Tuo praeitą savaitę įsitikino ir Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos atstovė spaudai Gražina Jasiūnienė. "Susistabdžiau Vytauto prospektu važiavusį 43 numeriu pažymėtą mikroautobusiuką.

Kol šis buvo pilnas keleivių, viskas buvo gerai, bet kai tik likome dviese - aš ir vienas senukas - vairuotojas iškart užsidegė cigaretę. Vos susivaldžiau nepradėjusi jo "auklėti", nes buvo atidarytas mikroautobusiuko langas, košė vėjas, tad, be to, kad turėjome kęsti cigarečių dvoką, dar galėjome ir peršalti. Manau, vairuotojai turėtų labiau gerbti savo keleivius, o toks kai kurių jų elgesys parodo elementarų kultūros stygių", - piktinosi specialistė.

Į nepavydėtiną, tačiau neretai keleivių patiriamą situaciją papuolusią kaunietę užjautė miesto savivaldybės Transporto skyriaus vadovas Paulius Keras. "Nuo pavasario Kaune išnyko net 6 transporto bendrovės, teikusios maršrutinių taksi paslaugas. Šiuo metu jų likę 38. Pagrindinė susiklosčiusios situacijos priežastis - vairuotojų trūkumas. Galbūt jei vairuotojų atlyginimai būtų didesni, nei tie, kuriuos jie gauna dirbdami Airijoje, viskas būtų kitaip", - spėliojo P.Keras.

Jam antrino ir "15min" kalbintas bendrovės "Girobusas" direktorius Gintaras Girkontas. "Priimdami į darbą naujus darbuotojus stengiamės jiems išaiškinti, kaip jiems derėtų bendrauti su keleiviais, deja, vairuotojų stygius daro savo - tarp priimtų naujokų pasitaiko ir ne itin kultūringų", - prisipažino vyras.

Pasak jo, tokiu metu, kai mieste itin trūksta norinčiųjų vairuoti viešąjį transportą, pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės gaudyte gaudo dar likusius laisvus vairuotojus. Be to, nei piniginės nuobaudos, nei papeikimai nedrausmingų mikroautobusiukų vairuotojų nebegąsdina.

Tiesa, G.Girkontas pridūrė esantis tikras, kad dėl kylančių konfliktų tarp keleivių ir vairuotojų ne visada būna kalti pastarieji. "Nors mes vadovaujamės principu, kad keleivis visada teisus, kartais būna priešingai. Pavyzdžiui, sustoja vairuotojas prie šviesoforo, o maršrutiniame taksi sėdėjęs keleivis staiga ima ir išlipa - jei tai pamatytų pareigūnas, būtų baudžiamas mūsų specialistas - esą draudžiamoje vietoje išleido keleivį. O tai, kad prieš išlipdamas iš maršrutinio taksi šis neatsiklausė vairuotojo, nieko nelemtų. Kartais, nors tai ir draudžia taisyklės, tenka pavėžėti neblaivius asmenis, dėl to kyla konfliktai su kitais dėl to nepatenkintais keleiviais", - savo darbuotojus bandė pateisinti G.Girkontas.

Vairuotojų pusėn stojo ir Lietuvos veterinarijos akademijoje studijuojanti Jolita.

"Pastebėjau, kad mikroautobusiukų vairuotojai ima plūstis tik patekę į avarines situacijas, bet juk tai suprantama - kiekvieną žmogų tokiu atveju apimtų stresas. Keleiviai turėtų labiau gerbti šių žmonių darbą, būti atlaidesni, juk ne kiekvienas nuo ankstyvo ryto iki pat vakaro sugebėtų išsėdėti prie vairo ir likti žvalus", - įsitikinusi mergina.

Vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos atstovė spaudai G.Jasiūnienė mano, kad yra priemonių, galinčių sudrausminti nepraustaburnius mikroautobusų vairuotojus. Jos manymu, pastebėjus netinkamą vairuotojo elgesį, keleiviams derėtų iš karto paskambinti įmonės, kurioje šis dirba, vadovui ir pranešti apie netinkamą pavaldinio elgesį. Informaciją apie įmonę, kuriai priklauso transporto priemonė, galima rasti kiekvieno mikroautobusiuko salono priekyje pritaisytoje lentelėje.