Transporto skyrius išanalizavo situaciją opiausiose Kauno gatvių sankirtose ir pasiūlė optimaliausius problemų sprendimo būdus.

"Mūsų specialistai eismo situaciją analizuoja nuolat. Stebime spūstis, sankryžų pralaidumus ir, suradę problemų, ieškome jų sprendimo būdų, - tikino Transporto skyriaus vedėjas bei komisijos narys Paulius Keras. - Daugelyje miesto vietų kylančias problemas galima išspręsti tik statant dviaukštes sankryžas. Tačiau mes nuolat ieškome būdų, kaip eismo sąlygas pagerinti be didesnių investicijų."

Viena problemiškiausių vietų mieste yra M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto sankryža. Rytinio piko metu susidarančios spūstys dažnai nutįsta net iki Dainų slėnio."Nutarėme, jog pirmąja juosta bus galima sukti ne tik į dešinę, tačiau ir važiuoti tiesiai tilto link. Taip pat pareguliuosime ir toje sankryžoje veikiantį šviesoforą", - aiškino P.Keras.

Leidus pirmąja juosta važiuoti tiesiai, vairuotojams trukdytų vis dažniau M.K.Čiurlionio gatvėje ties "Ragučio" gamykla statomi automobiliai, tad nuspręsta iki pat sankryžos su Kaunakiemio gatve uždrausti palikti transporto priemones.

"Be to, prieš sankryžą su Vytauto prospektu apie 20 metrų bus pailginta zona, kurioje bus draudžiamas automobilių stovėjimas", - teigė Transporto skyriaus vedėjas.

Kita opia transporto eismo vieta savivaldybės specialistai įvardijo A.Mickevičiaus ir Maironio gatvių sankryžas su Karaliaus Mindaugo prospektu. "Iš šių gatvių išvažiuojant į prospektą, vairuotojai iškart atsimuša į gausybę šalikelėje pastatytų automobilių. Mes siūlėme prieš ir už šių sankryžų pastatyti stovėjimą draudžiančius ženklus", - teigė P.Keras.

Tačiau uždraudus automobilius statyti didelėje Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, miestiečiai prarastų galybę automobilių statymo vietų, kurios vienintelės miesto centre yra nemokamos. Tad Saugaus eismo komisija nepritarė šiam transportininkų siūlymui.

"Šią problemą išspręsime paprasčiau - prieš ir už šių sankryžų esančias zonas ant gatvės grindinio pažymėsime vadinamuoju "zebru", ant kurio nebus galima statyti automobilių. Vairuotojams bus patogiau, o prarasime tikrai nedaug stovėjimo vietų", - žadėjo Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.

Saugaus eismo komisija nusprendė uždrausti statyti automobilius pirmojoje Savanorių prospekto juostoje nuo Laisvės alėjos iki pat sankryžos su Taikos prospektu. "Dėl pristatytų automobilių, užimančių visą pirmąją juostą, susidaro didelės spūstys, nes intensyvus eismas vyksta tik viena juosta", - paaiškino P.Keras.

Mėnesio pradžioje uždarius Vilijampolės tiltą, automobilių srautas persikėlė į netoliese esantį Varnių tiltą. "Nuo Varnių tilto važiuojant Linkuvos gatvės link, pirmoje eismo juostoje nuolat būna pristatyta automobilių, tuo tarpu iš trečios juostos daugelis suka į kairę, tad eismas vyksta tik viena juosta. Nusprendėme atkarpoje nuo tilto iki pirmos šviesoforinės sankryžos uždrausti automobilių statymą, išskyrus tas vietas, kur galima stovėti ant šaligatvio", - teigė P.Keras.

Kita miesto vieta, kur - ypač rytais - susidaro didžiulės eismo spūstys, yra prie prekybos centro "Senukai", visiškai greta sankryžos su Draugystės gatve. Nuo pat ankstaus ryto pirmojoje eismo juostoje nuolat stovi gausybė sunkiasvorių sunkvežimių, kurie sumažina gatvės pralaidumą. Nuspręsta rytais, nuo 7 iki 10 valandos, uždrausti transporto priemones statyti šalikelėje.

Beveik prieš mėnesį Saugaus eismo komisijos sprendimu leistinas greitis Tunelio gatvėje buvo sumažintas iki 50 km/val. Iškart po šio sprendimo į komisiją kreipėsi nemažai kauniečių, kurie pareikalavo jį atšaukti. "Siūlėme šioje gatvėje leistiną greitį padidinti iki 60 km/val. arba leisti vairuotojams važiuoti greičiau vėliu paros metu. Tačiau tam pasipriešino policijos atstovai, tad buvo paliktas galioti dabartinis sprendimas", - pasakojo Transporto skyriaus vedėjas. "Toje gatvėje yra kelios pėsčiųjų perėjos, be to, didelis avaringumas. Per tą mėnesį, kai nuėmėme ženklus, gatvėje nebuvo nei vieno rimto eismo įvykio", - dėstė Kauno policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius.

Saugaus eismo komisija pagaliau priėmė sprendimą dėl atskiros eismo juostos viešajam transportui. "Netrukus bus ženklinamos gatvės, tad nuspręsta, jog Vytauto prospekte nuo M.K.Čiurlionio gatvės iki Karo ligoninės gatvės bei E.Ožeškienės gatvėje nuo Laisvės alėjos iki K.Donelaičio gatvės pirmoji juosta bus skirta tik viešajam transportui", - sakė P.Keras.

Prieš kurį laiką miesto vadovai nusprendė gatvių ženklinimo priežiūros funkciją iš Komunalinio ūkio skyriaus rankų perduoti Transporto skyriui. Pastarojo vadovas tikino, jog dėl tokių rokiruočių kol kas negali tiksliai pasakyti, kada komisijos priimti sprendimai bus įgyvendinti. "Kai perimsime šią funkciją, tada ir žiūrėsime, kokia situacija - ar reikės skelbti naują viešųjų pirkimų konkursą, ar ne", - aiškino P.Keras.

Preliminariai planuojama, jog gatvių ženklinimo darbai bus pradėti balandžio mėnesio pabaigoje arba gegužės pradžioje. Būtent tada ir įsigalios Saugaus eismo komisijos priimti sprendimai.