Prieš trejus metus Kauno valdžia Vilijampolėje iškilmingai atidarė troleibusų liniją. Tuomet žadėta, kad 2007-2008 metais kauniečiai ekologišku ir pigiu transportu galės nuvažiuoti iki Šilainių: apsisukę prie Kauno antrosios klinikinės ligoninės, grįš miesto centro link.

Šilainiai yra vienas tankiausiai gyvenamų Kauno mikrorajonų, todėl visuomeninio transporto problema čia ypač aktuali.

„Šiuo metu ieškome, kas galėtų finansuoti šį projektą. Jei pinigų negausime, troleibusų linijos į Šilainius nebus“, - pripažino savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šio projekto vertė - apie 15 milijonų litų.

Pinigų niekas neieško

Savivaldybės atstovai kalba, kad kitais metais galėtų pakartotinai teikti paraišką ES paramai gauti, tačiau realiai investicijų paieškos sustabdytos.

„Projektas kartą buvo atmestas, todėl naują paraišką galime teikti kitais metais“, - teisinosi savivaldybės Plėtros programų skyriaus vedėjas Vygintas Grinis.

Parengtas Šilainių linijos projektas guli Energetikos skyriuje, bet pastarojo vedėjas Algirdas Vaitiekūnas nebuvo kalbus.

„Pinigų šiam projektui neturime. Lieka tikėtis paramos iš Vyriausybės arba Europos Sąjungos“, - vylėsi A.Vaitiekūnas.

Projektą pamiršo

Prieš dvejus metus troleibusų linija į Šilainius būtų kainavusi apie 15 milijonų litų. Dabar šis projektas pabrango, tačiau Kauno valdininkai nežino, kokia jo vertė.

Abejoti verčia pažadas, kad pinigų bus ieškoma kitais metais. Nežinodami, kokia nauja troleibusų linijos kaina, savivaldybės atstovai negalės teikti paraiškos ES fondams.

„Per metus statybos brangsta maždaug 10 procentų, todėl neišvengiamai reikės patikslinti troleibusų linijos projekto biudžetą“, - neabejojo V.Grinis. Kodėl iki šiol neperskaičiuota projekto vertė, valdininkas negalėjo atsakyti.

„Paraiškai teikti reikia miesto tarybos sprendimo. Projekto ateitis priklauso nuo politikų“, - miglotai aiškino Transporto skyriaus vedėjas P.Keras.

Jis suabejojo, kad per artimiausius trejus metus Šilainius pasieks troleibusai. „Šio mikrorajono gyventojai gali važinėti autobusais. Artimiausiu metu niekas nesikeis“, - prognozavo P.Keras.

Tai reiškia, kad bent iki 2011 metų Baltijos, Kuršių, Jotvingių gatvėse, Baltų prospekte ir Žemaičių plente troleibusų kauniečiai nematys. Kauno politikų kalbos apie naują liniją tebuvo tušti pažadai.

Mieste yra 16 troleibusų maršrutų, kurių bendras ilgis siekia 368 kilometrus.