Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras Verslosavaite.lt užtikrino, kad visuomeninio transporto bilietų kainų tarifo padidinimas kol kas nesvarstomas. „Tarifas keistas praėjusių metų rugpjūčio mėnesį, kol kas nesvarstomos jo didinimo galimybės. Sunku prognozuoti, kada bus nuspręsta svarstyti tokį klausimą. Neaišku, kaip keisis kuro kainos, darbo užmokestis. Įtakos turi ir infliacija, nes dėl jos kyla visos kainos“, - kalbėjo P. Keras.

Transporto skyriaus vedėjas pasakojo, kad Savivaldybė iš dalies finansuoja vežėjų patiriamus nuostolius subsidijomis, o kai našta tampa nepakeliama, tenka pakelti bilietų kainas.

Prognozuoja kainų augimą kituose miestuose

Kauno viešojo transporto bilietų kainų tarifas nustatytas praėjusių metų rugpjūtį, dabar bilietai miesto spaudos kioskuose kainuoja 1,20 Lt, tuo tarpu Vilniuje bei Klaipėdoje galiojantys žemesni tarifai nustatyti prieš kelerius metus. Tai pagrindinis argumentas, kuriuo rėmėsi Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas, paklaustas, kodėl Kaune bilietai brangesni nei Vilniuje bei Klaipėdoje.

Sostinėje vienkartinis bilietas spaudos kioske kainuoja 1,10 Lt, uostamiestyje perkant VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ patalpose – 0,95 Lt, spaudos kioskuose – 1 Lt.

Pašnekovo teigimu, kelerius metus Kauno tarifas buvo apie 20 centų žemesnis už Vilniaus bei Klaipėdos, todėl Kauno miesto Savivaldybei anksčiau iškilo būtinybė keisti kainas. P. Keras prognozavo, kad kiti miestai artimiausiu laiku taip pat neišvengs tarifų keitimo.

Bilietų kainos – politikų rankose

Vilniaus miesto Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Vaidoto Antanavičiaus teigimu, viešojo transporto bilietų kainas nustatinėja miestų tarybos, todėl pokyčius lemia ne vien ekonominės priežastys.

„Tai politizuotas klausimas. Šiuo atveju dažniausiai sprendimus priima politikai. Kai biudžete nebelieka pinigų viešojo transporto finansavimui, tada keliamos bilietų kainos. Kol kas Vilniaus mieste šiam reikalui skiriamos biudžeto lėšos ir neplanuojama artimiausiu laiku peržiūrėti bilietų kainų“, - Verslosavaite.lt teigė V. Antanavičius.

Prognozuoja galimą bankrotą

Všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, Vilniaus vežėjus tokios žemos kainos turėtų greitai privesti iki bankroto.

„Žinome, kad Vilniaus įmonių situacija ypatingai sudėtinga, gal politinis motyvas verčia žadėti, kad kainos nebus keliamos. Vilniuje sąnaudos, lyginant su Klaipėdos, didesnės apie 40 procentų, Kauno – maždaug 25 procentais. Vilniuje žemesnes kainas nei Kaune lemia populizmas. Tikriausiai sostinėje trūksta politinės valios jas pakelti arba skirti didesnes subsidijas, kurios Vilniaus atveju turėtų siekti vos ne šimtą milijonų“, - Verslosavaite.lt teigė Všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Kelti kainas Vilniuje priverstų tik drastiški pokyčiai

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius prasitarė, kad pagal dabartinę rinkos situaciją bilietų kainos turėtų kilti, bet mažai tikėtina, kad tai Vilniuje įvyktų šiais metais.

„Pagrindiniai du veiksniai, lemiantys išlaidų augimą – brangstantys energetiniai ištekliai ir augantys darbuotojų atlyginimai. Jei šios dalys staiga labai žymiai pakils ir miesto biudžetui neužteks pinigų viešojo transporto išlaikymui, tada kito kelio nebus, kaip peržiūrėti kainas. Kol kas iš biudžeto skiriamų lėšų užtenka, mažai tikėtina, kad šiais metais būtų nuspręsta svarstyti tokį klausimą“, - Verslosavaite.lt kalbėjo V. Antanavičius.

Klaipėdoje bilietai brangs pavasarį

G. Neniškio teigimu, Klaipėda mažesnis, kompaktiškas miestas, tačiau dabartinės kainos taip pat nebepakanka, todėl ketinama peržiūrėti tarifus. Pasak pašnekovo, dabar atliekamos derinimo procedūros, gali būti, kad kainos Klaipėdoje kils balandžio ar kovo mėnesį.

„Kuo ilgiau delsime, tuo daugiau teks kelti kainas, nes reikės padengti didesnius nuostolius. Stebuklų nebūna – brangsta kuras, kyla darbo užmokestis, neišvengiamas ir bilietų pabrangimas“, - Verslosavaite.lt kalbėjo Všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius.