Didelių sensacijų lyg ir nėra, tačiau pažadų padaryti rokiruotes perkamiausių modelių sąrašuose - devynios galybės.

Krizės priešnuodžių paieškos

Keletą pastarųjų savaičių vyko intensyvios derybos tarp didžiųjų Amerikos, Europos ir Azijos kompanijų dėl naujų aljansų kūrimo. Įtakingiausi Vakarų šalių verslo dienraščiai skelbė, kad toliausiai kuriant naują aljansą buvo pasistūmėję “General Motors” (GM) ir “Renault” - “Nissan”. Vis dar tebenešiojantis didžiausio pasaulio automobilių gamintojų titulą “General Motors” pastaraisiais metais patyrė didžiulių sunkumų - pardavimai sumenko, nuostoliai pernai perkopė 10 mlrd. dolerių ribą, akcijų kursas tragiškai smuko ir netgi pasigirdo svarstymų apie galimą šio monstro bankrotą.

Ieškodami būdų, kaip pataisyti padėtį, sumažinti veiklos kaštus ir susigrąžinti klientų pasitikėjimą, “General Motors” 2006-ųjų vidurvasarį pradėjo derybas dėl susijungimo su “Renault” - “Nissan”. Kokiomis sąlygomis vyktų šios vestuvės, tiksliai nėra žinoma, tačiau GM vadovas Rikas Vagoneris pareiškė, kad aptariama aljanso struktūra, kurioje “Renault” - “Nissan” tektų 20 proc. “General Motors” kapitalo, amerikiečiams yra nenaudinga siūlomų finansinių sąlygų atžvilgiu. Jis siekė gauti iš Prancūzijos ir Japonijos pusės didelę piniginę išmoką bei suvienodinti savo ir aljanso akcininkų padėtį, jei įmonės susijungtų. Savo ruožtu “Renault” - “Nissan” aljanso vadovas Karlosas Gosnas, tokias sąlygas pavadino nepriimtinomis ir atsisakė jungtis.

Kad šalių nuomonės dėl sandorio iš esmės skiriasi ir kad susiliejimo šiuo metu tikrai nebus, praėjusią savaitę Paryžiuje paskelbė akis į akį susitikę R.Vagoneris ir K. Gosnas. Tačiau tuo pat metu pradėta spėlioti, kuo baigsis “Renault” - “Nissan” derybos su kitu JAV pramonės gigantu “Ford”. Pastarasis koncernas taip pat senokai murkdosi nuostoliuose, iki 2012 metų žada uždaryti 14 gamyklų, o įgyvendinant grandiozinę gelbėjimo operaciją iš viso atleisti net iki 40 tūkst. darbuotojų. “Ford” vadovai pripažino, kad lig šiol naudotas verslo modelis nebeužtikrina pelno, todėl intensyviai ieško naujų veiklos algoritmų. Viena galimų išeičių - aljansas su tuo pačiu “Renault” - “Nissan”.

Belaukiant, kuo baigsis šis koketavimas, paaiškėjo kitų derybų rezultatai.

“Volkswagen” pranešė įsigijusi 15,06 proc. Vokietijos pramonės grupės MAN akcijų, tačiau pridūrė neketinanti pirkti įmonę, kuri siekia perimti Švedijos sunkvežimių gamintoją “Scania”.

MAN anksčiau pateikė priešišką pasiūlymą perimti “Scania”, kurioje “Volkswagen” valdo nemažą akcijų paketą. “Scania” ir “Volkswagen” atmetė pasiūlymą, tačiau “Volkswagen” užsiminė galinti pritarti aljansui ir, jei MAN atšauktų savo pasiūlymą, perduotų šios įmonės ir “Scania” aljansui savo Brazilijos sunkvežimių gamybos verslą.

Beje, tai nereiškia, kad pati “Volkswagen” grupė gyvena aukso amžių. Pastarąją kompaniją taip pat kamuoja veiklos efektyvumo problemos, todėl ji žada atleisti iki 20 proc. darbuotojų.

Prancūziški gardumynai

Kalbant apie Paryžiaus parodos žemiškus reikalus, pirmiausia derėtų apžvelgti vietinių gamintojų pristatytas naujienas.

Svarbiausia “Citroen” premjera - visiškai naujas kompaktinis vienatūris “C4 Picasso”, užpildysiantis nišą tarp “Xsara Picasso” ir prabangiojo “C8”. Patrauklaus dizaino septynviečio “C4 Picasso” vizitine kortele galima laikyti ypač didelį plotą užimantį stiklinį automobilio paviršių ir vidaus erdvę, kurios koncepciją gamintojas apibūdino “visiospace” terminu.

“C4 Picasso” galės būti komplektuojamas su vienu iš dviejų benzininių (1,8 ir 2,0 litro darbinio tūrio) arba turbodyzelinių variklių (1,6 ir 2,0 litro darbinio tūrio). Galia priekiniams automobilio ratams gali būti perduodama per mechaninę, automatinę arba 6 laipsnių sekvencinę transmisiją.

Įspūdingai atrodo šios kompanijos pristatytas koncepcinis modelis “C-Metisse”. Vizualiai jis traukia dėmesį novatorišku dizainu (automobilio priekinės durys atsidaro vadinamuoju žuvėdros sparnų stiliumi), o technikos gurmanus - hibridiniais jėgos agregatais. Priekinius “C-Metisse” ratus varo modernus 208 arklio galių turbodyzelinis HDi variklis, o kiekviename iš galinių ratų yra sumontuota po elektros motorą. Tokia netradicinė komponuotė garantuoja mažas degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų emisijas bei suteikia geriausius visais keturiais ratais varomo automobilio elgesio kelyje bruožus.

Vieną didžiausių stendų šioje parodoje įrengusi “Peugeot” daugiausia dėmesio skiria dviem modeliams. Egzotiškas keturvietis limuzinas “908 RC” turi “V12 Hdi” variklį, sumontuotą skersai mašinos užpakalinėje dalyje. Šis agregatas yra identiškas tam, kuris varys automobilį, dalyvausiantį prestižinėse ištvermės “Le Mans” lenktynėse. Jo pajėgumas siekia 700 AG, o maksimalus sukimo momentas viršija 1200 Nm.

Antrasis svarbiausias eksponatas - “207 EPURE” su įmontuotomis vandenilio kuro kasetėmis, iliustruoja prancūzų pasiekimus kuriant alternatyvias degalų technologijas. Šią transporto priemonę kompanijos atstovai pavadino įrodymu, jog didžiausias “Peugeot” troškimas yra “sutaikyti” automobilį su aplinka”, tačiau pripažino, jog iki “207 EPURE” serijinės gamybos dar labai toli.

“Renault” šįkart pripažino turinti ambicijų konkuruoti visureigių rinkoje ir pademonstravo koncepcinį SUV klasės modelį “Koleos”. Didelio susidomėjimo sulaukė būsimo mažiausio kompanijos modelio “Twingo” prototipas.

Vokiški akcentai

Kaip dirbtinai sukurti deficitą, Paryžiuje demonstruoja “Audi”. Šios kompanijos konstruktoriai pristatė sportinį modelį R8, turintį užpildyti evoliucijos grandį tarp serijinių automobilių gamybos ir “grynakraujų” lenktyninių bolidų. “Audi R8” įkūnija prieš trejus metus pristatytą koncepcinį “Le Mans quattro” automobilį, kurio sprendiniai padėjo vokiečiams penkis kartus triumfuoti garsiajame “Le Mans” žiedo maratone.

“Audi” atstovai akcentavo, kad 420 AG pajėgumo motorą turinčio prestižinio kupė R8 tiražas sieks tik 5000 vienetų. Šis modelis turėtų kainuoti apie 100 tūkst. eurų, o “Audi” atstovybėse Lietuvoje ir Latvijoje greičiausiai pasirodys 2007-ųjų viduryje.

Tiems patiems šeimininkams kaip ir “Audi” priklausanti čekų kompanija “Škoda” pristatė nedidelį sportišką tridurį prototipą “Joyster”. Šio eksponato pasirodymą gamintojų atstovai aiškino pastebimai didėjančiu pirkėjų susidomėjimu mažais automobiliais. Kadangi dabar siūlomas “Fabia” modelis jau spėjo pasenti, čekai intensyviai rengia jam pamainą. Tiesa, vargu ar “Fabia” įpėdiniu taps “Joyster”, nes pastarojo keturračio serijinę gamybą ketinama pradėti tik 2010-aisiais. Iki to laiko “Škoda” gamą turėtų papildyti ir 2008 metais pasirodysiantis mažas visureigis “Yeti”.

Pats “Volkswagen” Paryžiaus automobilių salone daugiausia dėmesio skiria “žemiškų” problemų sprendimams. Vokiečiai demonstruoja atnaujintus vienatūrį “Touran” bei visureigį “Touareg”, “Golf Plus” versiją su padidinta prošvaisa bei būsimo kupė prototipą “Volkswagen Iroc”.

Serijiniai modeliai išoriškai pasikeitę labai nedaug, turi keletą plika akimi nematomų techninių naujovių, pradedant “ABS Plus” (20 proc. trumpesnis stabdymo kelias) ar “Park Assist” sistema (ji padeda rasti vietą stovėjimo aikštelėje ir į ją pastatyti automobilį) ir baigiant nauju V tipo, 8 cilindrų benzininiu tiesioginio įpurškimo varikliu, išvystančiu 350 AG pajėgumą.

BMW supažindina su visureigių X5 patobulinimais, kuriuos subrandino per septynerius metus nuo šio modelio debiuto, bei kosmetiniais mažojo X3 pakeitimais. X5 turi tris naujus variklius, kurie už savo pirmtakus yra galingesni ir taupesni. “Aštriausia” naujiena - 4,8 l darbo tūrio benzininis jėgos agregatas išvysto 355 AG pajėgumą ir iki 100 km/val. masyviam visureigiui leidžia įsibėgėti per 6,5 sekundės. Vidutinės jo degalų sąnaudos - 12,5 l.

Prie BMW gyvuojantis “Mini” Paryžiuje pristato antrąją kultinių mažų judrių miesto automobiliukų kartą “Mini Cooper” ir “Mini Cooper S”.

Nuo pirmtako jie skiriasi nežymiai (6 cm) pailgėjusiu kėbulu, modernizuotais varikliais (“Cooper S” 1,6 l motoro su dviguba turbo sistema pajėgumas yra 175 AG).

“Opel” savo gerbėjams pristatė naują SUV klasės visureigį “Antara” bei komercinės paskirties “Corsa Van”.

Azijos ambicijos

Japonijos, Korėjos ir Kinijos automobilių gamintojų stovyklose nuotaikos kur kas geresnės nei daugelio jų konkurentų iš Europos ir Amerikos. “Toyota” demonstruoja naują sportinį hečbeką “Yaris TS” su visiškai nauju 1,8 litro “Dual VVT-I” varikliu, galingesnę pikapo “Toyota Hilux” versiją bei visiškai naujo dizaino ir konstrukcijos modelį “Auris”. Pastarasis keturratis, turintis pakeisti bestselerį “Corolla”, sukonstruotas laikantis naujos koncepcijos. Jos esmė - kuo geresnis vidaus erdvės išnaudojimas, leidžiantis pasiūlyti naujo lygio komfortą ir funkcionalumą.

Vairuotojas čia gali pats perkelti centrinę konsolę, pavarų perjungimo svirtį bei kai kuriuos kitus valdymo įtaisus į jam patogiausią aukštį.

“Mazda” Paryžiaus parodoje pristato naują SUV, kupė-kabrioletą bei pikapo kėbulo automobilius. Į miesto visureigių rinką “Mazda” sugrįžta su nauju modeliu “Mazda CX-7”. Tai savitas sportiškumo, išraiškingo dizaino ir visureigio savybių derinys.

Japonai taip pat demonstruoja “Mazda MX-5 Roadster Coupe” modelį, kurio metalinis stogas atsidaro-užsidaro per rekordiškai trumpą laiką - 12 sekundžių. Net kai stogas sulankstytas, jam nereikia papildomos vietos bagažinėje, tad bagažo skyriaus talpa liko ta pati - 150 litrų. “MX-5 Roadster Coupe” pirmasis “MX-5” modelis su elektra valdomu stogu.

Be šių automobilių, “Mazda” dar eksponuoja naują pikapą “BT-50” bei pirmą kartą Europos publikai rodomą koncepcinį modelį “Mazda Senku”.

“Honda” pasiūlymas Europos rinkai - trečios kartos SUV klasės visureigis “CR-V”. Kita įdomi naujiena Paryžiaus parodos išvakarėse paskelbti duomenys apie naujojo “Honda Civic Hybrid”, turinčio benzininį ir elektrinį variklius, pasiekimus taupant degalus ir tausojant aplinką. Vokietijos žurnalo “Auto Motor und Sport” ekspertų sprendimu, hibridinis “Civic” pakilo į pirmąją ekologiškiausių pasaulio automobilių sąrašo vietą, į antrąją nustumdamas praėjusių metų nugalėtoją “Toyota Prius”.

Pietų Korėjos automobilių milžinė “Hyundai Motor Co” pristato koncepcinį “C” klasės modelį “FD/Arnejs”. Šis prototipas leidžia spėti, kaip atrodys Europoje netrukus debiutuosiantis “Hyundai” modelis, pakeisiantis du rinkos senbuvius - “Elantra” ir “Accent”. Naujokas “Hyundai” bus gaminamas panaudojus “Kia Motors” modelio “Cee d” platformą. Vadinamajai “Golf” klasei priskiriamo “Hyundai FD/Arnejs” hečbeko bei sedano versijos prekyboje turėtų pasirodyti 2007 metų pabaigoje. Šiek tiek vėliau prie jų prisijungs tos pačios platformos pagrindu pagaminti lengvas visureigis, kompaktiškas vienatūris ir pirmasis “Hyundai” kupe-kabrioletas.