Taigi, nuo ko pradėti – ir ko nepamiršti – galvojant apie savo profesinį įvaizdį? Kaip sukelti pasitikėjimą nematant kito žmogaus gyvai? Kokie didžiausi ydingi mitai apie verslo portretus, kuriais vis dar tikima?

Nuotrauka – tarsi pirmas įspūdis per darbo pokalbį

Verslo fotografija – tai viskas, kas orientuota į įmones, verslo žmones bei verslo aplinką bendrai. Tokia fotografija, kaip atskiras žanras, smarkiai išpopuliarėjo su socialinio tinklo „LinkedIn“ atsiradimu. Tenka pastebėti, kad atsiradus šiam tinklui ir populiarėjant verslo fotografijai, pradėjo kilti ir, pavyzdžiui, įmonių atstovų siunčiamų žiniasklaidai portretų kokybė.

Natūralu, kad šiandien kokybiška, atvira ir profesionali žmogaus verslo nuotrauka yra tapusi absoliučia norma, todėl iki šiol apie tai negalvojusiems tai gali tapti rimtu iššūkiu. Labiausiai viskas susiję su pandemine situacija: darbuotojams vis dažniau dirbant iš namų, darbo pokalbiai ar pirmos pažintys su kandidatais taip pat vyksta internetu.

Taigi, tie darbuotojai, kurie neskyrė dėmesio savo verslo nuotraukoms – arba soc. tinkle „LinkedIn“ nėra įkėlę apskritai jokios nuotraukos – gali patys sau padaryti meškos paslaugą. Pavyzdžiui, net jei darbuotojas yra rimtas savo srities profesionalas, nuotraukos nebuvimas ar nekokybiška nuotrauka potencialiam darbdaviui gali siųsti bent keletą neigiamų signalų.

Esminis dalykas, ką kiekvienam darbuotojui suteikia tvarkinga profilio nuotrauka, ypač tam, kuris aktyviai ieško darbo – pastangos. Kiekvienas darbdavys vertina tuos darbuotojus, kurie stengiasi ir aiškiai rodo savo norą bei užsidegimą dirbti.

Taigi, turimas verslo portretas parodo, kad potencialus kandidatas skyrė tam kažkiek savo lėšų, įdėjo pastangų ir tikrai nori padaryti visokeriopai gerą įspūdį. Kitas aspektas – pirmas įspūdis. Juk net į darbo pokalbį einame apsirengę oficialiau, susišukavę ir stengdamiesi atrodyti geriausiai, kaip tik galime. Tas pats neoficialius reikalavimas, ypač šiais, hibridinio darbo laikais, galioja ir verslo nuotraukai, nes būtent ji potencialiems darbdaviams pasitarnauja kaip pirmas įspūdis apie jus.

Susilaikykite nuo nuotraukų redagavimo programų

Vienas didžiausių mitų bei klaidų, kuo žmonės yra įsitikinę – nuotraukų redagavimas. Kadangi nuotraukas įvairiomis programomis šiandien redaguojame dažnai, manoma, kad įspūdį apie save pasigerinti ar save „patobulinti“ galima ir kalbant apie verslo portretus. Tai – klaidingas požiūris, nes per pirmas 100 milisekundžių vien tai, kad nuotrauka redaguota, potencialiam darbdaviui nesukels pasitikėjimo jumis.

Jeigu norime palikti gerą įspūdį apie save, tam reikia atrodyti natūraliai, kaip įmanoma labiau savimi ir būti atsipalaidavus. Nuotraukų redagavimo čia turi būti kuo mažiau, nebent kosmetinio – paslėpti kelis spuogus, pataisyti šviesą, bet subtiliai. Apskritai, tokiais atvejais geriau netgi paprašyti savo draugų ar kolegų, tikrai dirbančių su nuotraukų redagavimu, patarimo. Kuo mažiau redagavimo – tuo daugiau atvirumo, o atvirumas yra tiesiausias kelias į pasitikėjimą. Be to, net nuotraukų redagavimo programos niekada nepataisys suraukto veido arba nekokybiško makiažo – tai turime pataisyti patys.

Ar reikia pozuoti?

Verslo fotografija – vis dar ta sritis, kuri žmonėms yra tarsi Bermudų trikampis. Kaip reikia atrodyti? Ką daryti? Ar reikia pozuoti? Ką apsivilkti? Visi šie klausimai labiausiai neduoda ramybės todėl, kad verslo fotografija vertinama labai rimtai ar netgi perdėtai oficialiai. Iš tikrųjų, tai tiesiog profesionalus būdas sukurti apie save pirmą gerą įspūdį, nes šiais laikais vis dar pagal išvaizdą sutinka, o pagal protą palydi. Kita vertus, tam tikrų niuansų ar patarimų, vis tik, yra.

Vienas dažniausių žmonių įsitikinimų – kryžiuotos rankos. Pavyzdžiui, jei fotografuosiuosi sukryžiavęs rankas, atrodys, kad ginuosi, kažko nenoriu ar panašiai. Iš tikrųjų – tai mitas. Tiesa tokia, kad blogų pozų ar blogos rankų laikysenos paprasčiausiai nėra. Yra tik žmonių charakteriai, poelgiai ir požiūris. Jeigu žmogus draugiškas, malonus, atsakingas – ar sukryžiavęs rankas, ar laikydamas jas kišenėse jis vis tiek atrodys šaunus ir kels pasitikėjimą.

Tuo metu jei žmogus nėra draugiškas, dažnai būna surūgęs ar piktas – net pati geriausia rankų padėtis pasaulyje jam nepadės ir jo nuotrauka vis tiek kels priešingas emocijas nei tikimasi. Kaip bebūtų, viskas dažniausiai prasideda viduje, o ne išorėje, todėl net gražiausias kostiumas nepaslėps to, kad esate nelaimingi arba pikti.

Kokia verslo portretų ateitis?

Viena yra diskutuoti apie verslo portreto išpildymą, bet visai kas kita jo svarba, kurią, panašu, padiktuoja pati rinka. Paprasčiausiai profesiniame gyvenime sekasi geriau, o viskas vyksta lengviau ir greičiau, jei naudojamės socialiniu tinklu „LinkedIn“. Palyginimui, šiais laikais juk galime neturėti ir telefono, bet tuomet juk bus kur kas sudėtingiau bendrauti su kitais žmonėmis ar su jais susisiekti. Tad socialiniai tinklai, jei naudojamės jais atsakingai, taip pat mus įgalina puikiems dalykams. O kaip ir patys socialiniai tinklai, taip ir nuotraukos – tinka bei yra reikalingos tiek jauniems, tiek ir vyresniems.

Kalbant apie ateitį, panašu, kad socialinis tinklas „LinkedIn“ ir asmeninio įvaizdžio populiarėjimas internete apskritai turi dar daug vietos augimui. Todėl tikėtina, kad artimiausiu metu visa ši sritis toliau augs bei plėsis. Taip pat, jau dabar prognozuojama, kad populiarės ir kitos komunikacijos formos – žmonės ne tik fotografuosis ir rašys apie save tekstus, bet pradės daugiau filmuotis, pasakos istorijas būtent video formatu. Ne be reikalo paskutiniu metu taip išpopuliarėjo podkastai. Todėl tikėtina, kad jau netolimoje ateityje šalia tvarkingo, profesionalaus verslo portreto pas žmones atsiras ir trumpi, save pristatantys vaizdo įrašai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)