Lietuva

Aktyviausiai prekiauta „City Service“ ir „Lesto“ akcijomis, jos pigo atitinkamai 1,08 proc. ir 0,55 proc. „Apranga“ nudžiugino puikiais rezultatais – 2013 m. gruodžio mėn. pardavimai išaugo 12 proc. Panašios žinios investuotojai tikėjosi, nes informacijos skelbimo išvakarėse šių vertybinių popierių vertė lipo aukštyn. Šiandien akcijos kainos pokytis buvo kuklus – 0,68 proc. prieaugis. Gana aktyviai prekiauta spekuliantų pamėgtomis „Lino“ akcijomis, jų kaina krito 5,98 proc. Juntamas didesnis susidomėjimas pieno sektoriaus bendrovių vertybiniais popieriais po to, kai Rusija ėmė vienam po kito emitentui atšaukinėti eksporto draudimus. Tikimasi investuotojų aktyvumo sulaukti mėnesio pabaigoje, kai dauguma emitentų skelbs 2013 m. IV ketv. finansinius rezultatus.

Estija

NASDAQ OMX Talino biržoje atlikta 213 sandorių, biržos indeksas augo 0,25 proc. „Baltika“ akcijos brango 3,36 proc. – bendrovė atskleidė, jog jos pardavimai 2013 m. gruodžio mėn. augo 7 proc. Panašu, jog investuotojai tikėjosi šiek tiek geresnio rezultato, nes po jinformacijos pasirodymo akcijų kaina šiek tiek susitraukė. Gana aktyviai prekiauta „Olympic Entertainment Group“ ir „Silvano Fashion Group“ vertybiniais popieriais, jų kaina išliko nepakitusi. Pastarasis emitentas gana reguliariai pagal patvirtintą planą perka savo akcijas rinkoje.

Latvija

NASDAQ OMX Rygos biržos indeksas pigo 0,91 proc., pigo 10 kotiruojamų įmonių akcijų. Didžioji prekybos dalis atiteko „Olainfarm“ vertybiniams popieriams, jie pigo 0,49 proc. Gana aktyviai pardavinėtos „Valmiera stikla skiedra“ (-6,48 proc.) ir „Rigas kugu buvetava“ (-6,23 proc.) akcijos.

Įmonių naujienos

Šiandien mažmeninės prekybos drabužiais lyderė Baltijos šalyse „Apranga“ paskelbė, kad per sausį grupės konsoliduota apyvarta sudarė 49 mln. Lt ir buvo 11,7 proc. didesnė nei prieš metus. Tai labai geras rezultatas, nes metinis augimo tempas sausį buvo didžiausias nuo 2013 m. liepos mėn. (primintina, kad 2013 m. gruodį metinis apyvartos pokytis sudarė 10,8 proc.). Atsižvelgiant į tai, kad šiais metais bendrovė tikisi pasiekti 7,5 proc. apyvartos augimą, metų pradžia nuteikia džiugiai. Bendrovės pardavimo plotas sausio mėn. pabaigoje sudarė 69,6 tūkst. m2 ir buvo 5 proc. didesnis nei prieš metus (dalį šio padidėjimo lėmė spalio mėn. penkių „Mango“ parduotuvių įsigijimas). Tad akivaizdu, kad sausį matytas ir organinis pardavimų augimas, rodantis, kad buvo pasiruošta ir laikotarpiui po didžiųjų metų švenčių. Daugiausia augo pardavimai Latvijoje – 25,6 proc., mažiausiai Lietuvoje – 7 proc.

„Baltikos“ mažmeninės prekybos rezultatai buvo kur kas prastesni – metinis augimas sausį sudarė 3 proc. Jis buvo šiek tiek didesnis nei gruodį, kai siekė 1 proc. Ir vėl daugiausia prastus rezultatus demonstravo Rusijos segmentas – ten pajamos per metus krito 23 proc. Nemažai prie to prisidėjo ir silpęs Rusijos rublis euro atžvilgiu. Baltijos šalyse išliko neblogas 11 proc. augimo tempas. „Baltikos“ pardavimų plotas per metus padidėjo 7 proc., tad realiai organinis augimas, atmetus Rusijos įtaką, vis vien realiai buvo nulinis. Tiesa, padėtį švelnino šoktelėjusios didmeninės prekybos pajamos. Jos per sausį augo 63 proc. iki 418 tūkst. eurų. Tad bendrovės pajamų augimas sausį siekė 7 proc.