Pagal FIA taisykles greičio rekordams skirti automobiliai skirstomi į daugybę klasių. Viena iš jų - tai rekordiniai monstrai su dyzeliniais motorais. Šios klasės automobilių atstovo, britų konstruktorių sukurto bolido “JCB Dieselmax” pasiektą rekordinį greitį sausumoje, užfiksuotą JAV ant išdžiūvusio Bonevilio druskos ežero paviršiaus, jau patvirtino FIA.

Dyzeliną savo variklių cilindruose deginantis bolidas, kaip reikalauja FIA rekordinių važiavimų taisyklės, važiavo du kartus priešingomis kryptimis. Susumavus abiejų važiavimų rezultatus paaiškėjo, kad “JCB Dieselmax” pasiekė 526,027 km/h greitį. Britų rekordinis automobilis dar 1973 metais užfiksuotą ankstesnį “dyzelinį” rekordą viršijo beveik 150 km/h.

Palaikomi dyzelinių motorų gamintojų, kurie investuodami savo pinigus į rekordinius automobilius norėjo visam pasauliui pademonstruoti tokio tipo variklių patikimumą ir konkurencingumą, sportininkai oficialius greičio rekordus su dyzelinu varomais automobiliais šturmuoti pradėjo dar praėjusio amžiaus šešto dešimtmečio pradžioje.

Pirmas toks rekoras užfiksuotas 1953 metais, kai JAV pagamintas automobilis “Cummins Diesel Special” išdžiuvusio druskos ežero paviršiumi vieno kilometro distanciją iš eigos pravažiavo vidutiniu 272,1 km/h greičiu. Beje, techniškai “Cummins Diesel Special” buvo gan primityvokas automobilis.

Jo konstruktoriai daug nesivargino ir į sustiprintą trekinio automobilio kėbulą sumontavo pusseptinto litro darbo tūrio ir iki 400 arklio galių forsuotą dyzelinį variklį… paprastai naudojamą sunkvežimiuose. Tačiau bėgant laikui dyzelinu varomi rekordiniai automobiliai tobulėjo, augo ir greičiai. Beje, dyzeliniai automobiliai itin pasižymėjo ilgų distancijų ir laiko rekordiniuose važiavimuose.

Naujausias dyzelinu varomas rekordinis automobilis, britų “JCB Dieselmax” jau niekuo neprimena įprastų sportinių automobilių. Tai pats tikriausias rekordinis bolidas su siauru ir ilgu it cigaras kėbulu.

Visus keturis jo ratus suka du penkių litrų darbo tūrio dyzeliai JCB444, kurių bendras galingumas siekia 750 a.g. Kadangi įprastiems aušinimo radiatoriams čia nėra vietos, variklius aušina konteineriai su ledu. Rekordinio automobilio degalų bake telpa tik devyni litrai dyzelino, o prireikus sustoti lekiant milžinišku greičiu padeda ne tik įprastos stabdžių sistemos, bet ir du parašiutai. Automobilio ilgis siekia devynis metrus ir nepilnus dešimt centimetrų, o plotis- metras ir penkiolika centimetrų. Šis rekordinis keturratis “cigaras” su kuru, tepalais, ledu ir vairuotoju sveria 2700 kilogramų.

Todėl visai natūralu, kad britai turėdami tokį ginklą Bonevilyje taip lengvai nenurimo. Jau kitą dieną po užfiksuotų 526,027 km/h lenktynininkas Endis Grynas (Andy Green) ir vienos mylios distanciją iš eigos pravažiavo vidutiniu 563,418 km/h greičiu. Beje, šio dyzelinio bolido pasiekimams jau visai nedaug trūksta ir iki absoliutaus automobilių su jėgos perdavimu ratams rekordo.

Juk absoliučiai didžiausią greitį ant žemės paviršiaus pasiekė raketiniai bolidai, o paskutinis rekordas, kai vidaus degimo variklis per transmisiją suko automobilio ratus buvo užfiksuotas 1965 metais. Tuomet amerikiečių rekordinis monstras “Goldenrod” su keturiais “Pontiac” motorais skriejo 658,649 km/h greičiu. Britų dyzeliniui “JBC Dieselmax” dar gerokai trūksta iki šio rekordo. Tačiau prie šio “dyzelinio” projekto dirba puikių ir gerai apmokamų inžinierių komanda. Kas žino, gal netrukus dyzelinis monstras galės skrieti ir dar greičiau. Apei tai užsimina ir jo kūrėjai.