Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos narys Vytautas Čepas svarstymo metu siūlė ne konfiskuoti automobilį, o už pakartotinius ir sunkius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus visam laikui atimti teisę vairuoti.

„Dažnai automobilis yra šeimos nuosavybė, kuo suaugę vaikai ar žmona kalti, kad vyras pakartotinai vairavo girtas ir todėl buvo atimtas automobilis? Daug naudingiau būtų atimti teisę vairuoti iki gyvos galvos“, – kolegoms sakė jis.

Kolegai antrino ir Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno pavaduotojas Eligijus Masiulis. Jo manymu, ir balų atsisakymas trukdys nustatyti, kaip vairuotojas nuolat elgiasi kelyje.

„Dabar visuotinėje psichozėje visos kuo griežtesnės bausmės mums atrodo kaip išsigelbėjimas. Aš tikrai pasisakau už tai, kad būtų dažniau taikomas areštas su viešaisiais darbais, teisių atėmimas, bet automobilių konfiskavimas sukeltų papildomų klausimų. Tikrai kviečiu pagalvoti, ar tai geriausias būdas bausti piktybinius pažeidėjus“, – iš Seimo tribūnos dėstė jis.

„Šis įstatymas nedraudžia jam nusipirkti automobilį už 400 Lt ir būnant kaimo ereliu toliau važinėti miško keliukais“, – tęsė E. Masiulis.

Kolegoms antrino ir „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos narys Egidijus Klumbys, kurio manymu, konfiskavus automobilį „atsirastų daug turtinių ginčų“. Jis siūlo įteisinti teisės vairuoti iki gyvos galvos atėmimą pabėgus iš įvykio vietos, kai buvo sukeltos sunkios pasekmės, vairuotojo girtumas prie vairo, kai jo sukelta avarija turėjo sunkių padarinių arba vairuotojas antrą kartą per dvejus metus sulaikomas neblaivus prie vairo“.

Parlamentaras taip pat ragino pabėgimą iš įvykio vietos prilyginti sunkiam girtumui.

„Pabėgimą iš įvykio vietos reikia prilyginti sunkiam girtumui, todėl, kad šiuo metu ištobulėjus farmacinėms priemonėms, medicinai, yra daug efektyvių priemonių greitai ir efektyviai išvalyti organizmą nuo alkoholio“, – dėstė jis.

Socialdemokratė Birutė Vėsaitė siūlė už vairavimą su sunkiu girtumo laipsniu skirti 15-20 parų arešto, tačiau šiam jos siūlymui Seimas nepritarė.

„Su tokiu kiekiu alkoholiu vairuotojas yra potencialus žudikas“, – siūlymą argumentavo Seimo narė.

Jos teigimu, Ispanijoje, Belgijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Latvijoje tokia nuostata egzistuoja.

Toliau šios pataisos Seime bus svarstomos ketvirtadienį.

Lengviau prarasti teisę vairuoti

DELFI jau rašė, kad Vyriausybės teikiamame Vidaus reikalų ministerijos parengtame projekte numatytos gerokai griežtesnės nuobaudos girtiems ir vairuotojo pažymėjimo neturintiems vairuotojams, baudos balų keitimas vairuotojo pažymėjimo atėmimu.

DELFI primena, kad siūlymų iš girto vairuotojo atimti automobilį kritikai tvirtina, kad teisininkai kritikuoja automobilio atėmimą, nes tai pažeidžia žmogaus teises. Daugiausiai nelaimių keliuose visoje Europoje ir Lietuvoje nutinka dėl viršijamo greičio, o žmonių žūsta todėl, kad avarijos metu jie nebuvo prisisegę saugos diržų. Trečia pagrindine nelaimių priežastimi įvardijami neblaivūs vairuotojai.

Lietuva, paskutiniais duomenimis, pagal saugumo parametrų keliuose indeksą užima paskutinę vietą tarp Europos Sąjungos šalių.

Lietuva ES yra įsipareigojusi iki 2010 metų perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. Pernai per metus Lietuvos keliuose žuvo 899 žmonės, o per šiuos metus iki rugsėjo – 559.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją