COVID-19 pandemijos fone nuo 2020 m. pasaulyje daugiau nei ketvirčiu išaugo e-komercijos pardavimai, o šiemet – stebimas augimas penktadaliu, tai verčia verslus peržiūrėti savo darbo praktikas ir keltis į skaitmeminę erdvę. Tuo tarpu IT sektorius perkaitęs: sistemų kūrimo ir palaikymo našta krenta ant įrankių ir laiko stokojančių darbuotojų pečių, kurie priversti mokytis dirbti metodais, prieš keletą metų buvusiais programavimo anatema.

IT srityje dirbantiems programų inžinieriams nėra nieko baisiau už taip vadinamą „spagečių kodą“, kuris yra netvarkingas, skubotas, perdėtai sudėtingas ir neišdirbtas produktas. IT pasaulyje yra įprasta kodą kurti kruopščiai, tačiau permaininga pasaulio ir ekonomikos būklė, netikėtai pasirodantys verslo ribojimai, kintančios įprastos ilgametės verslo praktikos keičia vertybes – greitis ir lankstumas dabar yra svarbiausi.

Šabloniški IT sprendimai nebeatliepia sparčiai kintančių pasaulio poreikių ir, nors tai yra problema, taip pat tai yra ir didelė galimybė, ypač individualizuotos programinės įrangos plėtrai. IT specialistai ieško novotoriškų sprendimų netikėtoms problemoms, vis dar kylančioms dėl užsitęsusios pandemijos.

Atlikus šaltinių „Gartner“, „IDC“, „Stack Overflow“, „Thoughtworks“, „Tech Radar“ pateikiamų duomenų tyrimą, išryškėjo ateities IT specialistų poreikio prognizės.

Išanalizavome skirtingus šaltinius („Gartner“, IDC, „Stack Overflow“, „Thoughtworks“, „Tech Radar“ ir kt.), taip pat dabartinę ir prognozuojamą „Accenture“ paklausą. Todėl padarėme keletą išvadų kalbant apie 2022 m. tendencijas IT rinkoje.

Technologijų tendencijos IT specialistams 2022 metams:

1. „Java“ ir debesijos įgūdžiai

Pasiekėme tai, ką ekspertai vadinai „post-skaiteminiu“ pasauliu. Tai reiškia, kad skaitmeninės technologijos nebėra privalumas, tai yra norma, be kurios verslas nebegali veikti. Dėl to, kad skaitmenines paslaugas siūlo visi, verslams tenka įdėti ypatingų pastangų, norint išsiskirti iš konkuretų – paslaugos turi būti plačiai paplitusios per įvairias platformas bei vystomos sumaniai.

Atliktas tyrimas atskleidė, jog net 87 proc. vartotojų pasišalina iš tinklalapių, kurie kraunasi ilgiau, nei 3 sek. Taip yra toed, kad vartotojų lūkesčiai kyla, o kantrybė – senka. Matome, kad sertifikuoti debesijos sistemų inžinieriai geba optimizuoti laiko ir pinigų sąnaudas, užtikrinti sistemų atsparumą, atliepia įvairaus dydžio verslų skaitmenizavimo poreikį, dėl to investuojame į naujų inžinierių ugdymą, esamų kvalifikacijos kėlimą.

2. Kibernetinio saugumo specialistai

Natūralu, kad plečiantis skaitmeninių paslaugų ratui, auga ir tykančių pavojų skaičius. Pandemijos akivaizdoje skubant perkelti paslaugas į skaitmeninę erdvę, verslai neretai turi perkelti jautrius duomenis iš saugių duomenų centrų į debesijos paslaugų tiekėjo infrastruktūrą.

Pakanka vos vieno saugumo incidento, kad būtų pakirstas kliento pasitikėjimas debesijos paslaugų tiekėju, o klientui tokia klaida gali kainuoti ne tik reputaciją, bet ir verslą. Suvokiame būtinybę ruošti specialistus, gebančius ateityje visapusiškai užtikrinti saugią sistemų architektūrą su apsauga keliais lygmenimis, automatizuotais saugumo testais.

Informacija skaitmeninėje erdvėje yra atnaujinama dažnai, be to, neretai, skaitmeninis sprendimas kuriamas taikant kelių paslaugų tiekėjų produktus – tai apsunkina sugumo užtikrinimą, didina klaidų riziką ir kelia kvalifikacinius reikalavimus ateities kibernetinio saugumo specialistams.

3. Dirbtinio intelekto (DI) specialistai

DI panaudojimo būdai šiandien nėra lengvai pastebimi, tačiau augantis specialistų poreikis rodo, jog jų įvairovė bei DI populiarumas auga. Automatiniai žinučių atsakikliai arba pokalbių robotai automatizuoja bendravimo procesus, nors visai neseniai atrodė, kad tik žmogus gali bendrauti su žmogumi. DI giluminio mokymosi sprendimai apjungti su dideliais duomenų kiekiais ženkliai pagerino finansinių prognozių kokybę, atskleidė anksčiau nepastebėtus dėsningumus, o kai kuriais atvejais – netgi padėjo aktyviai numatyti ir sušvelninti paslaugų teikimo sutrikimus.

DI jau nebe mokslinės fantastikos filmų produktas, o programų inžinierių įrankis, kuris sėkmingai naudojamas tam, kad sutaupytų brangaus žmonių darbo laiko, efektyviai apdorotų eksponentiškai augančius informacijos ir duomenų srautus. DI sprendimai dažnu atveju yra kuriami pagal labai konkretų poreikį, integruojami į veikiančias klientų sistemas, dėl to investuojame į „Software as a Service“ DI specialistų rengimą.

Neapibrėžta, tačiau kupina galimybių ateitis

Ateities žinoti neįmanoma, visada iškils nenumatytų atvejų, tačiau COVID-19 pandemija parodė, kad net ir nežinodami ateities, turime investuoti į pasiruošimą galimiems ateities scenarijams.

Šiandien esame išsigryninę tris perspektyviausias IT specialistų ruošimo kryptis, tačiau tai jokiu būdu nėra baigtinis sąrašas. Atidžiai sekame „blockchain“ kriptovalitų plėtrą, „internet of things“, „contactless“ technologijų progresą, taip pat „kotlin“, „golang“ programų kalbų populiarumą. Svarbu suprasti, kad kiekvienas naujas nišinis sprendimas gali žaibiškai tapti nauja didžiausia IT darbuotojų rinka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją