Internetiniai kontaktai su užsakovais nekompensuoja gyvo prisistatymo

Gamintojų praktika rodo, kad dalyvavimas tarptautinėse parodose apčiuopiamų vaisių atneša tik po trejų–ketverių metų. Paprastai per pirmuosius dvejus metus užsakovai spėja tik susipažinti su gamintoju, pradeda domėtis gaminiais. Savo pavyzdžiu galime patvirtinti, kad tik trečiaisiais metais dalyvavę parodoje pajutome rimtą susidomėjimą, užsakovai panoro atvykti į Lietuvą, aplankyti gamyklą. Taigi, bet kuriam verslui, taip pat ir kosmetikos, dvejų metų pertrauka yra labai daug, ir ši pauzė kiek sulėtino eksporto plėtrą.

Neprarasti ryšių padėjo tai, kad nevykstant gyvoms parodoms įvairių šalių gamintojai tęsė produkcijos pristatymą parodose internetu. Vis dėlto gyvas bendravimas ir prisistatymas yra kur kas efektyvesni. Tai liudija ir „Cosmoprof“ parodos organizatorių sprendimas suskubti surengti tiesioginių kontaktų parodą šiemet rugsėjį, nelaukiant kovo mėnesio, kai tradiciškai kasmet rengiama didelė paroda Bolonijoje. Tai, kad potencialūs užsakovai aktyviai lankėsi parodoje, tik dar kartą patvirtina poreikį tiesiogiai susipažinti su gamintojais ir jų galimybėmis.

Naujas požiūris į higieną ir dekoratyvinės kosmetikos saulėlydis

Po ilgos pertraukos vėl įvykusiame viename svarbiausių Europos kosmetikos verslo renginių didžiausių pokyčių pastebėjome produktų paklausoje. Per beveik dvejus pandemijos metus pasikeitė vartotojų poreikiai – šįkart parodoje didžiausio dėmesio sulaukė ne tik pagrindiniai odos, plaukų, dantų natūralios priežiūros gaminiai. Labiau susidomėta produktais, kurie anksčiau buvo laikomi tarsi nišiniais – pavyzdžiui, veido serumai, kūno šveitikliai ir pan. Užsakovus labiau domina aukštesnės pridėtinės vertės gaminiai su žinomais komponentais ir jų veiksmingumą įrodančių tyrimų rezultatais. Matyt, tai natūralu – žmonės daug laiko praleido namuose, atrado naujų grožio ritualų, kuriuos gali atlikti patys, todėl ir išplėtė savo produktų krepšelį.

Vis dėlto labiausiai į akis krito tai, kad kaip niekada kukliai šioje parodoje buvo pristatyta dekoratyvinė kosmetika – akivaizdu, kad jai pandemija kirto skausmingiausiai. Kita vertus, išaugo higienos priemonių produkcijos ir su ja susijusių inovacijų paklausa, itin didelis vienkartinio dozavimo ir tuo pačiu aplinkai draugiškų medžiagų poreikis. Pavyzdžiui, dezinfekcinis gelis individualiose gamtai draugiškose pakuotės, kad būtų patogu naudoti renginiuose, viešose įstaigose, viešbučiuose, biuruose, neštis rankinėje ir pan. Dar viena inovacija – spalvą keičiantis rankų muilas, skatinant vartotoją skirti pakankamai laiko šiai gana nuobodžiai higienos procedūrai, kad ji tikrai būtų efektyvi.

Ekologiška ir natūralu – nebūtinai nuobodu ir kuklu

Pastebėjome ir tai, kad susidomėjimo sulaukė natūralios sudėties gaminių pristatymas prabangesniame ir ryškesniame įpakavime – jau nebėra būtina ekologiškus produktus pakuoti tik į rudos spalvos popierių, žmonės pasiilgo akiai patrauklių, estetiškų pakuočių.

Taigi, kosmetikos verslo atstovams vėl tenka prisitaikyti prie naujų paklausos pokyčių ir poreikių, kuriuos atnešė pandemija. Kiek ilgai jie bus aktualūs, pamatysime. Tačiau kosmetikos industrijoje tai įprasta – ši pramonės šaka visada buvo labai dinamiška ir reikalavo greitos reakcijos, prisitaikymo prie paklausos ir nuolatinių inovacijų. Vien šiemet „Cosmoway“ į gamybos pajėgumų didinimą ir naują įrangą investavo apie 0,5 mln. Eur, taip pat nesustabdė bei tęsia ir kitas investicijas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)