Grūstis – tik šeštadieniais

Daugiausia mašinų į automobilių turgų plūsta šeštadieniais. Atšilus orams norintieji patekti į turgų savo transporto priemones turėjo palikti beveik prie Pušaloto gatvę kertančio geležinkelio, o darantieji dešinį posūkį į Pramonės gatvę įstrigo eismo kamštyje. Eismą šioje sankryžoje reguliuoja policijos pareigūnai. Ne mažesnės grūstys susidaro ir norint išvažiuoti iš turgaus.

Automobilių turgų eksploatuojančios bendrovės „Autalis“ direktorius Petras Rakickas sako, kad Pušaloto ir Pramonės gatvių sankryžą bei įvažiavimą į turgų užkemša ne tik klientai, bet ir atvažiuojantieji į „Regitros“ filialą registruoti mašinų, norintieji atlikti jų techninę apžiūrą.

„Įmonės trys, o įvažiavimas į aikštelę vienas. Daug klientų sulaukia šeštadienį dirbantis „Regitros“ filialas ir Techninių apžiūrų centras. Šiomis paslaugomis naudojasi turguje automobilius perkantieji, – teigė „Autalio“ direktorius. – Manau, kad automobilių aikštelėje daugiausia problemų sukelia vairuotojų nekultūringumas, kai kurie stato savo transporto priemones netvarkingai, nekreipia dėmesio, kad trukdo kitiems. Žmogaus, kuris darytų tvarką aikštelėje, neturime. Norėdami apsidrausti, jei atsitikus nelaimei reikėtų staigiai išvažiuoti, įrengėme papildomą išvažiavimą. Ačiū Dievui, kol kas panašių nelaimių nepasitaikė“. Direktorius sakė negirdėjęs apie aikštelėje įvykstančius nedidelius automobilių susidūrimus, neregistruojamus policijoje – tokia informacija jo nepasiekia.

Labai didele problema mašinų grūsties P.Rakickas nelaiko: pasak jo, jei ir būtų įrengtas šviesoforas, jis būtų naudingas tik šeštadieniais, nes kitomis dienomis didelių automobilių srautų nebūna.

P.Rakickas mano, kad daugiausia žmonių į automobilių turgų suvilioja sendaikčių ir dėvėtų drabužių prekiautojai, nes automobilių siūloma nedaug. „Visi norintieji prekiauti nebetelpa, todėl per porą artimiausių mėnesių planuojame praplėsti turgaus teritoriją, padidinti ją beveik hektaru“, – tikino „Autalio“ direktorius.

Išgelbėtų žiedinė sankryža

Panevėžio miesto VPK Viešosios policijos Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Einis Kudžma mano, kad eismą Pušaloto ir Pramonės gatvių sankryžoje efektyviausiai paspartintų įrengta žiedinė sankryža. „Šviesoforas vis tiek sustabdytų eismą, o žiedu jis vyksta sparčiau, – sakė E.Kudžma. – O tvarka automobilių stovėjimo aikštelėje turėtų rūpintis patys turgaus savininkai, tai ne policijos reikalas. Turėtų būti ant žemės aiškiai nubraižytos mašinų sustojimo vietos, bent vienas žmogus turėtų prižiūrėti tvarką“.

Pasak E.Kudžmos, eismo kamščių pareigūnai nelaiko labai svarbia problema. „Kamščiai tik sumažina avaringumą, nes mažėja greičiai, – sakė jis. – Mums svarbiau užtikrinti eismo saugumą, kad žmonės gatvėse nežūtų“. Sunkiai pareigūnams sekasi sutramdyti nedrausmingus vairuotojus, prie perėjų nepraleidžiančius pėsčiųjų, tokių kasdien tenka nubausti po kelis. Jie baudžiami nuo 100 iki 200 litų baudomis ir 4 baudos balais.

Nemuno gatvės vietos, kurioje savaitgalį po automobilio ratais žuvo žmogus, policininkai nevadina pavojinga pėstiesiems. Nors aplinkiniai gyventojai skundžiasi, kad norint pereiti per perėją iki kitoje gatvės pusėje esančios „Norfos“ tenka ilgokai palaukti, nes retas vairuotojas atkreipia dėmesį į pėstįjį, šioje vietoje statyti šviesoforo nežadama.

Statys šviesoforą

Miesto Savivaldybės Miesto ūkio skyriaus miesto Transporto poskyrio vyriausiasis eismo priežiūros koordinatorius Rimas Valkavičius informavo, kad Pušaloto ir Pramonės gatvių sankryžoje veikiausiai bus pastatytas šviesoforas. Esą tokį pasiūlymą raštu buvo pateikę Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai.

Šviesoforo įrengimas kainuotų apie 100 tūkstančių litų, o žiedinei sankryžai reikia beveik milijono litų. Norint pastatyti šviesoforą būtina įvesti naują elektros įvadą. „Bandėme projektuoti žiedą Nemuno ir Parko gatvių sankirtoje, paaiškėjo, kad minimali pradinė suma yra pusė milijono litų, sudarant sąmatą ji išeitų gerokai didesnė“, – teigia specialistas. Kas bus daroma siekiant reguliuoti eismą prie automobilių turgaus esančioje sankryžoje, svarstys Saugaus eismo komisija, o galutinį sprendimą turės priimti miesto Taryba.