Darbo jėgos trūkumas, lūkesčiai dėl didesnių nei rinkoje atlyginimų, darbuotojų motyvacijos stoka, darbo proceso sauga, nepakankamas produktyvumas bei COVID-19 – tai iššūkiai, su kuriais šiandien susiduria beveik visos logistikos ir sandėliavimo bendrovės.

Sandėlyje dirbantis žmogus – labiausiai besikeičianti pozicija. Sukurti gerą sandėlio komandą yra kiekvieno sandėlio vadovo svajonė. Ieškomi įvairūs sprendimai, įskaitant bandymą pigesnės darbo jėgos atsivežti iš aplinkinių šalių. Tačiau kol kas tai nėra lengviausia išeitis.

Kaip motyvuoti darbuotoją mokant jam rinkos lygį atitinkantį atlyginimą? Žinome, kad darbo užmokesčio padidinimas motyvuoja darbuotojus vos kelis mėnesius. Galima būtų išskirti keturis pagrindinius dalykus, kurie eitų po darbo užmokesčio: patogi darbo vieta, mažesnis nuovargis dirbant, gebėjimas greičiau atlikti darbą bei įvertinimas. Noriu atkreipti dėmesį į tris pirmuosius veiksnius, kurie, kartais investavus vos kelias dešimtis eurų per mėnesį, gali sutaupyti tūkstančius bei padidinti sandėlio operatorių motyvaciją ir lojalumą įmonei.

Pavyzdžiui, operatoriui vairuojant patogesnį elektrinį palečių vežimėlį, vilkikas pakraunamas iki 15 proc. greičiau. Įmonei tai kainuoja 10 eurų per mėnesį, bet sutaupo preliminariai 200 eurų per mėnesį. Analogiška situacija ir kalbant apie sudėtingesnę sandėlio techniką – rietuvą. Abiem atvejais ne tik sutaupomi kaštai, bet ir užtikrinamas mažesnis operatoriaus nuovargis bei saugesnė aplinka darbo vietoje.

Technika brėžia raudonas saugumo linijas

Statistika sako, kad per 2020 m. III ketv. daugiausiai mirtinų ir sunkių nelaimingų atsitikimų darbe įvyko transporto ir sandėliavimo darbuose. Specialistai teigia, kad žmogus, ilgai dirbantis toje pačioje aplinkoje, nepastebi pavojingų vietų, o priima jas kaip normą. Tai pastebėję, krautuvų gamintojai sukūrė vizualias saugumo sistemas, kurios nereikalauja didelių finansinių investicijų.

Pavyzdžiui, prie technikos montuojami įrenginiai, kurių skleidžiama raudona šviesa nubrėžia juostas – ribą iki krautuvo, kurios turi laikytis aplinkiniai. Darbuotojas gali vilkėti šviečiančią liemenę, kuri perspėja krautuvo operatorių apie besiartinantį kolegą, o ją vilkintį žmogų apie besiartinančią transporto priemonę. Taip pat ir krautuvo projekcija, kuri pavojingose sandėlio vietose perspėja pėsčiuosius ir krautuvo vairuotojus apie galimą pavojų.

Realūs veiksmai konkurencinėje kovoje

Produktyvumas – plati sąvoka, apimanti tiek komandą, jos motyvaciją, darbo įrankius, tiek ir automatizuotus procesus. Ar turime gerų praktinių produktyvumo pavyzdžių jau pritaikytų ir Lietuvoje?

Pavyzdžiui, šakių pozicionavimo įrenginys leidžia operatoriui hidrauliškai išplėsti, suskleisti šakes neišlipant iš krautuvo. Naudodami šį įrenginį, darbuotojai 20 proc. geriau užpildė vilkiką. Tai reiškia, kad įmonė nepatyrė kas penkto vilkiko transporto išlaidų.

Keturių šakių griebtuvas – ypatingai mėgstamas gėrimų gamintojų, dažniausiai naudojamas esant dideliam kiekiui vienodų krovinių. Vietoje vieno krovinio – vežami du. Tad iki 70 proc. naudingiau išnaudojamas žmogaus laikas.

Kraunant lengvai gniuždomus krovinius vilkikuose itin svarbu efektyviai išnaudoti vietą. Naudojant tinkamą įrangą – tokio tipo krovinius vilkikuose galima krauti dviem aukštais. Tam skirtas palečių keltuvas išnaudoja dvigubai daugiau vietos vilkike. Papildomos investicijos dydis – kelios dešimtys eurų per mėnesį, tačiau sutaupomi kas antro vilkiko kaštai.

Sandėliavimo spintos, vis labiau populiarėjantis sprendimas daugelyje verslo šakų, sutaupo iki 80 proc. sandėlio ploto.

Sandėlio kaštų iki nulio nesumažinsite, tačiau didinkite jame pridėtinę vertę. Tik tokiu būdu aplenksite savo konkurentus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)