Aleksoto funikulierius valdančios bendrovės „Autrolis“ komercijos direktorius Mindaugas Kučinovas užsiminė, kad seniai laikas atnaujinti apsauginę tvorą šalia bėgių, peroną, sutvarkyti aplinką.

„Esame parengę ir techninį projektą. Būtų galima atkurti tarpukariu stovėjusius statinius, laiptus į kalną, – aiškino jis. – Prašėme lėšų iš Kultūros ministerijos, bet jų negavome. Bendrovė turi atnaujinti troleibusų parką, todėl pasirūpinti funikulieriumi trūksta pinigų.“

Pagal projektą funikulieriui reikėtų skirti 223 tūkstančius litų. „Ši veikla mums nuostolinga, nes daugelis keleivių turi nuolatinius bilietus, o vienkartiniai bilietai kainuoja vos pusę lito, – guodėsi M.Kučinovas. – Tikimės, kad turistų padaugės, kai savivaldybė prie tilto įrengs autobusų aikštelę. Taip pat reikia sutvarkyti ir funikulieriaus aplinką.“

Per metus bendrovė funikulieriui išlaikyti skiria apie 60 tūkstančių litų.

Žaliakalnyje neliko palydovų

Aleksoto funikulieriaus vagonuose dirba po du konduktorius. Jie atidaro duris ir prekiauja bilietais. „Daugiausia keleivių vežame rytais, – pasakojo funikulieriaus darbuotoja Romualda. – Dauguma klientų – moksleiviai ir studentai.“

Aleksote keltuvai dirba nuo 7 iki 16 valandos ir tik darbo dienomis, o Žaliakalnyje visą savaitę iki 19 valandos. Abiejuose funikulieriuose naudojama iki šiol išsaugota senoji įranga.

Tiesa, Žaliakalnio funikulieriuje jau neišvysi tarpukario uniforma pasipuošusių palydovų, kaip būdavo tarpukariu. Prieštaringai vertinama naujovė – funikulieriuje įrengtos automatiškai atsidarančios durys.

Kalno papėdėje lankytojus pasitinka uniformuotas kasininkas. Bendrovės „Kauno liftai“ generalinis direktorius Jonas Guzavičius teigė, kad automatinės durys įrengtos ne dėl taupumo, o dėl keleivių saugumo.

„Durys atidaromos iš valdymo centro, o anksčiau jaunimas nelaukdavo, kol vagonas sustos, iššokdavo iš dar važiuojančio“, – prisiminė jis.

Funikulieriumi į kalną kilusios kelios moterys sakė, kad joms labai patogu taip iš Centro keliauti į Žaliakalnį. Per dieną Žaliakalnio funikulieriumi naudojasi apie 400 žmonių. „Dauguma važiuoja ryte ir vakare, o savaitgaliais sulaukiame vieno kito žmogaus“, – sakė mašinistas Valdas Danilevičius.

Žaliakalnio ir Aleksoto funikulieriuose iki šiol likusi senoji įranga.

Tikisi turistų dėmesio

Kaune esantys unikalūs visoje Europoje funikulieriai galėtų pritraukti daugiau turistų. Žaliakalnyje prieš kelerius metus įmonė „Kauno liftai“ sutvarkė aplinką, restauravo vagonus.

„Su Turizmo informacijos centru ketiname reklamuoti maršrutą turistams: iš miesto centro pasikelti funikulieriumi ir apsilankyti Prisikėlimo bažnyčioje. Taip pat žadame įrengti pandusą neįgaliesiems“, – pasakojo J.Guzavičius.

„Kauno liftai“ žada kreiptis į savivaldybę, kad prie V.Putvinskio gatvės būtų leista įrengti nedidelę aikštelę, kur trumpam sustotų turistų autobusai.

Įmonės vadovas nesitiki, kad funikulierius bus pelningas. „Tai daugiau dovana miestui, įmonės reklama, – užsiminė J.Guzavičius. – Funikulieriaus patalpose ant kalno fotografams leidžiame rengti nemokamas parodas.“