Alkoholio mėgėjai į biudžetą sunešė 251 mln. eurų arba 9 proc. daugiau nei pernai. Beveik visas akcizo padidėjimas yra sunešamas stipraus alkoholio mėgėjų – 19,5 mln. eurų iš 20,3 mln. eurų padidėjimo.

Per pirmus devynis šių metų mėnesius, lyginant su analogišku laikotarpiu pernai, šviežių vynuogių vyno pardavimai išaugo 16,8 proc. Taip pat didėjo ir akcizo surinkimas iki 2 mln. eurų iš šios gėrimų pusės. Daugiausiai, net 153,4 mln. eurų akcizo mokesčio sumokėjo stipraus alkoholio mėgėjai. Kurių pirkimas lyginamuoju laikotarpiu toliau didėjo beveik 10 proc.

Žinoma, rugsėjo mėnesį dėl metų pradžioje užkrautų sandėlių buvo fiksuotas 13 proc. stipraus alkoholio pardavimų susitraukimas, tačiau trijų ketvirčių pardavimai nepaisant 10 proc. padidintų akcizų toliau fiksuoja įspūdingą augimą. Padidėję pardavimai ir padidintas stipraus alkoholio akcizas šiais metais biudžetą praturtino 19,5 mln. eurų papildomomis įplaukomis.

Tuo pat metu antra pagal svarbumą įplaukomis į biudžetą alaus grupė toliau fiksuoja kritimus. Šiltą vasarą besitraukę pardavimai išlaiko tendenciją ir pirmą rudens mėnesį. Šių metų rugsėjį alaus pardavimai krito 0,6 proc., o per šių metų devynis mėnesius, lyginant su analogišku laikotarpiu pernai, krito visais 2 proc. Tokiu pačiu procentu krito ir biudžeto įplaukos už alaus akcizą – mažėjo 1,3 mln. iki 64,3 mln. eurų.

Kitos alkoholio grupės per tris ketvirčius demonstravo nuosaikias augimo tendencijas – sidro pardavimai paaugo 1,5 proc., spirituotų vynų +1,2 proc. Gal kiek didesnį (4,4 proc. augimą) parodė putojantis vynas, tačiau šias grupes kartu paėmus jos nėra reikšmingos ir didelių biudžeto pajamų nedemonstruoja.

Po akcizų šoko terapijos, kai buvo drastiškai padidinti alkoholio mokesčiai, jau praėjo trys metai ir galima sverti kokios tendencijos įsivyrauja. Alaus akcizas buvo padidintas 112 proc. (didžiausiu žingsniu iš visų grupių) ir čia fiksuojamas pardavimų susitraukimas. Panašiu žingsniu mokesčiai buvo padidinti ir vynui, tačiau čia šiais metais fiksuojamas pardavimų didėjimas. Akivaizdu, kad vyno mėgėjai nėra labai jautrūs kainos pokyčiams ir gerėjanti ekonominė aplinka netgi skatina pardavimus.

Mažiausias, 35 proc. akcizo padidėjimas buvo fiksuotas stipraus alkoholio grupei ir ši grupė sugeba šiais metais 10 proc. didinti pardavimus bei į biudžetą sunešti beveik 15 proc. daugiau akcizo. Akivaizdu, kad akcizų politika yra daug efektyvesnis alkoholio vartojimo reguliavimo instrumentas, nei paskutiniais metais nuvilnijusi draudimų banga.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)