Šios šalies žiniasklaidos teigimu, „Air Madrid" reisus į ir iš Lotynų Amerikos šalių gali perimti viena vokiečių kompanija. Tačiau lietuviai, nelaukdami žinių apie dar pernai suplanuotą skrydį ir ar galios jų turimi bilietai naudojantis kitų bendrovių paslaugomis, jau rezervavo naujus bilietus.

Skundžiasi informacijos stoka

Giedrė ir Laurynas į trijų mėnesių kelionę, kurioje patirtus įspūdžius aprašo interneto dienoraštyje, išskrido spalio pabaigoje, aviakompanijoje „Air Madrid" užsisakę bilietus reisu Madridas – Buenos Airės.

Nesklandumai jų laukė jau kelionės pradžioje. Iš Vilniaus pasiekę Madridą keliautojai sužinojo, kad į lėktuvą galės įsėsti para vėliau, nei buvo planuota. Jau tuomet Ispanijoje sklandė gandai, kad minėta kompanija uždaroma, mat dėl didelių saugumo pažeidimų nuspręsta panaikinti jos licenciją.

Vilniečiai planavo grįžti sausio 22 dieną, tačiau nežinodami, ar suplanuotas skrydis įvyks ir ar galios bankrutavusios kompanijos parduoti bilietai, jie rezervavo naujus bilietus į Madridą aviakompanijoje „Aerolineas Argentinas". „Informacijos nelabai turime. Nuo to laiko, kai gruodžio 15 dieną jie sustabdė visus skrydžius, niekas labai nepasikeitė, - elektroniniame laiške artimiesiems skundėsi Giedrė. – „Ant ledo" liko apie 300 tūkst. keleivių. Kai kuriais per Kalėdas pasirūpino Ispanijos vyriausybė, o dabar, kaip suprantu, tas reikalas stovi ir tiek."

Laurynas neseniai susisiekė su Vilniuje įsikūrusios kelionių agentūros „American Express" darbuotoja, kuri jiems užsakinėjo bilietus. Agentė teigė užsakiusi vietas alternatyviame reise, tačiau jį esą gali suorganizuoti tik Ispanijos vyriausybė.

„Iš interneto forumų atrodo, kad niekas kompanijos įsipareigojimų neperėmė ir neaišku, ar perims", - neslėpdama nerimo, artimiesiems rašė Giedrė. Ji teigė su draugu jau apsipratusi su mintimi, kad teks patirti neplanuotų ir gana nemažų išlaidų, o grįžusi į Vilnių žada ieškoti galimybės susigrąžinti papildomai išleistus pinigus.

Skrydžius perims vokiečiai?

Kaip DELFI informavo „American Express" kelionių konsultantė Dangira Paukštytė, jos kolegė, organizavusi šią kelionę, dabar lankosi Madride ir aiškinasi situaciją.

Minėta pora buvo vieninteliai lietuviai, kurie užsisakinėjo bilietus per šią kelionių agentūrą ir dėl Ispanijos kompanijos bankroto įstrigo toli nuo gimtinės.

„Tokios situacijos, kad aviakompanija bankrutuotų ir paliktų keleivius be pagalbos, nėra dažnos. Situaciją apsunkina tai, kad keleiviai yra ne Europoje", - aiškino D. Paukštytė.

Ispanijos žiniasklaidos teigimu, šiuo metu svarstoma galimybė vyriausybei susitarti su Vokietijos užsakomųjų skrydžių kompanija LTU, kad ji perimtų „Air Madrid" reisus į ir iš Lotynų Amerikos šalių. Tai, remdamasis neįvardytais šaltiniais, pranešė dienraštis „El Mundo".

Abejojo lėktuvų saugumu

„Air Madrid" gruodį buvo priversta sustabdyti visus savo skrydžius ir paskelbti bankrotą, kai Ispanijos vyriausybė dėl saugumo spragų nusprendė sustabdyti aviakompanijos licencijos galiojimą, o daugybė keleivių ėmė skųstis prasta aptarnavimo kokybe.

2003 veiklą pradėjusi kompanija skraidindavo keleivius iš Madrido ir Barselonos į Kanarų salas, Meksiką, kitas Centrinės ir Lotynų Amerikos šalis, kai kurias Europos valstybes ir Izraelį.

Dar pernai rugsėjį avialinijos pradėjo atidėti kai kuriuos skrydžius ilgesniam laikui nei yra įprasta, kai kurie skrydžiai buvo visai atšaukti. Pavyzdžiui, skrydžiai tarp Madrido ir Buenos Airių dažnai būdavo atidedami 14 valandų.

Anot dienraščio „El Pais", daugumą atidėjimų nulėmė Ispanijos aviacijos žinybos, motyvuodamos saugumo sumetimais. Suabejodavę orlaivių, kurių kompanija turi dešimt, įrangos patikimumu specialistai atsisakydavo suteikti leidimą pakilti kai kuriems orlaiviams. Patys pilotai skųsdavosi, kad buvo skiriama per mažai lėšų lėktuvų priežiūrai ir remontui.

„Air Madrid" paskelbė perdavusi visus keleivių sąrašus šalies civilinės aviacijos administracijai, kad ši nuspręstų, kaip kompensuoti patirtą žalą. Avialinijos neužsiminė apie galimybę pačioms grąžinti už bilietus sumokėtus pinigus

Pernai gruodžio 19 dieną Ispanijos vyriausybė nusiuntė aviakompanijai „Iberia" priklausantį „Boeing 747-200" į Panamą ir pargabeno kai kuriuos keleivius.

Avialinijoms sustabdžius veiklą, Ispanijoje ir Lotynų Amerikos šalyse iš viso įstrigo maždaug 330 tūkst. žmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją