Techninės apžiūros stoties darbuotojai kiekvienąkart primygtinai rekomenduodavo apsilankyti autoservise “Siglita”. Kaunietis šiuos siūlymus, kurie jam sukėlė įtarimą, ignoravo. Vairuotojui kilo klausimas, kas yra atsakingas už automobilių žibintų tikrinimo stendų kontrolę ir patikimumą?

Apie nusiskundimus negirdėjo

Kauno techninės apžiūros stoties, esančios Raudondvario plente (būtent jame lankėsi Vytautas R.), vadovas Gintaras Siegis teigė negirdėjęs apie jokius nesklandumus dėl automobilių žibintų patikros ir nusiskundimų nesulaukęs.

Savo darbuotojų siūlymus pasinaudoti “Siglitos” autoserviso paslaugomis komentavo taip: “Siglita” yra arčiausiai mūsų stoties, tad ten vairuotojus darbuotojai ir siunčia. Tik iš žmogiško draugiškumo”.

Paklaustas, ar tas “žmogiškas draugiškumas” šiuo atveju nėra panašus į “Siglitos” autoserviso protegavimą, G.Siegis gynėsi: “Spėju, darbuotojai šį autoservisą nurodo tik vairuotojų paklausti”.

“Siglitos” autoservisas yra įsikūręs visai netoli Kauno techninės apžiūros stoties. Minėto autoserviso darbuotojas “Kauno dienai” patvirtino, kad automobilių, kuriems kyla problemų dėl žibintų, atvažiuoja ne tiek jau mažai - iki dvidešimties per dieną. Ir nė vienas negrįžta su nusiskundimais, kad gauti techninės apžiūros talono nepavyko.

Vytautui R. kilo abejonė, ar tikrai tik vieninteliame autoservise sugebama tinkamai sureguliuoti žibintus. Skaitytojas klausė, kas tikrina techninės apžiūros centruose esančią įrangą?

Patikrinimo įmanoma išvengti

Pagal Valstybinės metrologijos tarnybos (VMT) prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nutarimą automobilių žibintų techninės apžiūros stendai turi būti tikrinami kasmet. Tačiau VMT centrai atlieka patikrinimą tik po to, kai gauna prašymą iš paties techninės apžiūros centro. Šį paslauga - mokama.

“Teoriškai įmanoma, kad TAC nepateiktų prašymo ir stendai liktų nepatikrinti ilgiau nei metus. Tačiau tokiems pažeidėjams gresia didelės baudos”, - teigė Teisinės metrologijos ir ekspertizės skyriaus viršininkas Vygintas Žitkus.

Paslauga kainuoja tik 135 litus (be PVM), tad vargu ar atsirastų TAC, kurie dėl tokios sumos rizikuotų gauti keliskart didesnes baudas.

Pataria rašyti skundą

Raudondvario plente esančios TAS, kurioje ir kilo problemų mūsų skaitytojui, žibintų tikrinimo stendų įranga, vadovo G.Siegio teigimu, tikrinta praeitų metų rugpjūčio 29 d. Taigi nuo paskutinės patikros praėjo beveik metai.

“Sunkiai, bet įmanoma, kad per metus stendų įranga išsiderintų. Gal dėl to ir kilo problemų su automobilio žibintų patikrinimu?” - spėliojo VMT direktorius Osvaldas Staugaitis.

Vairuotojams, kurie yra įsitikinę, kad techninės apžiūros stendų rodmenys klaidingi, V.Žitkus patarė rašyti skundą. “Reikia rašyti skundą į VMT centrą arba į Valstybinę metrologijos inspekciją, ir nurodytoje techninės apžiūros stotyje bus atliktas patikrinimas”, - aiškino Teisinės metrologijos ir ekspertizės skyriaus viršininkas.

Sprendimą galima rasti

Kitos TAS, esančios Veiverių gatvėje, vadovas Irmantas Pietaris, minėtą situaciją komentavo taip: “Kilus kažkokiems nesklandumams, kai vairuotojas jaučiasi teisus, reikia kreiptis į padalinio vadovą ir aiškintis kartu. Sprendimą rasti galima visada”.

Jis taip pat pabrėžė, kad automobilių žibintų sureguliavimo reikalavimai ganėtinai griežti, tačiau, jei nukrypimas nuo reikalaujamos normos nedidelis, techninės apžiūros stoties darbuotojai turi teisę automobilį praleisti. “Mūsų specialistai gali tai daryti savo nuožiūra”, - sakė I.Pietaris.

Deja, vairuotojo Vytauto R. patirtis rodo, kad neatmestinas ir kitas variantas.