„Sekundės“ kalbintas Panevėžio miesto vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Virginijus Mačėnas informavo, kad mieste per pirmąsias metų savaites buvo areštuota apie penkiasdešimt transporto priemonių.

„Dauguma tokių automobilių vairuotojų šįmet įkliuvo neblaivūs prie vairo antrą kartą arba neturėjo teisių. Buvo sulaikytos ir tų vairuotojų, kurie prie vairo sėdo išgėrę pirmą kartą ir sukėlė avariją. mašinos. Automobiliai bus grąžinti tada, kai bus išnagrinėtos administracinės bylos teisme ir sumokėtos baudos arba atlikta arešto bausmė“, – teigė V.Mačėnas.

Pasak pareigūno, pažeidėjų amžius labai įvairus – KET reikalavimų nesilaikė ir jaunuoliai, ir vyresnio amžiaus asmenys.

„Jų automobiliai nuvaryti į su policiją sutartį sudariusios įmonės „Automera“ aikšteles. Nemanau, kad ten vietos turėjo pritrūkti, nes nuolat vyksta mainai – vienos transporto priemonės sulaikomos, kitas vairuotojai atsiima“, – sakė pašnekovas.

Išsinuomojo aikštelę

Į Panevėžio rajono policijos komisariato patrulių akiratį pateko daug mažiau KET pažeidusių vairuotojų, kurių automobilius prireikė vežti į bendrovės saugomą aikštelę. Pasak komisariato Viešosios policijos Viešosios tvarkos skyriaus Eismo priežiūros grupės vyresniojo tyrėjo Ramūno Pupelio, šįmet buvo sulaikytos aštuonios transporto priemonės.

„Trys mašinos buvo atgabentos iš eismo įvykių, dviejų vairuotojai buvo neblaivūs, dviejų neturėjo teisių. Vienas į aikštelę nugabentas automobilis trukdė eismui. Tai nėra labai daug pažeidėjų. Galbūt mieste daugiau sulaikoma neturinčiųjų vairuotojo pažymėjimo. Pažeidėjų amžius įvairus – iki keturiasdešimt penkerių metų“, – informavo pareigūnas.

Nedrausmingų vairuotojų automobilius priglaudžiančios bendrovės „Automera“ direktorius Antanas Petrauskas tvirtino, kad tokio automobilių antplūdžio nebuvo tikėtasi. Norint, kad visi jie tilptų, reikėjo išnuomoti dar vieną mašinų aikštelę.

„Šiuo metu pas mus yra pristatytos 63 transporto priemonės, atsiimtos buvo tik keturios. Po Naujųjų buvo didžiulis bumas, teko išsinuomoti dar vieną aikštelę, samdyti sargus. Didžiausia problema ta, kad daugiau nei pusė tų mašinų veikiausiai šeimininkams ir nebebus reikalingos – jos tiesiog nebus vertos tos sumos, kuri bus priskaičiuota už laikymą, transportavimo paslaugas“, – kalbėjo pašnekovas.

Automobiliai vertės neturi

A.Petrausko teigimu, kone visi atgabenti pažeidėjų automobiliai yra prasti – neturi didelės vertės. „Geromis mašinomis važinėja rimti, normalūs žmonės. Čia patenka daužti, seni automobiliai, tokius dažniausiai vairuoja jaunimas. Jie laikomi tol, kol bus išnagrinėtos administracinės bylos. Manau, kad apie 40 mašinų nebus atsiimta, vairuotojams tiesiog neapsimokės. Ateis, pasakysim kainą, o dar teismo skirtą baudą teks susimokėti – žmogus tiesiog numos ranka ir gaudyk vėją laukuose“, – tvirtino pašnekovas.

Anot įmonės direktoriaus, transportavimo paslauga mieste darbo valandomis kainuoja 150 litų, ne darbo – 180 litų. Užmiestyje už kilometrą imamas 2,50 lito mokestis, krovos darbai kainuoja nuo 50 iki 150 litų be pridėtinės vertės mokesčio. Transportavimo kaina priklauso ir nuo vietos, iš kurios mašina paimama – pažeidėjui tenka papildomai primokėti, jeigu automobilį reikia traukti iš griovio, vilkti iš miško ar kitų nepatogių vietų. Mašinos užimta vieta aikštelėje parai kainuoja 20 litų.

„Anksčiau žinojom – nebeateis mašinos savininkas, tai ją supresuojam į metalo laužą. Dabar turim laukti teisėjų sprendimo – bylos nagrinėjimas gali užtrukti ir trisdešimt dienų. Net neįsivaizduojam, ką toliau darysim. Tikriausiai po teismo palauksim dar savaitę ir jei automobilio šeimininkas nepasirodys, kviesim nepriklausomą ekspertą, nustatysiantį mašinos vertę, nufotografuosim – ir į laužą. Jei savininkas vis dėlto ateis atsiimti, nežinau kaip bus – galės į teismą duoti“, – tvirtino A.Petrauskas.

Gresia nuostoliai

Pasak „Automeros“ vadovo, įmonei gresia didžiuliai nuostoliai, tačiau kas juos atlygintų, nėra numatyta. „Už laužą galima gauti nuo 100 iki 150 litų, todėl veikiausiai patirsime didžiulį nuostolį. Mums daug brangiau paslauga, darbuotojai, aikštelės nuoma kainuoja. Gerai, kad šiuo metu tas bumas nurimo, galbūt žmonės į protą atėjo ir įvertino už pažeidimus gresiančias baudas. Jeigu ir toliau taip bus, papildomos aikštelės atsisakysim, gal viskas įeis į vėžes. Jeigu ne, kelis mėnesius pavargsim ir teks svarstyti, ką toliau daryti“, – kalbėjo A.Petrauskas.

Pašnekovas tvirtino, kad teisme jau yra tekę būti – vienas pažeidėjas pasipiktino, kad neleistinoje vietoje paliktas automobilis buvo nuvarytas ir neva pasisavintas jam priklausantis turtas.

„Tuomet ne tik negavome atlygio už paslaugą, bet ir jam pinigus mokėjome. Gerai, kad jau įstatymas numato, kokiais atvejais mašiną galime paimti“, – teigė įmonės direktorius.

Vairuoto automobilio gali netekti ne tik neblaivus ar nuo narkotinių medžiagų apsvaigęs, teisių mašiną vairuoti neturintis vairuotojas, bet ir tas, kuris transporto priemonę paliko neleistinoje vietoje, sukėlė trukdžių eismui.

Darbui nepasirengta

Itin padidėjęs darbo krūvis rūpesčių sukėlė ir administracines bylas sprendžiančiame Panevėžio miesto apylinkės teisme. Teismo pirmininkas Arūnas Neverdauskis teigė, kad staiga užgriuvusiam papildomam darbui tikrai nebuvo pasirengta.

„Teisėjų taryba ir Seimui raštą rašė, kad būtina šią problemą spręsti. Be šįmet užkrauto darbo, jau pernai svarstėme tūkstančiu administracinių bylų daugiau nei užpernai. Dabar darbo krūvį vežam dantis sukandę, ir tai labai sunkiai. Gerai, kad žmogus pripažįsta padaręs pažeidimą, o jeigu ne, dar reikia papildomą medžiagą rinkti“, – kalbėjo A.Neverdauskis.

Pasak teismo pirmininko, administracines bylas spręsti paskiras trečiadienis – tądien nuo 9 val. teisme pas budintį teisėją laukiami ir pažeidėjai.

„Tai toks eksperimentinis darbo organizavimas, o kaip bus toliau, matysime. Tą pažeidėjų padaugėjimo bumą pajutome, o sumažėjimas yra sąlyginis – vieną savaitę ramiau, kitą vėl gali padaugėti“, – teigė pašnekovas.

A.Nevardauskio nuomone, turėtų būti įsteigti administraciniai teismai, kuriems ir būtų pavestas tas juodas darbas.