Atsiranda manančių, kad geriausia išeitis – padidinti važiavimo tarifus. Taip esą sumažėtų taksi klientų srautas.

Atlygį taksistas nulemia pats

Sostinės taksi vežėjų asociacijos “Sosveta” prezidentas Romualdas Bieliauskas sako, kad taksi vairuotojų stinga jau dešimtmetį. Maži atlyginimai, emigracija ir privalomas kvalifikacinis egzaminas – šios priežastys, anot R. Bieliausko, labiausiai lemia taksistų trūkumą Vilniuje.

Be kvalifikacinio egzamino taksistas dar privalo turėti trejų metų vairavimo stažą. Tai, pasak “Sosvetos” prezidento, tampa pagrindine kliūtimi įsidarbinti norinčiam jaunimui. Nemaža dalis darbuotojų dėl mažų atlyginimų taksi vairuotojais dirba antraeilėse pareigose, turėdami kitą pagrindinį darbą.

Taksi vairuotojai kai kuriose įmonėse gali uždirbti ir iki 3 tūkstančių litų, tačiau R. Bieliauskas sako, kad atlyginimas priklauso nuo pačio taksisto – už pristatytus klientus taksistai gauna “juodų” pinigų iš klubų, “pagavę” klientą gatvėje veža dvigubu tarifu.

“Daugeliui klientų nesvarbu, kiek mokėti – svarbu nuvažiuoti”, - sako sostinės taksi vežėjų asociacijos prezidentas, manantis, kad klientų srautai, o taip pat ir vairuotojų poreikis, sumažėtų padidinus tarifus. R.Bieliauskas pastebi, kad dabar vykti iš oro uosto taksi automobiliu pigiau keturiems žmonėms pigiau nei už 3 litus sėsti į maršrutinį taksi.

50 taksistų priimtų nors ir šiandien

Pagal dirbančių vairuotojų skaičių didžiausios Vilniaus mieste taksi paslaugų įmonės UAB “Martono taksi” direktorius Ričardas Kriukovas sako, kad jau šiandien į darbą priimtų 50 vairuotojų. Deja, pasak R. Kriukovo, jau pastaruosius porą metų dėl išaugusios emigracijos taksi vairuotojų ypač stinga.

R. Kriukovo nuomone, situacija panaši ir kitose sostinės taksi paslaugas teikiančiose įmonėse. Nors taksi paslaugų pasiūla viršija paklausą, bendrovėms plėstis dėl darbo jėgos trūkumo tampa neįmanoma.

Direktorius sako nebeieškąs darbuotojų per darbo biržą, nes 8 iš 10 jos siųstų kandidatų būdavę asocialūs. Dabar įmonė darbuotojų ieško per skelbimus, o atėjusius bando išmokyti ir išsiugdyti patys.

“Didinti kainas tam, kad atsikratytume nemokių klientų – primityvu”, - įsitikinęs įmonės vadovas. Anot jo, geresnė išeitis – kelti darbuotojų atlyginimus. Dėl to esą ir buvo įmonėje paskutinį kartą didinti tarifai.

Vairuotojų trūkumas – įrankis manipuliacijoms

Jau metus Vilniuje dirbantys taksistai privalo laikyti kvalifikacinį egzaminą. Šis egzaminas dažnai įvardijamas kaip stabdys taksi vairuotojams. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys atmeta šiuos kaltinimus.

Anot jo, per metus taksisto kvalifikacinius egzaminus išlaikė daugiau nei 1600 vairuotojų. “Visi, kas norėjo, kas turėjo gabumų šiam darbui išsilaikė ir problemų nėra”, - sako K. Lubys.

K. Lubys pastebi, kad kartais egzamino neišlaiko ir 70 procentų vairuotojų, tačiau jie visada gali bandyti laimę kitąkart. Yra pasitaikę vairuotojų, įskaitą laikiusių 8 ir 9 kartus. Jau yra vairuotoj už padarytus 3 pažeidimus praradusių taksistų atestavimo liudijimą.

Savivaldybės atstovas pripažįsta, kad taksistų sostinėje labai trūksta, tačiau čia jis įžvelgia taksi įmonių manipuliaciją – motyvuodamos vairuotojų trūkumu, jos dažnai atsisako pavežėti trumpu maršrutu. Taksi įmonės taip pat vengia vykti į iškvietimą medžiodamos klientus gatvėje, kuriems gali taikyti aukštesnius įkainius.

Specialistas įžvelgia ir dar vieną taksistų trūkumo priežastį: pažeidinėjami vairavimo ir poilsio rėžimai, neužtikrinamos socialinės garantijos.

Pastebima, kad dalis taksistų dėl didesnio oficialaus atlyginimo tampa mikroautobusų vairuotojais. “Jaučiame tendenciją, kad taksi automobilius vairuoja senoji gvardija - vairuotojai iš sovietmečio”, - DELFI sakė K. Lubys.

Iš 60 Vilniuje teisę keleivius turinčių vežti įmonių aktyviai veikia 52. Vidutinė važiavimo kilometro kaina paėmus klientą “iš gatvės” sostinėje siekia 2 litus, išsikviečiant į vietą – 1,5 – 1,8 Lt.

Darbo biržos paslaugos nepopuliarios

Šiuo metu Lietuvos darbo biržoje (LDB) užregistruota 20 laisvų darbo vietų taksistams – 13 Šiauliuose, 5 Mažeikiuose, 2 Alytuje. Čia siūlomi 600 – 800 litų siekiantys atlyginimai. Per pusmetį šalyje įregistruota apie 50 laisvų darbo vietų taksistams.

LDB duomenimis, Vilniuje jaučiamas taksistų poreikio atoslūgis. To priežastimi darbo biržos atstovai laiko įvestą kvalifikacinį egzaminą.

“Galbūt todėl regionuose taksistų ieškoma per darbo biržą, o Vilniuje į ją kreipiamasi mažai”, - spėja LDB Darbo pasiūlos ir paklausos skyriaus vedėjo pavaduotoja Daiva Liugienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją