Darbo grupės vadovo Seimo nario Vytauto Čepo teigimu, toks siūlymas atsirado kaip galimybė jauniems žmonėms įrodyti reiškiamą pasitikėjimą jais, kaip dialogo su jaunuoliais pradžia.

"Grėsminga situacija keliuose skatina naujai įvertinti valstybinę eismo saugumo strategiją, kuri būtų pagrįsta ne direktyvomis paremtomis nuorodomis, o eismo dalyvių sąmoningumu", - sako V.Čepas.

Pasak jo, derėtų įvertinti ir tokį procesą kaip akceleracija. Juk akivaizdu, kad dabartinis šešiolikmetis išsivystymu prilygsta, o kartais netgi pranoksta, prieš dešimt metų buvusį dvidešimtmetį.

"JAV jaunimas vairuoja nuo 16 metų, ir nieko baisaus nenutinka. Kai kuriose Europos šalyse taip pat pradedama vairuoti anksčiau negu nuo 18 metų. Aš taip pat siūliau leisti vairuoti nuo 16 metų, bet darbo grupės nariai padidino leistiną amžių - nuo 17 metų", - sako V.Čepas.

Jo teigimu, svarbi įstatyme siūloma įtvirtinti naujovė - nuostata, jog pradedantiems vairuotojams išduodamas tik 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas.

Šis pažymėjimas į nuolat galiojantį vairuotojo pažymėjimą galės būti pakeistas tik asmeniui užbaigus tęstinius mokymus pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą tvarką. Toks pakeitimas sudarys prielaidas vairuotojų vairavimo įgūdžių patikimumui užtikrinti.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Kęstutis Vaicekiūtis kategoriškai nusiteikęs prieš tokį siūlymą. Nors, atrodytų, įtvirtinta pataisa tik pagausintų K.Vaicekiūčio atstovaujamų vairavimo mokyklų klientų skaičių, prezidentas teigia manantis, kad tokioms naujovėms mūsų šalyje iš tiesų per anksti.

Tai patvirtina ir sparčiai didėjantis skaičius avarijų, kurias sukelia jauni vairuotojai, rašo "Lietuvos žinios".