Niekada darbdavių priekaištų nesulaukusios moterys siekia įrodyti, kad skrydžių bendrovės administracijos vadovai prieš jas naudojo psichologinę prievartą ir diskriminavo dėl amžiaus, rašo dienraštis "Lietuvos žinios".

Pernai privatizuota bendrovė "Lietuvos avialinijos" (LAL), rinkoje veikianti su "flyLAL" prekės ženklu, kratosi senų darbuotojų. "Šalių susitarimu" darbą palikusios orlaivių stiuardesės su skundais kreipėsi į Valstybinę darbo inspekciją, profesinę sąjungą ir Lygių galimybių kontrolieriaus įstaigą.

Kompanijos vadovai šį konfliktą vadina "natūralia kadrų kaita".

Neramumai LAL prasidėjo dar metų pradžioje, kai LAL įsigiję naujieji savininkai nusprendė atlikti savo darbuotojų atestaciją. Orlaivių palydovės egzaminus išlaikė - jų žinios buvo įvertintos labai gerai. Pasak LAL profesinės sąjungos pirmininkės Ritos Kairienės, bendrovės savininkai negalėjo atleisti darbuotojų, todėl nusprendė jiems pasiūlyti iš darbo išeiti savo noru.

Ilgiau kaip 20 metų LAL dirbusios moterys paprašė profsąjungos ginti jų interesus.

Pasak R.Kairienės, "dėl nuolatinės įtampos, grasinimų, provokacijų" tarp darbuotojų tvyro įtampa. "Jiems tiesiai į akis sakoma, kad jeigu neišeis šalims susitarus, išeis tuščiomis", - tikino pirmininkė.

LAL iš darbo jau atleido 11 orlaivių palydovių. Kai kurios jų vienos augina nepilnamečius vaikus. "Tai tavo problema", - tokį atsakymą išgirdo Irena Šapkauskienė ir kitos, dabar jau buvusios stiuardesės, kai LAL administracijai mėgino aiškinti, kad neturės iš ko maitinti vaikų.

"Labai skaudu, kad dorai ir sąžiningai LAL atidirbusi 25 metus buvau be jokių skrupulų ir paaiškinimų išmesta lauk - t.y. paprašyta išeiti, kaip jie sako, šalių susitarimu", - teigė I.Šapkauskienė.

Vienas LAL valdybos narių Gediminas Žiemelis atsisakė su LŽ kalbėtis apie "šalių susitarimu" atleistas orlaivių palydoves. Bendrovei atstovaujantis viešųjų ryšių specialistas Mantas Vaitiekūnas tikino, kad palydovės sutiko šalių susitarimu išeiti iš darbo, joms sumokėtos kompensacijos.

M.Vaitiekūno teigimu, LAL administracija nesupranta, kodėl kilo konfliktas.

"Kompanijoje vyksta kadrų kaita, - sakė Vaitiekūnas. - Bendrovė mano, kad kai kuriems darbuotojams sunku prisitaikyti prie esamų sąlygų, juk orlaivių palydovės visą gyvenimą dirbo valstybinėje įstaigoje. LAL siekia pelno, todėl tikrina savo darbuotojus - vykdomos anoniminės programos, reaguojama į klientų skundus. Kompanija priėmė devynis naujus palydovus, kurie taip pat išėjo kursus, išlaikė atestacijos egzaminą ir gavo licenciją. Negalima tvirtinti, kad šie darbuotojai "žali" ir kad mes rizikuojame dėl skrydžių saugumo".

Artimiausiu metu LAL neketina atleidinėti palydovų, o M.Vaitiekūnas perdavė bendrovės vadovų nuomonę, kad LAL netaiko darbuotojams "jokių amžiaus, grožio, ūgio, kojų ilgio ar kitų cenzų", rašo "Lietuvos žinios".

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją