Krovinius vežančios įmonės „Samarina“ direktorius Mindaugas Kapleris pasakojo, kad rugsėjo–lapkričio mėnesiais bendrovės vairuotojai ir mechanikai susidūrė su nenumatytomis kliūtimis.

„Automobiliai pradėdavo dusti, nebetraukti ir nebevažiavo taip, kaip turėtų. Kartais ir vidury kelio tekdavo sustoti, sukti į servisą – ir taip apie 70 kartų per tris mėnesius. Tokios bėdos nuolat kartojosi. Laikui bėgant nustatėme, kad sušlubavo degalų filtravimo sistema“, – kalbėjo verslininkas.

Kad stringa degalus valantys filtrai, vairuotojams parodydavo sunkvežimių kompiuteriai. Vėliau šie sistemos gedimų pranešimai dažnėdavo ir informuodavo, kad reikia nedelsiant remontuoti. „Samarina“ užsakė tyrimą, po kurio ir paaiškėjo, jog degalų filtrai užsikemša dėl naudojamo dyzelino. M. Kaplerio teigimu, degalų drumstumas buvo matyti plika akimi.

„Mažeikių nafta“ ginasi

„Nedelsdami įspėjome savo degalų tiekėjus „Statoil“, kad tokia problema egzistuoja. Jie irgi bandė tirti, ir laikui bėgant paaiškėjo, kad problema – tikrai nekokybiški degalai. Esame pateikę pretenzijas „Statoil“ bendrovei. Nuostolius vis dar skaičiuojame, tačiau tiekėjai žalą žada atlyginti“, – sakė M. Kapleris.

Jis pridūrė, kad su šia bėda susidūrė ne viena įmonė, degalus gaunanti ir iš kitų tiekėjų – „Uno-X“, „Lukoil“ ar „Neste“.

Lietuvoje visi degalinių tinklai degalus perka iš „Mažeikių naftos“, tad šešėlis dėl nekokybiškų degalų krito ant šios bendrovės. Tačiau jos atstovai su tokiais kaltinimais nesutiko.

„Iš visų rezervuarų, kuriuose laikome dyzeliną, paėmėme mėginius ir patikrinome laboratorijoje. Atsakymas buvo toks: visuose mūsų rezervuaruose laikomas dyzelinas atitinka visus kokybės parametrus“, – tvirtino „Mažeikių naftos“ atstovas Rosvaldas Gorbačiovas.

Kaltas palmių aliejus?

Lietuvos biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas sakė, esą nuosėdų degaluose atsirado dėl to, kad „Mažeikių nafta“ dyzeliną gamino iš palmių aliejaus, o ne iš rapsų, kaip daryta iki šiol.

Biodegalai iš palmių aliejaus išsiskiria tuo, jog jie skirti naudoti greitai, o „Mažeikių naftoje“ rugsėjo–lapkričio mėnesiais vykstant remontui degalai tiekti iš atsargų.

„Faktas kaip blynas: kol „Mažeikių nafta“ dviem mėnesiams buvo sustabdžiusi darbą, dyzelinas Lietuvoje nebuvo gaminamas. Tad greičiausiai dyzelinas buvo tiekiamas iš rezervų“, – svarstė M. Kapleris.

Nuo gruodžio pradžios „Mažeikių naftoje“ gaminamas žiemai pritaikytas dyzelinas, neturintis jokių priemaišų, o šiuos pokyčius netruko pastebėti ir vežėjai. Pirmąsias žiemos savaites įmonės „Samarina“ vairuotojai neturėjo vargo dėl užsikimšusių degalų filtrų.