Kauniečiai jau dabar turėtų susitaikyti su mintimi, kad nuo kovo pirmosios eismas ne vienoje miesto gatvėje taps chaotiškas. Iki Vilijampolės tilto – vienos pagrindinių Kauno arterijų – uždarymo įrengti naujų šviesoforų abipus Varnių tilto, kuriam teks pagrindiniai automobilių srautai, greičiausiai nepavyks.

Kauno meras Andrius Kupčinskas svaidosi žaibais bendrovės „Eismo juosta“ adresu. Ši bendrovė prižadėjo iki tilto uždarymo datos įrengti naujus šviesoforus Neries krantinėje ties Varnių tiltu bei Nuokalnės ir Jonavos gatvių sankirtoje.

Tačiau aiškėja, kad apie šią sutartį savivaldybė turėjo pradėti galvoti gerokai anksčiau.

Projektai nepradėti rengti

„Eismo juostos“ atstovai teigia, kad sutartį su savivaldybe pasirašė sausio 30 dieną. Joje įsipareigojo darbus atlikti iki kovos pradžios su galimybe tęsti juos iki liepos mėnesio. Konkursas, kuriame dalyvavo ši vienintelė įmonė, įvyko sausio 23 dieną, darbai pradėti vasario pirmąją, todėl iki kovo mėnesio šviesoforus žadama įrengti tik Islandijos ir Jonavos gatvių sankryžoje. Šioje sankirtoje bus pastatyti seni šviesoforai, keletą metų eismą reguliavę H. ir O. Minkovskių gatvėje.

„Sankryžų abipus Varnių tilto projektai net nepradėti rengti. Jose kovo pirmąją šviesoforai tikrai nestovės. Konkurso pasiūlyme esu parašiusi, kad iki šios datos jų įrengti neįmanoma. Kodėl sutartys darbams taip vėlai pasirašytos, galėtų atsakyti tik savivaldybė. Saugaus eismo posėdžiuose jau nuo spalio mėnesio buvo apie tai buvo kalbama, kodėl atsipeikėta tik dabar, man nesuprantama“, – pečiais gūžčiojo „Eismo juostos“ direktorė Laima Visockienė.

Pasak L. Visockienės, projektui parengti reikia mažiausiai 14 dienų, tačiau tai tik pradžia. Vėliau laukia projekto ekspertizė, kurią turės atlikti savivaldybės pasirinkta įmonė. Kitame etape šviesoforų statybos projektas bus derinamas su įvairiomis tarnybomis. Net dirbant įtemptu grafiku šviesoforų statyba užtruks iki balandžio mėnesio, nes reikiamą aparatūrą reikia ne tik atsivežti iš Vokietijos, bet ir ją suderinti.

Lėšomis susirūpino vėlokai

Kauno savivaldybės valdininkai, atsakingi už Vilijampolės tilto uždarymą ir eismo srautų mieste sureguliavimą, bando įtikinti, kad pakitusiai situacijai bus pasirengta, o jei kas ir bus blogai – viskuo kalta bendrovė „Eismo juosta“.

„Baimės, kad iki kovo pirmosios sutartyje numatyti darbai nebus baigti, yra. Daugiau nekomentuosiu, tegul tai daro Energetikos skyrius, atsakingas už šviesoforų pastatymą. Tačiau aš nesuprantu L. Visockienės, kuri pasirašo sutartį iki tam tikros dienos atlikti darbą, o po to pasiskelbia, kad savo pažadų neįgyvendins“, - stebėjosi Kauno savivaldybės transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas, atsakingas už naujųjų šviesoforų statybą, nenoriai komentavo susidariusią situaciją. „Šviesoforai bus pastatyti laiku, yra duotas nurodymas, darbai pradedami. Nieko negirdėjau, kad jų nespės laiku įrengti. Tik sausio pradžioje buvo numatyta lėšų. Vos tik jos atsirado, paskelbėme konkursą“, – teigė A. Vaitiekūnas.

Kodėl konkursai paskelbti tik sausio mėnesį, o ne prieš pusmetį ar metus, kai jau buvo gerai žinoma, kuriose vietose šviesoforai turės stovėti? Išgirdęs klausimą A. Vaitiekūnas susimastė ir ilgokai tylėjo.

„Neturiu ką atsakyti. Lėšos neatsiranda taip paprastai, o biudžetas praėjusiais metais buvo sunkiai vykdomas“, – po ilgokos pauzės tarstelėjo A. Vaitiekūnas. Pokalbio pabaigoje valdininkas visgi pripažino, kad lėšų naujiems šviesoforams paprašyta tik maždaug prieš mėnesį – praėjusių metų pabaigoje.

„Metų pabaigoje buvo numatyta sąmata, informavome apie tai savivaldybės administraciją. Jūs tik parašykite, kad dedamos visos pastangos, o mes atsakome, kaip įvykdysime“, – nervingai pokalbį baigė A. Vaitiekūnas.

Prognozuoja dideles spūstis

Pasak eismo priežiūros specialistų, tik Jonavos ir Islandijos plento sankirtoje pastatytas šviesoforas transporto spūsčių nesumažins. Už eismą atsakingi specialistai stebėjosi Kauno savivaldybės valdininkų neveiklumu.

„Prieš metus jau buvo žinoma šviesoforų statymo schema. Kauno savivaldybė galėjo anksčiau susirūpinti jų įrengimu, o ne paskutiniu momentu pradėti darbus. Kai uždaromas Vilijampolės tiltas, kurį per valandą pervažiuoja trys tūkstančiai automobilių, nieko gero nesitikime. Šilainių gyventojai tikriausiai bandys važiuoti Islandijos plentu, kiti šturmuos Varnių tiltą“, – svarstė Kauno vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros grupės vyresnysis specialistas Linas Gudonis.

Eismo priežiūros specialistai prognozuoja, kad, be Neries krantinės ir Nuokalnės gatvės, kur kurį laiką nebus šviesoforų, labiausiai užkimštas taps Varnių ir Panerių gatvės transporto žiedas, taip pat Jurbarko ir Linkuvos gatvių sankryža. Tačiau, anot specialistų, situacija taps galutinai aiški, kai bus uždarytas Vilijampolės tiltas.

„Dar bus tariamasi, kaip kontroliuoti padidėjusį eismą, bet mes viso labo esame tik vykdytojai. Ar pavyks suvaldyti srautus, priklausys nuo to, ar bus laiku pastatyta papildomų šviesoforų ir nuo to, kokios transporto spūstys formuosis“, – situaciją komentavo Kauno viešosios policijos Patrulių rinktinės vadas Remigijus Balandis.

Keisis eismo kryptys

Kovo pirmąją uždarius Vilijampolės tiltą, keisis pagrindiniai transporto eismo srautai į Vilijampolę ir Šilainius bei centrinę miesto dalį.

Eismas iš Raudondvario plento į centrą bus nukreipiamas per Brastos gatvę, iš kurios pagrindiniai srautai išsiskirstys į Linkuvos gatvę ir Neries krantinę. Pastarąja ir bus pasiekiamas Varnių tiltas. Jį pervažiavus centras bus pasiekiamas Jonavos gatve. Iš Panerių gatvės bus galima sukti tik į dešinę, o Jurbarko gatve transporto eismas bus draudžiamas. Tai negalios tik viešajam transportui.

Iš centro Vilijampolė ir Šilainiai bus pasiekiami važiuojant Jonavos gatve ir Varnių tiltu.