„Nežinau, kas šiais laikais į Londoną dar važinėja autobusais. Juk skristi daug pigiau. Be to, po tokios kelionės ir šonų neskauda“, – teigė 27 metų kaunietė Laura K.

Ji rugsėjį numatytą kelionę į Londoną suplanavo vasaros pradžioje. Už lėktuvo bilietus į abi puses mergina tuomet sumokėjo 260 litų.

„Pati nustebau, kad galiu šitaip pigiai nuskristi. Norėdama sutaupyti iš pradžių domėjausi autobusų bilietais. Tačiau paaiškėjo, kad jie – daugiau nei du kartus brangesni“, – kalbėjo Laura.

Mergina džiaugėsi, kad skrydis leis sutaupyti ne tik pinigų, bet ir daugiau nei dvi paras atostogų, kurias jai būtų tekę praleisti kelyje.

Mažina reisų į Londoną skaičių

Savaitraščio „Panorama“ kalbinti šalies vežėjai pripažįsta, kad keleivių srautai į Didžiąją Britaniją ir kitas anksčiau labai populiarias šalis pamažu slūgsta.

Įmonė „Kautra“ šią vasarą perpus sumažino reisų į Londoną skaičių. „Eurolines“ ženklu pažymėtais autobusais iš Lietuvos į Anglijos sostinę jau leidžiamasi nebe 5–6, o 3 kartus per savaitę.

Įmonės „Kautra“ vadovai patvirtino, kad maždaug trečdaliu mažiau keleivių šią vasarą vyksta ir į Vokietijos miestus, Belgijos sostinę Briuselį bei Paryžių.

„Panašu, kad pelno šiais metais tikrai nebus. Mums dabar sunkūs laikai, tačiau bandysime išlikti šioje rinkoje. Savo maršrutų neatsisakysime“, – tvirtino bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Tarptautines keliones siūlančios įmonės „Ecolines“ atstovai tvirtino, kad pastaruoju metu mažiau keleivių autobusais vyksta į Londoną, Airijos sostinę Dubliną, taip pat – Olandiją ir Belgiją. „Prieš trejus metus į Londoną autobusus siųsdavome kasdien, o šiandien – tris kartus per savaitę“, – teigė įmonės „Ecolines“ vadovas Lietuvos ir Lenkijos regione Remigijus Dvareckas.

Vis dėlto vežėjų atstovai tikino, kad į Didžiąją Britaniją nevyksta pustuščiai autobusai – esą keleivių dar surenkama pakankamai. Vienas didžiausių kelionių autobusais privalumų lieka tai, kad bilietus galima įsigyti vos ne paskutinę akimirką.

Vietas užpildys skrydžio baimės kamuojami

Verslininkai, rengiantys keliones į užsienį autobusais, dar prieš porą metų pajuto, kad dėl stiprėjančios aviakompanijų konkurencijos klientų skaičius tirpsta.

Į Lietuvą įkėlus koją pigių skrydžių bendrovėms, vežėjai atsidūrė dar keblesnėje situacijoje.

„Kadangi atsirado daug skrydžių į Londoną, suprantama, mūsų keleivių, vykstančių į Didžiąją Britaniją, gerokai sumažėjo. Nepaisant to, atrodo, ši vasara, palyginti su praėjusia, jau bus šiek tiek geresnė“, – teigė „Kautros“ vadovas L. Skardžiukas.

Šios įmonės autobuso bilietas į Anglijos sostinę be nuolaidų kainuoja 718 litų.

Keliautojai, suplanavę išvyką prieš kelis mėnesius, lėktuvo bilietus neretai gali įsigyti keliais šimtais litų pigiau. Tačiau bendrovės „Kautra“ vadovas įsitikinęs, kad autobusai neliks tušti.

Pasak L. Skardžiuko, vis dar nemažai žmonių savo išvykų nelinkę planuoti iš anksto – dėl to renkasi pigesnius autobusų bilietus. Be to, vietas autobusuose esą visuomet užpildys tie, kuriuos kamuoja skrydžio baimė.

„Kita vertus, visi gerai žino, kad pigios yra toli gražu ne visos vietos lėktuve, kaip ir ne visiems žmonėms laikas yra pinigai. Tokie keliautojai visuomet teiks pirmenybę autobusams“, – teigė L. Skardžiukas.

Turizmo agentūros „West Express“ komercijos direktorius Dormantas Zajančauskas nemano, kad po kelerių metų kelionių autobusais rinka gali visiškai subliūkšti. „Šiandien apie tai per anksti kalbėti. Mes to daryti neplanuojame. Manau, kelionių agentūros žmonėms visuomet privalo pasiūlyti alternatyvą skrydžiams“, – teigė „West Express“ atstovas.

D. Zajančauskas tvirtino nematąs tendencijos, kad mažėtų žmonių, keliaujančių autobusais. Pasak jo, tam tikra visuomenės dalis iki šiol vertina tai, kad keliaudami autobusu už palyginti nedidelę pinigų sumą gali apžiūrėti kelių valstybių miestus. „O tiems, kuriems kelionės autobusu yra kančia, visada rinksis avialinijas“, – svarstė D. Zajančauskas.

Lietuvių keliavimo įpročiai keičiasi

Jis tvirtino, kad lietuvių keliavimo įpročiai per pastaruosius metus keičiasi – jie iš namų išsirengia vis dažniau, bilietą kartais perka likus vos 10 minučių iki išvykos. Įmonės „Kautra“, kaip ir „Ecolines“, atstovai tvirtino, kad apskritai keleivių skaičius pastaruoju metu auga.

„Natūralu, kad keleivių srautas į Didžiąją Britaniją bei buvusias tarpines stoteles – Olandiją ir Belgiją – dėl patrauklių aviakompanijų siūlymų sumažėjo. To neišvengsi. Tačiau keleivių skaičius į kitas Europos valstybes didėja“, – teigė „Ecolines“ vadovas Lietuvoje R. Dvareckas.

Jis taip pat tvirtino nematąs grėsmės, kad vieną dieną tektų panaikinti autobusų maršrutus į Didžiąją Britaniją. „Niekada nebus taip, kad visi naudosis aviakompanijų paslaugomis. Kelionės autobusu, nors negali konkuruoti greičiu, turi savo privalumų“, – teigė „Ecolines“ atstovas.

Konkurencija su aviakompanijomis verčia pasitempti

Keliones į Rytų ir Vakarų Europą rengiančios įmonės „Toks“ atstovai savaitraščiui „Panorama“ tvirtino, kad iki šiol pavyksta išlaikyti daugumą senųjų savo klientų, kurie į užsienį keliaudavo uždarbiauti ar atostogauti. Ši vežėjų bendrovė neturi tiesioginių maršrutų į Didžiąją Britaniją, tad keleivių trūkumo nepajuto.

„Jaučiame padidėjusią konkurenciją, bet tragedijos dar nematome“, – teigė bendrovės „Toks“ finansų direktorius Jonas Masiukas. Jis pasakojo, kad apskritai keleivių, vykstančių į Vakarų Europos miestus, sumažėjo, tačiau ne tiek, kad tektų atsisakyti dalies reisų.

J. Masiukas pripažino, kad paaštrėjusi konkurencija su aviakompanijomis verčia pasitempti. Antai į Vokietijos sostinę Berlyną jau važinėja visiškai naujas autobusas, kainavęs daugiau nei milijoną litų. „Žinoma, žmonių galimybės po truputį augant algoms didėja. Kai kurie keliautojai jau gali įpirkti ir brangesnius lėktuvų bilietus“, – svarstė pašnekovas.

Kelionių agentūros „NEO turas“ atstovai „Panoramai“ tvirtino, kad pastaruoju metu smarkiai – apie 50 procentų – išaugo aviabilietų į Didžiąją Britaniją paklausa.

Niekas net nesiteirauja, ar yra galimybė keliauti autobusu. „Nors mes šią paslaugą ir siūlome, paklausimų nesulaukiame. Nebeliko žmonių, kurie per mūsų agentūrą į Londoną ar Dubliną vyktų autobusais“, – teigė agentūros „NEO turas“ direktorė Daiva Laivienė.

Kelionių organizatorė darė prielaidą, kad dauguma keleivių, kurie anksčiau keliaudavo autobusais, dabar perka avialinijų bilietus. „Jeigu bus poreikis, žinoma, siūlysime keliones autobusu ir ateityje. Tačiau bent jau šiuo metu paklausos nėra“, – sakė D. Laivienė.

„Kautros“ vadovas L. Skardžiukas skundėsi, kad autobusų bendrovėms konkuruojant su aviakompanijomis šiuo metu tenka taikstytis su nepalankiomis verslo sąlygomis. Vežėjų degalams, kitaip nei aviakurui, yra taikomas akcizo mokestis.

Šaltinis
Savaitraštis „Panorama“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją