Pažeidinėja nuolat

Sostinės gatvėmis pasivažinėjus su bendrovės „DPD Lietuva“ pasiuntiniais, galima įsitikinti, kad kurjeriai išties dažnai nepaiso Kelių eismo taisyklių – sustoja ten, kur draudžiama, važiuoja degant raudonam šviesoforo signalui ar „per plytą“. Tačiau įmonių vadovai tikina kitos išeities nematantys ir darbuotojų elgesį visiškai pateisina.

„Jei kurjeriai visada laikytųsi eismo taisyklių, dirbti būtų neįmanoma. Automobilį jie turėtų statyti už poros šimtų metrų nuo pristatymo vietos ir siuntinius nešioti ant kupros, nes prie įmonių pastatų ar verslo centrų stovėjimo vietų kurjeriams nėra“, – pripažino bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gintaras Bingelis.

Jaučiasi išskirtiniai

Jis norėtų, kad kurjerių paslaugas teikiančios bendrovės turėtų išskirtines teises, kaip greitosios pagalbos medikai, policija ar avarinių tarnybų darbuotojai.

„DPD Lietuva“ pardavimo ir rinkodaros vadovo nuomone, sprendžiant šią problemą reikia tik draugiškai susitarti su miesto valdžia. Anot jo, logistikos bendrovės bandė kalbėtis su savivaldybe, kad ši leistų kurjeriams trumpam stabtelėti tose vietose, kur įprastai automobilius statyti draudžiama.

„Bet valdininkai net nebando mūsų išgirsti. Kauno savivaldybė aptarnaujančiam personalui leido įvažiuoti į Laisvės alėją, o dėl stovėjimo Vilniuje niekas net nesileidžia į kalbas“, – skundėsi G.Bingelis.

Kurjeriai, pristatę siuntas, neretai prie automobilių randa besidarbuojančius eismo priežiūros tarnybos pareigūnus arba jau užblokuotus ratus. Tačiau pareigūnai į tokius pažeidimus žiūri atlaidžiau ir baudžia retai.

„Ir mes norėtume lengvatų. Savivaldybė ar policija galėtų išduoti leidimus“, – konkurentus palaikė bendrovės „DHL Lietuva“ direktorius Mindaugas Pivoriūnas. Jis teigė, kad bendrovės atstovai irgi bandė kalbėtis su minėtomis institucijomis, tačiau nieko nepešė.

Valdžia derėtis nelinkusi

Policija padėtį vertina dviprasmiškai. Pareigūnai nepuola bausti pasiuntinių, kurių automobiliai draudžiamose vietose stovi vos 5–10 min. Tačiau prieš įstatymus turėtų būti lygūs visi eismo dalyviai.

„Mano, kaip žmogaus, nuomonė – vienokia, o kaip pareigūno – kitokia. Kelių eismo taisyklių pažeidinėti nevalia niekam. Jeigu kurjerių darbas verčia tai daryti, tegul jie susiranda kitą darbą. Kita vertus, policininkai irgi žmonės, jie supranta padėtį ir nepuola visų bausti“, – sakė Vilniaus miesto Eismo priežiūros tarnybos Kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas.

Tačiau sostinės savivaldybė nusiteikusi kategoriškai. Valdininkai tikina nematantys priežasčių, kodėl vienai verslo grupei reikėtų suteikti išskirtines teises.

„Jeigu leisime kurjeriams pažeidinėti įstatymus, prašymai pasipils ir iš vandens tiekėjų, picų išvežiotojų ir kitų įmonių“, – sakė Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių tarnybos vyriausiasis specialistas Mindaugas Savickas. Jis siūlė logistikos įmonėms tartis asmeniškai su verslininkais, kad šie prie savo būstinių numatytų vietas pasiuntinių automobiliams.

Gyvenimą gadina ir spūstys

„Jei kurjeris vėluoja, klientai būna nepatenkinti, o mes patiriame nuostolių, nes tenka mokėti kompensacijas ir veltui deginti benziną automobilių grūstyse“, – sakė „DPD Lietuva“ pardavimo ir rinkodaros vadovas.

Pasak jo, didžiausia bėda –spūstys rytais, mat skubias siuntas darbuotojai gabena tuo metu, kai visi miestiečiai važiuoja į darbą. „Sekame kelių remonto darbus, klausomės radijo, stengiamės maršrutus planuoti taip, kad išvengtume grūsčių, tačiau pastaruoju metu tai beveik neįmanoma“, – teigė G.Bingelis.

Dar vienas rūpestis – siauri daugiabučių kiemai, amžinai pilni automobilių. Pasak logistikos įmonių atstovų, Vilniuje prie daugiabučių namų beveik neįmanoma privažiuoti.

Įsigijo motorolerius

Kitos kurjerių paslaugas teikiančios įmonės taip pat susiduria su minėtomis problemomis ir bando jas spręsti savaip. Pavyzdžiui, bendrovė „UPS Lietuva“ įsigijo keletą elektra varomų motorolerių.

„Mieste tai – viena efektyviausių transporto priemonių. Esant intensyviam eismui, motoroleriais pristatymo vietas galima pasiekti kur kas greičiau nei automobiliu“, – sakė „UPS Lietuva“ generalinis direktorius Vladas Lašas.

Bendrovė „Vilniaus kurjeris“ pasekė kaimynų pėdomis. Įmonės darbuotojai, kaip ir jų kolegos Lenkijoje, smulkias siuntas ir laiškus išvežioja dviračiais.

Tačiau abiejų įmonių atstovai pripažįsta, kad dviračiai ir motoroleriai nėra universalios transporto priemonės. Žiemą jais važinėti itin nepatogu ir galima gabenti tik smulkias siuntas.