Pristatydamas pagrindinius metų veiklos rodiklius, „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas, akcentuoja rezultatyvius skaičius – per metus ŠUA iš viso pardavė 141,9 mln. litrų gėrimų, t. y. 1,9 proc. daugiau nei 2018 m. Tai lėmė 4,3 proc. išaugusias iki 170 mln. eurų bendrovės praėjusių metų pardavimų pajamas (2018 m. jos siekė 163 mln. Eur). Nepaisant besitraukiančios šalies alaus rinkos, ŠUA alaus pardavimai 2019 m. šoktelėjo 0,7 proc.

Lyginant su 2018 m., bendros „Carlsberg“ Baltijos šalių 2019 m. pardavimų pajamos augo 2,2 proc. ir siekia 324 mln. eurų. Skirtingos kiekvienos iš Baltijos šalių rinkų dinamikos lėmė, kad Latvijoje pardavimo apimtys sumažėjo (-10,1 proc.), Lietuvoje – neženkliai kilo (+1,9 proc.), o Estijoje išliko stabilios.

Rinkos mažėjimą kompensuoja eksportu

„Pernai pasiekėme nuosaikų augimą, tačiau ateitį prognozuoti labai sunku – ji didele dalimi priklausoma ir nuo mokesčių politikos bei būsimų ekonomikos grėsmių suvaldymo. Nors kaip įmonė aiškiai pirmaujame rinkoje, turime pripažinti, kad kasmet svarbesnis mums yra eksportas, kompensuojantis vidaus rinkos susitraukimą“, – teigia R. Viršilas.

Pasak jo, ŠUA eksportuojamo alaus kiekiai kasmet auga, o tarp didžiausių alaus eksporto rinkos šalių rikiuojasi Rusija, Baltarusija, Jungtinė Karalystė, Vokietija ir Kinija. Bendrai šiemet eksportą ŠUA augino 11 proc. – iki 40 mln. litrų. Didžiausias augimas lyginant su 2018 m. fiksuotas Kinijoje (+121 proc.). Svarbus prieaugis taip pat – Baltarusijoje (+112 proc.) ir Jungtinėje Karalystėje (+62 proc.).

Be to, praėjusiais metais daug dėmesio buvo telkiama ir į Afrikos valstybių eksporto rinką. ŠUA į Ganą, Tanzaniją ir kitas valstybes 2019 m. eksportavo per 1 mln. litrų lietuviško sidro.

Keičiasi įpročiai

Anot ŠUA vadovo, 2019-aisiais taip pat fiksuotas augantis aukščiausios kokybės alaus segmento populiarumas. Tai rodo ryškėjančią tendenciją, kad vartotojai pigesnio, ekonominės klasės alaus, kasmet perka vis mažiau ir vis dažniau renkasi vadinamąjį premium klasės alų. Pastarojo pardavimai 2019 m. sudarė 33,5 proc. bendros vertės rinkos. Vidutinės kategorijos gėrimai vis dar išlaiko reikšmingą savo dalį, užimdami 37,4 proc. vertės rinkos.

Prie besikeičiančių vartotojų įpročių, R. Viršilas išskiria ir augantį nealkoholinio alaus segmentą.

„Nealkoholinis alus šiuo metu išgyvena savo revoliuciją, tai liudija žvėriška rinkos konkurencija. Nepaisant to, ŠUA nealkoholinio alaus pardavimai 2019 m. išliko stabilūs – su 2 proc. prieaugiu. Stebime, jog daugiausia nealkoholinio alaus nuperkama vasarą, praėjusiais metais lyderio pozicijos atiteko birželio mėnesiui, kuomet šis segmentas užėmė net 7,3 proc. viso įsigyto alaus vertės“, – komentuoja R. Viršilas.

2019 m. fiksuotas ir rekordiškas ŠUA gaiviųjų gėrimų pardavimų augimas. Palyginti su 2018 m. rezultatais gaiviųjų gėrimų pajamos ūgtelėjo net 40 proc.