Žmonės darbu dalijasi su robotais

Jau kuris laikas gamyklose intensyviai diegiami robotizacijos ir procesų automatizacijos sprendimai, todėl vis didesnę dalį fiziškai sunkaus darbo iš žmonių perima robotai. Konsultacijų bendrovės „McKinsey“ tyrimai rodo, kad nuo 2012 metų pramonės robotikos rinka kasmet sparčiai didėja ir artimiausiais metais jos augimo pabaigos nesimato. Robotizacija didina gamyklų produktyvumą ir tuo pačiu konkurencingumą, o nuolatinis šios srities vystymasis ir pramonės robotų kainų mažėjimas skatina įmones dalį gamyklose vykstančių procesų patikėti ne žmonėms, o inovatyviems sprendimams.

Šie pokyčiai nulemia aukštesnės kvalifikacijos darbuotojų poreikį. Jeigu anksčiau įrenginius valdantiems darbuotojams užteko išmanyti kaip veikia pakankamai paprasti mechanizmai, šiuo metu jiems prireikia sudėtingesnių įgūdžių ir gilesnių žinių. Pavyzdžiui, reikalingas mechatronikos, robotikos, informatikos bei matematikos išmanymas, privalu mokėti dirbti kompiuteriu, gebėti skaityti brėžinius bei užprogramuoti įrenginius, turėti užsienio kalbų žinių. Taip pat vis svarbesnėmis tampa tokios savybės kaip loginis mąstymas bei domėjimasis sektoriaus naujovėmis.

Reikalingos žinios arba noras mokytis, o ne jėga

Prieš kelis dešimtmečius, kuomet dideliuose fabrikuose buvo gana daug sunkaus fizinio darbo, buvo galima manyti, kad kasdienės užduotys čia reikalauja daug jėgos ir ištvermės. Tačiau dabar žmonės savo atsakomybes ir pareigas gamyklose dalijasi su robotais, o kai kurie procesai yra galutinai automatizuoti, tad belieka juos valdyti ir prižiūrėti.

Didelėse gamyklose gausu pareigybių, tokių kaip gamybos komandos lyderiai, pamainos vadovai, sandėlių apskaitininkai, įrenginių operatoriai ar kokybės kontrolieriai, kurioms yra itin svarbios turimos specifinės srities žinios. „Vilniaus baldų“ darbo praktikoje yra pastebima, kad gamybos padaliniuose nors ir lėtai, tačiau įsidarbina vis daugiau moterų, kurios užima įvairias pareigas nuo krautuvo vairuotojos, įrenginio operatorės ar komandos lyderės iki padalinio vadovės. Anksčiau rinkoje stebėti stereotipai tampa vis mažiau gajūs, o darbdaviai bei darbuotojai koncentruojasi į darbui reikalingas asmenines savybes bei žinias, kurios ir lemia galimybę dirbti konkrečiose pareigose.

Siekiant lojalumo – nuo nemokamo transporto iki dalinai apmokamų pietų

Ilgamečiai, lojalūs darbuotojai yra visų organizacijų siekis. Tai itin svarbu ir plėtrą vykdančioms didelėms pramonės įmonėms, kadangi darbuotojų poreikis nuolat auga. Užimtumo tarnybos duomenimis, šių metų pirmąjį ketvirtį tarp paklausiausių profesijų Lietuvoje buvo mechanikos inžinieriai, sandėliavimo darbuotojai, krovikai, pakuotojai.

Įmonei ištikimų darbuotojų nauda yra akivaizdi, jie gerai žino bendrovės raidą, dalyvauja diegiant įvairius pokyčius ir atnaujinimus, turi sukaupę maksimalų žinių ir kompetencijų bagažą, gali puikiai apmokyti naujus kolegas. Visa tai daugelį procesų įmonėse daro sklandesniais, natūralesniais ir reikalauja mažiau kaštų.

Jau tapo įprasta, kad bendrovės savo darbuotojams kartu su darbo užmokesčiu suteikia ir papildomą naudų paketą. Tai gali būti ir dalinai kompensuojami pietūs, organizuojamas transportas iš ir į darbą bei kiti darbo sąlygas ir darbovietės klimatą gerinantys sprendimai. Taip pat šiuolaikinės įmonės yra linkusios finansiškai paskatinti už individualius ar komandinius pasiekimus darbe. Gali būti taikomi įvairūs priedai, pavyzdžiui, kas mėnesį mokama kintanti atlyginimo dalis, priklausanti nuo gamybos rezultatų.

Įsidarbinti be patirties ir pasiekti karjeros – įmanoma

Pramonės įmonės, konkuruodamos dėl darbuotojų, suteikia daug galimybių įsidarbinti be išankstinių žinių ir įgūdžių. Tokio tipo darbovietėse dažnai galima pradėti dirbti nuo tokių pareigų, kuriose žinios ir patirtis įgaunamos palaipsniui, mokantis iš savo kolegų.

Pavyzdžiui, kai kurios baldų gamybos įmonės suteikia galimybę karjerą pradėti nuo nulio, srities naujokams pasiūlydamos tokias pozicijas kaip įrenginių darbininkas. Tokiu atveju, bendrovės pačios apmoko norinčius dirbti ir neturinčius patirties. Taip pat organizuojami įvairūs specializuoti mokymai, kurie padeda pritraukti tiek naujus darbuotojus, tiek skatina jau esamų komandos narių tobulėjimą bei suteikia jiems galimybę pakeisti užimamas pareigas naujomis.

Pavyzdžiui, „Vilniaus baldai“ įsteigė „Operatorių akademiją“, kurios tikslas yra išmokyti išankstinių žinių neturinčius žmones įrenginių operatoriaus darbo specifikos. Mokymai, priklausomai nuo konkrečių pareigybių, trunka nuo savaitės iki vieno mėnesio. Įmonė skaičiuoja, kad net 90 procentų dalyvių sėkmingai tampa savarankiškais įrenginių operatoriais, taigi, dedamos pastangos pasiteisina.

Fabrikuose gausu istorijų, kuomet net nuo paprasčiausių pareigų dirbti pradėję specialistai būna paaukštinami net ne vieną kartą. Įvertintas ir perspektyvą augti matantis žmogus tampa lojalesniu bendrovei, kadangi žino, jog norint pakeisti darbą, nebūtinai turės keisti darbo vietą. Taigi, pokyčių ir augimo skatinimo kultūra bendrovėje yra naudinga ir darbuotojui, ir darbdaviui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)