Žinoma, pasikeitimai neišvengiami. Tačiau juos į priekį visu greičiu stumia iš atsinaujinančių šaltinių gaminami degalai.

Jie jau pelnė lengvųjų automobilių vairuotojų, krovinių gabenimu užsiimančių įmonių bei švariu miestų transportu besirūpinančių savivaldybių pasitikėjimą.

Tai reiškia viena: dyzelinių automobilių vairuotojai jokiu būdu neturi užgesinti variklių ir sustoti šalikelėje.

Viešosiose diskusijose iki šiol mažai dėmesio skirta faktui, kad maždaug 70 proc. dyzelino sunaudoja sunkusis transportas, praktiškai neturintis alternatyvos, kuomet reikia rinktis degalus. Žvelgdami į ateitį, drąsiai prognozuojame, kad dyzelinas bus ekonomiškiausi kelių transporto ir, be abejonės, krovininių transporto priemonių degalai. Be to, dėl šiuolaikinių technologijų tai kartu yra ir bene švariausi degalai.

Mitais apipintos emisijos

Priemonių, kontroliuojančių dyzelino nulemtas emisijas, buvo imtasi dar prieš kurį laiką. Per pastaruosius dešimtį metų kietųjų dalelių emisijos yra smarkiai sumenkusios dėl dyzeliniuose automobiliuose naudojamų kietųjų dalelių filtrų.

Tiesą sakant, emisijų, kurias sudaro anglies monoksidas ir angliavandeniliai, dyzeliniai automobiliai išmeta mažiau nei varomi benzinu.

Naudojant karbamido pagrindu („AdBlue“) pagamintus katalizatorius, buvo gerokai sumažintos azoto oksidų emisijos.

Maždaug prieš penkerius metus šių katalizatorių naudojimas vilkikuose ir autobusuose tapo įprastas, o nuo kito rudens augs ir privačiuose automobiliuose.

Atsinaujinančių šaltinių privalumai

Dyzeliniai automobiliai gali naudoti 100 proc. atsinaujinančius degalus. Jie pagal patentuotą NEXBTL technologiją gaminami iš daugiau kaip 10 skirtingų žaliavų, tarp kurių yra ir gyvulinės kilmės riebalai, ir augaliniai aliejai.

Cheminė šių degalų sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jie tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis. Kartu jie leidžia iki 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį, palyginti su tradiciniu dyzelinu.

Nors vyrauja nuomonė, jog elektromobilis yra mažiausiai aplinką teršianti transporto priemonė, prieš kurį laiką „Neste“ atliktas išmetamo CO2 kiekio tyrimas atskleidė kitokius rezultatus. Vertinant šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį viso degalų būvio ciklo metu, transporto priemonės, naudojančios atsinaujinantį biodyzeliną, į aplinką išmeta mažiau teršalų nei elektromobiliai.

Įmonės, miestai ir gyventojai

Poreikis naudoti dyzeliną iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir rūpintis švaresne aplinka pastaruoju metu nuosekliai didėja tokiose srityse kaip visuomeninis transportas.

Visai neseniai paskelbta, kad Porvoo mieste (Suomija) savivaldybės valdomas transportas pradeda naudoti 100 proc. iš atliekų gaminamą dyzeliną „Neste MY“. Šį dyzeliną į savo automobilių bakus jau kurį laiką pila Suomijos gyventojai. Prekyba šiuo dyzelinu metų pradžioje prasidėjo Helsinkio regione, o vėliau išsiplėtė į kitus šalies regionus.

Ekologišką transportą savo prioritetu skelbia ir vis daugiau didžiųjų kompanijų. 100 proc. iš atliekų pagamintu dyzelinu savo transporto priemonių bakus JAV jau pildo tokios kompanijos kaip UPS ar „Google“. Iš atliekų pagaminto dyzelino nauda taip pat įsitikino didieji Kalifornijos miestai. Šiuo dyzelinu lėktuvus aptarnaujančių transporto priemonių bakai pildomi ir Hamburgo (Vokietija) oro uoste.

Taigi dar 1890 metais Rudolfo Dieselio pradėta istorija tęsiasi: nuolat tobulinami dyzeliniai varikliai siekia aukščiausių ekonomijos aukštumų, taip pat ir degalų gamybos technologijos nuolat juda pirmyn.