Keblumų kyla tik dėl sienos kirtimo vandens keliu postų.

Lietuvoje toks postas būtų Nidoje, o Kaliningrado srityje - Rybačio gyvenvietėje.

Į Nidos prieplauką užsukusį laivą Lietuvos pasieniečiai ir muitininkai galėtų patikrinti bet kada.

Tačiau Rybačyje nėra patalpų pasieniečiams ir muitininkams, todėl neskubama atidaryti posto.

Šioje Rusijos gyvenvietėje lietuviai, gavę pinigų iš tarptautinių fondų, neseniai įrengė pontoninę prieplauką. Ji pastatyta prie gelžbetonio molo, kurį reikėtų restauruoti.

Penktadienį Klaipėdoje vykusiame Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities turizmo atstovų susitikime kalbėta apie tai, kad pradžioje iš Klaipėdos iki Rybačio galėtų plaukioti laivas „Mecklenburg“. Bilietas kainuotų apie 100 litų.

Šis ne pirmos jaunystės laivas gali talpinti iki 400 žmonių. Šiais ir praėjusiais metais jis plaukiojo iš Klaipėdos į Nidą.

Leidus laisvai plaukioti po visas Kuršių marias, galėtų plaukti ir kitokie nedideli laivai, kurių grimzlė yra iki dviejų metrų.

„Tiek Nidoje, tiek Kaliningrade mėgsta atostogauti vokiečiai. Galbūt šis regionas jiems taptų dar patrauklesnis, jei jie galėtų laisvai judėti iš vienos šalies į kitą vandens transportu“, - teigė Klaipėdos ir Kaliningrado vandens turizmo projekto vadovė Jurgita Anilionienė.