Vežėjai tvirtina, kad pastaruosius tris mėnesius biodyzeliną degalinėse pilasi su nuosėdomis.

Sunkvežimiai kelionėse esą priversti neplanuotai stoti, nes gęsta varikliai. Vežėjai teigia nespėjantys keisti degalų filtrų. O tai kainuoja – vienas apsilankymas autoservise iki 1,5 tūkst. Lt.

„Anksčiau važiavome, problemų neturėjome. Važiuodavome 80–100 tūkst. km nekeisdami filtrų, o dabar tą turime daryti po 2–5–10 tūkst.“, – piktinosi bendrovės „Samarina“ generalinis direktorius Mindaugas Kapleris.

Degalinės sako sulaukiančios nemažai skundų. Esą ne itin kokybiškas biodyzelinas su palmių aliejumi degalinėse šiemet pasirodė pirmą kartą.

Jų atstovų žiniomis, tokie biokdegalai į apyvartą išleistas rugsėjį, „Mažeikių naftai“ pradėjus remontą.

„Jis buvo sandėliuojamas ir laikomas ilgą laiką. Nemažai lemia ir tai, kad vyko gamyklos remontas, ilgą laiką buvo kaupiamos atsargos, tai galėjo iš tikrųjų neigiamai paveikti“, – aiškino Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.

„Mažeikių nafta“ ginasi, kad, nepaisant to, jog pusantro mėnesio biodegalai buvo tiekiami iš sukauptų atsargų, jie – kokybiški.

„Iš visų rezervuarų, kuriuose laikome dyzeliną, mes paėmėme mėginius ir patikrinome laboratorijoje.

Atsakymas buvo toks – visas dyzelinas visuose rezervuaruose, kuriuose mes laikome, atitinka visus kokybės parametrus“, – tvirtino „Mažeikių naftos“ atstovas Rosvaldas Gorbačiovas.

Degalinės vairuotojus ramina, kad šį biodyzeliną į rinką leidžiama tiekti tik iki gruodžio pirmosios.

Nuo tada jį keičia „Mažeikių naftos“ gaminamas žiemai pritaikytas dyzelinas, todėl problemos neva turėtų baigtis.