Ištyrusi Europos Sąjungos (ES) automobilių rinkos padėtį per pastaruosius šešis mėnesius EK paskelbė, kad automobilių kainos įvairiose šalyse labai skiriasi, praneša „EuroNews“.

Pavyzdžiui, pirkti vieną populiariausių šiuo metu automobilių „Peugeot 307“ prancūzams labiau apsimoka šiaurės Europoje – kainų skirtumas siekia 5 tūkst. eurų. Tyrimas parodė, kad mažiausios automobilių kainos yra Danijoje, antroje vietoje – Lietuva. Brangiausiai iš ES šalių nauji automobiliai parduodami Slovakijoje.

EK, siekdama palyginti Europos automobilių rinkas, nagrinėjo jų kainas iki priskaičiuojant mokesčius, iš jų ir PVM. Tiriant taip pat kreiptas dėmesys ir į valiutų kursų skirtumus, nes ne visos šalys įsivedė eurą. Euro zonoje pačios mažiausios kainos yra Suomijoje, Graikijoje ir Slovėnijoje. Aukščiausios – Vokietijoje.

Didžiausias kainų skirtumas yra „General Motors“ ir „Peugeot“ gaminamų automobilių. Pirmą kartą pateikti duomenys iš jauniausių ES narių – Rumunijos ir Bulgarijos. Ten naujų automobilių kainos maždaug 2 proc. mažesnės nei „senojoje“ ES.

Nustebino šalies salonus

Nė vienas iš Lietuvoje veikiančių automobilių salonų darbuotojų negalėjo patvirtinti EK paskelbtos informacijos, esą automobilių kainos Lietuvoje bene mažiausios Europoje. Mat kainų nė viena bendrovė netyrusi.

Bendrovės „Autobrava“ rinkodaros projektų vadovės Vaidos Balčiūnienės spėjimu, senosiose Europos šalyse naujų automobilių kainos gali būti didesnės nei Lietuvoje. Mat pas mus labai plečiasi naujų automobilių rinka.

„Bet vienareikšmiai teigti, kad automobiliai Lietuvoje pigesni, negalėtume. Mat kiekvienai rinkai, kiekvienam naujam produktui gamintojai išsidera kainas atsižvelgdami į to produkto strateginę reikšmę rinkai ir paties gamintojo planus toje rinkoje. Taigi, kai kurie produktai, atvirkščiai, gali būti pas mus ir brangesni“, – tikino V.Balčiūnienė.

Pavyzdžiui, Lietuvoje „Mercedes-Benz C 200“ kaina be PVM siekia 87 176 Lt. Mūsų kaimynėje Estijoje tas pats automobilis kainuoja 84 296 Lt. Tai 3 tūkst. litų pigiau.

Pasenusi informacija

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Alvydas Globys „Kauno dienai“ tvirtino, kad EK paskelbta informacija gerokai pasenusi. Anot jo, Rumunijoje ir Lietuvoje didesnis kainų skirtumas buvęs iki 2006 m. Tuomet pastebėta ir didesnė užsieniečių trauka į Lietuvą.

A.Globio teigimu, Lietuvos, Rumunijos, Danijos verslininkai pardavinėdavo naujus automobilius kitoms šalims. Tuo metu Lietuvoje automobilis kainuodavo 500–1000 eurų pigiau. Kai kurių gamintojų, pavyzdžiui, „Renault“, automobiliai pas mus kainuodavo apie 15 proc. pigiau. „Volkswagen“ markės automobilių kainų skirtumas buvo šiek tiek mažesnis.

„Kainas gamintojai pradėjo vienodinti 2006 m. pradžioje, nes pastebėta iškreipta kainų politika. Kad nebūtų spekuliacijos, gamintojai priėmė sprendimą suvienodinti automobilių kainas Europoje. Dabar Danijoje galima įsigyti automobilį gerokai pigiau, nes ten labai dideli valstybiniai mokesčiai“, – tvirtino A.Globys.

Pasak LAA prezidento, „Volvo“, „Jaguar“ markės automobilių kainos visoje Europoje jau vienodos. Šiuo metu „Subaru“ markės automobilių kainos Lietuvoje ir Italijoje beveik panašios, Italijoje net šiek tiek mažesnės. Kitų markių automobilius Lietuvoje vis dar galima įsigyti šiek tiek pigiau, bet praktinės naudos iš minimalaus kainų skirtumo esą nebėra.

Pasak „Autobrava“ rinkodaros projektų vadovės, esant nedideliam kainų skirtumui, į Lietuvos automobilių salonus užsieniečiai užsuka vis rečiau. Šiuo metu iš svetimos šalies atvykęs klientas – itin retas atvejis.