Pirkėjai tampa bandytojais

Naujas automobilis kuriamas kelerius metus. Daugybė inžinierių ir konstruktorių dirba su šiuo projektu. Pagaminus eksperimentinį modelį, automobilis bandomas įvairiose laboratorijose, o pagaminus realų modelį, prasideda bandymai keliuose.

Bandytojų grupė su naujuoju automobiliu stengiasi pavažinėti įvairiomis sąlygomis - ir spaudžiant Laplandijos šalčiui, ir kepinant Afrikos karščiui, išmėginti automobilį ir bekelėje, ir važiuojant greitkeliu.

Atrodo, gamintojai padaro viską, kad išsaugotų savo prestižą ir apdraustų būsimus pirkėjus net nuo menkiausių nemalonumų. Tačiau ne visada tai padeda.

Visiškai netikėti gedimai

Praėjusiais metais pradėto gaminti prabangaus 7-osios klasės BMW automobilio kūrėjai skelbė, jog tai - modelis, pralenkęs laiką ir gerokai kilstelėjęs reikalavimų automobilių gamintojams kartelę. Išties automobilis žavėjo naujais technologiniais sprendimais, o vairuotojui, pirmą kartą įsėdusiam į šią mašiną, reikėjo keliolika minučių apsiprasti su neįprastu automobilio valdymu.

Tačiau pirkėjams, spėjusiems įprasti prie mašinos valdymo, ilgainiui teko pratintis prie nemalonesnių dalykų - netikėtų automobilio gedimų. Pasak BMW atstovybės Lietuvoje bendrovės „Kraštą Auto" generalinio direktoriaus Nerijaus Pacevičiaus, vienuose automobiliuose staiga ėmė neveikti radijo magnetola, kituose-televizorius, trečiuose blogai užsidarinėjo bagažinės dangtis.

Gamintojai klaidą ištaisė

„Viso to problema slypėjo automobilio kompiuterio programoje, - sakė N.Pacevičius. - Gamintojai per keletą mėnesių ištaisė šią klaidą, ir dabar tokios nemalonios smulkmenos nesikartoja. Tačiau noriu pabrėžti, jog visų automobilių gamintojai turi kokių nors panašių problemų. Automobilis - tikrai sudėtingas daiktas. O juk genda ir kur kas paprastesni daiktai - telefonai, laikrodžiai. Kita vertus, automobilių gamintojai bene labiausiai rūpinasi savo klientais ir įvaizdžiu. Dėl to gamintojai pakviečia į dirbtuves ne tik naujus, bet ir dešimtmečius automobilius, kad pakeistų kokį nors varžtą ar jungtį".

Įtakos turėjo ir degalai

Naujųjų „Citroen C5" savininkams teko dar daugiau išbandymų. Automobiliuose iš galinės pakabos sklido keisti garsai. Kaip vėliau paaiškėjo, bildesiai sklido dėl trijų priežasčių -galinio buferio, degalų įpylimo vamzdžio bei galinių sėdynių tvirtinimo.

Tačiau kai kurie „Citroen" tiesiog nenorėjo važiuoti, dingdavo trauka. Kai kuriems klientams teko ne vieną kartą vykti į dirbtuves, kiti net rašė pasipiktinimo laiškus „Citroen" gamintojams į Prancūziją.

Šios gamyklos atstovybės Lietuvoje bendrovės „Veho" specialistai pripažino, jog kuriant automobilį buvo panaudota daug skaitmeninės technikos bei informacijos, ir visa tai nebuvo iki galo patobulinta. Taip pat jie mano, kad automobilio kompiuterio programa nebuvo reikiamai adaptuota mūsų sąlygoms bei degalams. Patobulinus programą, visos traukos problemos buvo išspręstos.

Smulkmenos gadino nuotaiką

Visi automobiliai genda - net ir Lietuvos „Metų automobiliu 2002" išrinktas „Peugeot 307". Pasak šios markės automobilių importuotojų, pirmieji pirkėjai turėjo pastabų dėl šviesų perjungimo svirtelės darbo. Ši „Valeo" firmos svirtelė jungėsi sunkiai, nelengva buvo įjungti posūkį. Nors tai lyg ir smulkmena, ji gadino dailaus automobilio savininkų nuotaiką.

„Peugeot" importuotojai pakeitė visas tokias svirteles. Šiame modelyje būta ir kitokios problemos - ne vienam automobiliui teko pakeisti blogai veikiančią paleidimo spynelę.

Šiek tiek anksčiau pasitaikė broko ir krovininiuose šios markės automobiliuose „Boxer". Gamintojų atstovams tekdavo keisti šių transporterių priekinius stiklus.

Lietuvoje dirbantys „Peugeot" atstovai dar nebuvo pradėję savo veiklos, kai gamintojai paleido į pasaulį ne itin patikimą 605-ųjų seriją. Daugelis šių automobilių savininkų keiksnojo prancūzus gamintojus dėl nuolat gendančių elektronikos sistemų.

„Peugeot" atstovybės Lietuvoje generalinis direktorius Vytautas Judzentavičius sakė, jog gamintojai, vos sužinoję apie kokį nors trūkumą, išsyk šalina jį nemokamai.