Įsivaizduokite, kad jūs važiuojate pirmąja eismo juosta ir nusprendžiate persirikiuoti į antrąją. Jei tuo metu aklojoje zonoje (kairėje jūsų automobilio pusėje prie galinio sparno) yra kitas automobilis, jo tikrai nepamatysite, neatsigręžę atgal. „V2V“ technologija praneš jums apie aklojoje zonoje esantį automobilį ir atsigręžti atgal tikrai nereikės.

Štai dar vienas pavyzdys. Piko metu važiuojate mieste ir išgirstate policijos, greitosios pagalbos ar ugniagesių automobilio sireną. Dažnai ne iš karto susiorientuojate iš kurios pusės važiuoja specialiųjų tarnybų automobilis. „V2V“ technologija jūsų automobilio borto kompiuterio ekrane parodys iš kurios pusės atvažiuoja šis automobilis.

Automobiliai tarpusavyje keičiasi informacija

Kas gi ta „V2V“ technologija ir kaip jinai veikia? „V2V“ (vehicle-to-vehicle – automobilis automobiliui) technologiją sudaro mūsų kasdieniame gyvenime gana įprasti įrenginiai. Tai mikroprocesorius, GPS imtuvai ir bevielio ryšio (WLAN) įrenginiai. „V2V“ technologija veikia kelių šimtų metrų atstumu. Jos pagalba automobiliai tarpusavyje gali keistis vietos, greičio ar važiavimo krypties informacija.

Kaip apie pavojų sužinos vairuotojai? Įsivaizduokite, kad jūsų automobilis sugedo kelyje. Tuo metu iš paskos atvažiuoja kitas automobilis. Tačiau nei jūs, nei kito automobilio vairuotojas nežinote apie gręsiantį susidūrimą, nes matomumą riboja posūkis ar medžiai.

Tokiu atveju šiedu automobiliai su „V2V“ technologijomis susisieks vienas su kitu ir imsis priemonių, padėsiančių išvengti avarijos. Bus automatiškai įjungti sugedusio automobilio avariniai žibintai, be to, iš paskos artėjančio automobilio vairuotojas bus įspėtas garsiniu signalu ar kėdės krestelėjimu.

Tiesa, kol kas „General Motors“ koncernas nepraneša, kada ši technologija galėtų būti pradėta montuoti į serijinius automobilius. Tačiau „V2V“ technologiją koncernas jau išbandė „Cadillac“, „Saab“, „Opel“ bei „Chevrolet“ automobiliuose.

Šaltinis
Portalo "Autotau.lt" informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško portalo sutikimo neleidžiama.
Autotau.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją