Keliu, tinkančiu ekstremalių pojūčių mėgėjams, priversti dardėti Užtakų kaimo gyventojai.

Tačiau gausiau palijus ar pasnigus, keletas iš dešimties kaimo sodybų transportu nepasiekiamos.

„Yra senų žmonių – kaimynei 75-eri – greitoji neprivažiuoja. Jeigu kils gaisras, gaisrinė prie mūsų neprivažiuos, nes keliai arba išmalti, arba apledėję, arba užpustyti“, – skundėsi Kaišiadorių rajono Užtakų gyventoja Angelė Krušinskienė.

Gyventojai sako, kad prieš kelis dešimtmečius nutiestas žvyrkelis, jo neprižiūrint, tapo siauru išmaltu ruožu.

„Ką galime padėti – du kartus greideriuoti, o pažvyravimui mažai lieka lėšų. Dvi mašinos žvyro nieko nepadės. Manau, reikėtų, kad kelių fondas pajudėtų į kaimą“, – aiškino Rumšiškių seniūnė Eugenija Genevičienė.

Pasak seniūnės, seniūnija beveik 200 kilometrų žvyrkelių prižiūrėti šiemet gavo vos 90 tūkst. Lt.

Anot kaimiškos Kaišiadorių rajono savivaldybės, prižiūrinčios 900 kilometrų vietinės reikšmės kelių, tam reikėtų vos ne dvigubai daugiau lėšų negu skiriama dabar.

„Greideriuoti reikia nuolat, o mes tik 2 kartus per metus, pagal finansines galimybes, galime.

Todėl tarp tų greideriavimų kelias taip pablogėja, kad po to ir greideris ne ką padeda“, – LTV „Panoramai“ sakė Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktorius Vytautas Streikauskas.

Automobilių kelių direkcijos vadovas teigia, kad lėšų trūksta ir valstybinės reikšmės keliams, kuriais pervežama 80 proc. keleivių ir krovinių.

„Jeigu iš vienų atimsime ir nestatysime atitvarų, nerengsime tiltų, privažiavimų, aplinkkelių, o nutiesime pamiške asfaltą – nepagerės situacija“, – tikino Automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas.

Seimo Kaimo reikalų komitetas siūlo taisyti įstatymą, kad iš Kelių priežiūros ir plėtros programos vietiniams keliams būtų skiriama ne 20, kaip dabar, o 5 proc. daugiau lėšų.

Pasak komiteto vadovo, dabar Susisiekimo ministerija proteguoja stambias kelininkų įmones.

„Kelioms stambioms įmonėms lengviau rasti bendrą kalbą su Vyriausybe ir ministerijomis nei su 60 savivaldybių“, – teigė Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Viktoras Rinkevičius.

Seimas jau patvirtino kitų metų biudžetą, kur numatytas didesnis nei šiemet Kelių priežiūros programos finansavimas, tad daugiau pinigų teks ir vietinės reikšmės keliams tvarkyti.

Tačiau Seimo komiteto vadovo manymu, tik įstatymu įteisintas pinigų perskirstymas kiek pagerintų savivaldybių kelių priežiūrą.