„Nustatydami draudimo įmoką neatsižvelgiame į automobilio markę, nes iki šiol buvo manoma, kad tai nelemia vairuotojo rizikingumo“, - DELFI sakė „Lietuvos draudimo“ atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta.

Kitos draudimo bendrovės BTA klientai šiemet dažniausiai į autoįvykius patekdavo vairuodami „Audi“, „BMW“, „Peugeot“ ir „Volkswagen“ automobilius. „Kitų minimi daugmaž vienodai kartų ir negalėčiau pasakyti, kodėl“, - DELFI sakė nenorėjęs prisistatyti Žalų skyriaus specialistas.

Pirmame penketuke – vokiečių gamybos mašinos

Pristatydamas "Lietuvos draudimo" duomenis apie sausio-spalio mėnesiais registruotus draudiminius įvykius, V.Lopeta atkreipė dėmesį, kad dažniausiai į avarijas patenka vokiečių gamintojų automobiliai, kurie užima pirmas penkias sąrašo vietas.

„Kur kas rečiau į įvykius patenka prancūziški automobiliai. Pavyzdžiui, jei per minėtą laikotarpį užfiksuota 1406 įvykiai, į kuriuos pateko „Volkswagen Golf“, tai „Renault Laguna“ įvykių skaičius per šį laikotarpį siekia tik 174“, - komentavo draudimo įmonės atstovas, pabrėždamas, kad šie duomenys tiesiogiai susiję su automobilių populiarumu.

Analizuojant, kiek iš 100 tos pačios markės "Lietuvos draudime" draustų mašinų patenka į įvykius, matyti, kad tarp "nelaimingiausių automobilių" daugiausia japoniškų ir prancūziškų.

„Tiesa, čia skirtumas nėra labai didelis. Pavyzdžiui, jei „BMW 318“ avarijų dažnis yra 7,9 proc., „Honda Civic“ - 7,8 proc., tai „Renault Laguna“ patekimo į avarijas dažnis siekia 5,6 proc., o „Volkswagen Golf“ - 5 proc.“, - komentavo V.Lopeta.

Moterų ir vyrų vairavimo ypatumai

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba duomenis apie autoįvykiuose registruotas mašinų markes turi, tačiau jos neanalizuoja.

Transporto priemonių draudikų biuro vadovas Algimantas Križinauskas pripažino, kad tokia statistika būtų įdomi. Galbūt paaiškėtų, kad tam tikrų markių automobilius iš tiesų renkasi agresyvų vairavimo stilių pamėgę vairuotojai, kitus - neatsargūs, dar kitus - svajokliai.

Pastaraisiais metais iš 100 vairuotojų per metus autoįvykius sukelia vidutiniškai 4-5, o jaunimas iki 25 metų net 13-14.

„Įdomu, kad iki 30 metų tikėtino avaringumo rodiklis vidutinį lenkia net 3-4 kartus, tačiau kardinaliai sumažėja 30-35 metų amžiaus kategorijoje. Matyt, kažkokiais būdais tokio amžiaus vairuotojai ateina į protą“, - komentavo Transporto priemonių draudikų biuro vadovas.

Pastebėta, kad vėliau autoįvykius vyrai dažniau sukelia kritiniame amžiuje, sulaukę 40-50 metų amžiaus.

Moterų avaringumas Lietuvoje atskirai neanalizuotas ir su vyrų sukeltų autoįvykių statistika negretintas.

„Kiekvienoje šalyje sava specifika, tačiau šveicarai pastebėjo, kad šioje valstybėje moterys sukelia šiek tiek daugiau autoįvykių, tačiau jų pasekmės būna žymiai lengvesnės. Moterims dažniau nepavyksta sėkmingai parkuoti automobilį, jos nubraukia mašinos šoną. Vyrai sukelia mažiau avarijų, bet kai jau padaro, jų žala 3-4 kartus viršija moterų sukeltų avarijų žalą“, - kolegų o tyrimo duomenis komentavo A.Križinauskas.

Perka įvairesnių markių automobilius

Anot pareigūnų, daugiausia autoįvykių sukelia populiariausių markių automobiliai, nes jų tiesiog daugiau. Taigi, gali būti, jog tarp šiuo metu policijos suvestinėse dažniausiai minimų „Audi“, „BMW“, „VW Golf“,„Peugeot“ ir kitų 2007-aisias bus minimos įvairesnių markių mašinos.

„AutoTyrimų“ duomenimis, metų pabaigoje naujų automobilių rinkoje ir užtikrintai pirmavo „Volkswagen“, antroje buvo „Škoda“, trečiąją užėmė „Toyota“.

Lapkritį populiariausi asmeninės paskirties modeliai buvo „Fiat Panda“, „Subaru Legacy/Outback“ bei „Ford Focus“, tarp lengvųjų komercinių automobilių vėl pirmavo „Škoda Octavia“.

Nuo metų pradžios iki lapkričio Lietuvoje iš viso įregistruoti 16686 nauji lengvieji automobiliai, arba 38 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2005-aisiais.

Augančio avaringumo lyderė - Marijampolės apskritis

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos specialistės Daivos Žilinskės duomenimis, 11 šių metų mėnesių avaringumas labiausiai (9,3 proc.) išaugo Marijampolės apskrityje. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, labiausiai (13 proc.) eismo įvykių skaičius sumažėjo Tauragės apskrityje.

„Per visus metus daugiausia autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, registruota Vilniaus apskrityje, nes ji – didžiausia. Tačiau, palyginti su vienuolika 2005 metų mėnesių, šiemet per tą patį laikotarpį šioje apskrityje avaringumas sumažėjo 4,7 proc., nuo 1609 iki 1534 eismo nelaimių“, - DELFI informavo D.Žilinskė.

Eismo priežiūros tarnybos duomenimis, nuo metų pradžios iki gruodžio 26 dienos Lietuvoje registruoti 6683 eismo įvykiai, kuriuose 743 žmonės žuvo, 8405 buvo sužeisti.

Kelių žemėlapyje – 200 juodųjų dėmių

Transporto ir kelių tyrimo instituto saugaus eismo grupės vadovo Andriaus Gužio teigimu, daugiausiai juodomis dėmėmis vadinamų avaringiausių Lietuvos vietų – aplink visus didžiuosius Lietuvos miestus.

„Prasti popieriai” kelyje Vilnius-Kaunas, „Via Baltica“, ruože nuo Kauno iki pat pasienio, Suvalkų. „Juoduoja“ ir kelyje nuo Klaipėdos iki Šilutės, nuo Klaipėdos iki Palangos.

„Kiekviena dėmė nurodo, kad tose vietose padidėjęs avaringumas, tačiau iš maždaug 200 išrinkti avaringiausią sudėtinga – niekas to normaliai nepadarytų, nes reikėtų sudėtingų skaičiavimų“, - DELFI sakė A.Gužys.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją