„Taip, kompanija įsigijo šį automobilį, bet aš jo nevairuoju. Ir man visai neįdomu apie tai kalbėti. Čia yra firmos mašina. Man tai – darbo ir transporto priemonė. Ir to per daug nesureikšminu“, – griežtai kalbėjo D.Mockus.

Daugiau papasakoti apie šį išskirtinį automobilį vienas turtingiausių Lietuvos žmonių atsisakė.

Nepateisino lūkesčių

Dienraščio L.T. žiniomis, maždaug pusantro milijono litų kainuojantį „Maybach“ verslininkas pastaruoju metu keiksnoja. Mat ištaigingasis automobilis, šaltinių teigimu, nepateisino turtuolio lūkesčių.

Pirmiausia dėl to, kad jis yra itin neekonomiškas – piko valandomis mieste sudegina apie 20 litrų degalų 100 kilometrų. Negana to, kalbama, jog šis automobilis verslininką nuvylė ir dėl kitų techninių trūkumų.

Kokybė neatitinka kainos

Daugiau trūkumų nei komplimentų šios markės automobiliams skyrė ir vienas garsiausių lenktynininkų bei verslininkų Stasys Brundza. Prieš keletą metų už maždaug 1,2 milijono litų jis įsigijo vieną iš „Maybach“ modelių, tačiau pavažinėjęs pusantrų metų jo atsisakė.

„Ilgainiui pamačiau, jog šio automobilio kokybė toli gražu neatitinka kainos. Suprantate, tai buvo vienas pirmųjų jo modelių, o pionieriai visada kenčia. Atsirado nemažai techninių trūkumų. Tad buvau priverstas jo atsisakyti“, – dienraščiui L.T. pasakojo garsus automobilių kolekcininkas.

Limuzinas apetitu nesiskundė

S.Brundza neslėpė, jog iš pradžių šis 5,7 metro ilgio vokiečių gamintojo automobilis jį labai sudomino. Prieš keletą metų tai buvo naujiena automobilių pasaulyje, o visos naujienos, prisipažino, jį vilioja.

„Maybach“ tuomet buvo labai progresyvus automobilis ir sukėlė didelį susidomėjimą tiek komforto, tiek technikos prasme. Atkreipiau dėmesį ne tiek į jo galingumą, kiek į variklio trauką. Benzininio variklio sukimo momentas buvo 900 Nm. Dvylika cilindrų, 5,5 litro variklis su dviejomis turbinomis. Man tai patiko“, – brangiausio pirkinio technines charakteristikas vardijo buvęs lenktynininkas.

Tačiau apetitu limuzino variklis nesiskundė. Kuro sąnaudos, anot S.Brundzos, priklausė nuo važiavimo sąlygų. Plentu važiuodamas 140–150 kilometrų per valandą greičiu šis automobilis sunaudodavo apie 13 litrų 100 kilometrų.

„Išvedžiau tokią formulę – kuro sąnaudas apskaičiuoju nuo greičio skaičiaus nubraukęs paskutinį skaitmenį. Jei važiuoji 220 kilometrų per valandą greičiu, tai ir sunaudoji apie 22 litrus degalų. Mieste „Maybach“ kuro sąnaudos siekdavo net iki 24 litrų“, – aiškino vyras.

Tiems, kas vairuoja „Maybach“, jis patarė prieš šviesoforą išjungti variklį. Tokiu būdu, sako, sutaupysite nemažai kuro.

Atsisakė ir naujo

Tačiau po maždaug pusantrų metų „Maybach“ S.Brundza vis dėlto grąžino gamintojams. Šie lietuviui atidavė pinigus ir net siūlė šį modelį pakeisti į naują. Tačiau verslininkas pasiūlymo atsisakė.

„Tiesiog nebenorėjau šio gamintojo automobilio. Užteko, kad tiek laiko jį vairavau ir supratau, jog „Maybach“ kokybės ir kainos santykis šiek tiek iškreiptas. Be to, tuo metu mano dėmesį patraukė žymiai įdomesni ir kokybiškesni automobiliai“, – aiškino aistringas transporto priemonių kolekcininkas, jau antrus metus vairuojantis ne mažiau prabangų „Bentley Continental Flying Spur“.