Vis dėlto atsižvelgdami į tai, kiek IT bendrovių veikia Lietuvoje ir kokį IT potencialą turime, tikrai galėtume stipriai padidinti šiuos skaičius: nors darbas su JAV atrodo nepažįstamas ir sudėtingas, žinant kelis esminius momentus IT paslaugų eksporto į JAV sėkmės istorijų tikrai gali būti daugiau.

Svarbu suprasti savo vertę

Visų pirma, reikia suprasti, kad JAV rinka yra milžiniška. Kai JAV bendrovės ieško IT paslaugų teikėjų dideliems projektams užsienyje, pirmiausia paprastai taikosi į Rytų Azijos ir Indijos įmones, kuriose dirba po kelis šimtus tūkstančių darbuotojų. Kodėl? Priežastis paprasta: kainos ir projektų apimtis. Lietuvoje neturime didžiulių IT „fabrikų“, todėl negalime valandiniais įkainiais konkuruoti su Azijos IT gigantais.

Svarbu suvokti tikrąją savo vertę – aukštos kvalifikacijos vakarietiškoje kultūroje augę, darbštūs ir atsakingi mūsų specialistai gali pasiūlyti itin kokybiškas paslaugas, už kurias JAV klientai yra pasiruošę sumokėti. Būtent taip turime save ir pateikti JAV rinkai. Mes neturime konkuruoti mažos kainos segmente, bet tikrai turime ir galime konkuruoti aukštos kokybės ir aukštesnių kainų rinkoje.

Eksportui būtini kontaktai

Ką tai reiškia mums, norintiems dirbti su JAV ir ten eksportuoti IT paslaugas? Turime intensyviai megzti kontaktus su JAV bendrovėmis. Būtent jos gali padėti rasti naujų galimybių ir pateikti naudingų įžvalgų apie pačią JAV rinką.

Norint teikti paslaugas šioje valstybėje, svarbiausia – gerai pažinti verslo aplinką bei gauti rekomendacijų, padėsiančių susikurti gerą reputaciją. Tai – nelengva užduotis. Kitaip mūsų neras, apie mus nesužinos ir į mus nesikreips. Domėkitės vykstančiomis konferencijomis, renginiais, dalyvaukite juose ir ieškokite verslo kontaktų, nes tai – pirmas žingsnis norint eksportuoti IT paslaugas į JAV. Prašykite esamų ar buvusių klientų papasakoti darbo su jumis sėkmės istorijas, nebijokite jomis pasigirti.

Tik aukščiausi standartai

JAV klientai yra stipriai orientuoti į maksimalų rezultatą, nes jų pačių klientai yra reiklūs ir neatleidžiantys klaidų. Nors tai atrodo savaime suprantama, suvokimas, kas yra geras rezultatas, gali iš esmės skirtis. Kas svarbiau – greitesnis produkto išleidimas į rinką ar nepriekaištinga kokybė? Dažniausiai – abu. Klaidų kaina didelė – pavėluota diena ar neteisingas sistemos veikimas gali klientui kainuoti milijonus.

Todėl svarbu teikti visiškai kliento norą atitinkančią paslaugą ir nevėluoti. Čia būtina ypač atidžiai išsiaiškinti kliento lūkestį, perklausti net tų dalykų, kurie mums gali atrodyti savaime suprantamais, ir atsakingai bei sąžiningai susiplanuoti darbus. Ypatingai reikia įvertinti darbo kultūros skirtumus. Europoje darbo rinką stipriai reguliuoja Europos Sąjungos ir juos atliepiantys nacionaliniai darbo kodeksai, darbdaviai dažniausiai supranta ir vertina darbuotojų laiką. JAV viskas yra visiškai kitaip – čia svarbiausia – rezultatas. Pavyzdžiui, JAV programuotojai yra priskiriami profesionalams, dirbantiems kūrybinį darbą, o pastariesiems nėra skaičiuojami viršvalandžiai, jie dirba „kiek reikia“.

JAV rinka kelia itin aukštus reikalavimus, priima tik geriausią rezultatą, puikiai žino, kas ir kiek kainuoja. Todėl čia svarbu kiekviena detalė – pirmas kontaktas, rekomendacijos, puikiai atliktas, lūkesčius atitinkantis ir laiku pateiktas darbas. Tik tokiu keliu galite tapti stipriais IT paslaugų eksportuotojais į JAV. Sėkmės istorijų tikrai yra, tad tai – įmanoma.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją