Nedaug kas žino, kad Kaune vystomas vienas didžiausių pasaulyje, itin populiarus JAV kelionių meta paieškos variklių „Kayak“. Platforma per metus sulaukia apie 1,5 mlrd. skrydžių, viešbučių, automobilių nuomos ir kitų pasiūlymų užklausų, veikia 40 šalių su 20 skirtingų kalbų. Ir viso šio projekto techninę infrastruktūrą kuriame drauge su beveik 40 programuotojų komanda Kaune.

Pats JAV prezidentas Barakas Obama 2013 m. savo sveikatos draudimo projektą „Obamacare“ apibūdino: „lengva tarsi įsigyti lėktuvo bilietą per Kayak.“ Bet šįkart ne apie didžiausius laimėjimus, o kitą medalio pusę – sudėtingas, bet vertingas pamokas, kurių pro akis neturėtų praleisti nė vienas, norintis lipti karjeros laiptais IT srityje.

Nepamesk tikslo iš akių. Projekto pradžioje išsikeliame pačius svarbiausius verslo tikslus, tačiau darbo eigoje neretai juos užgožia šalutiniai.

Programuotojai susikoncentruoja ties naujausiais karkasais ar technologijomis, o verslo gyvavimui ir klestėjimui svarbūs tikslai pamirštami. Būtent jie ir turi būti svarbiausi viso projekto vystymo metu. Pirmiausia svarbu įsitikinti produkto sėkmingumu bei potencialu ir tik po to šlifuoti detales. Kas iš to produkto, jei jis veikia nepriekaištingai, bet žmonėms yra nereikalingas ir nenaudingas.

Nekurk nematomų sienų. Neretai kolegos mėgsta užsidaryti savo atsakomybių ir pareigybių dėžutėje. Dažnai susidūrę su problemomis, užuot sutelkdami visus turimus išteklius joms spręsti, jie galvoja, kad neturi pakankamai žinių ar jog tai yra kažkieno kito „daržas”.

Iš tiesų, dar neegzistuoja žmogus, kuris visas įmanomas problemas galėtų išspręsti vienas pats. Todėl labai svarbu betarpiškai bendrauti su komanda, dalintis informacija, kalbėti apie problemas. Ir nėra skirtumo, ar tai kolega, ar bendrovės vadovas.

Savo atsakomybes žinoti būtina, bet nepatartina užsistovėti komforto zonoje, reikia nuolat galvoti, ką galiu padaryti daugiau. Kai komandos viduje nebelieka komunikacijos barjerų, o nariai išlipa iš pareigybių ir atsakomybių rato, tada ir pasiekiami geriausi rezultatai.

Nebijok kirsti iš peties. Dirbdamas prie „Kayak“ pastebėjau, kad norint sėkmingai vystyti IT projektą, svarbu nuolatos matyti bendrą situacijos vaizdą. Ieškant būdų kaip efektyvinti serverių veiklą ar kurti algoritmus milžiniškiems informacijos kiekiams apdoroti, IT specialistai kartais susikoncentruoja ties gana „siaurais“ sprendimais.

Žmogiška, jog visus vilioja mažesni žingsneliai, nesunkūs sprendimai. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog jie neužtrunka, bet laikui bėgant „suvalgo“ daug darbo valandų. Taigi labai svarbu pamačius problemą „kirsti iš peties“ ir laiku pritaikyti sudėtingesnį, bet efektyvesnį sprendimą.

Tai visai kaip šuolis tarp uolų – gali nusileisti žemyn ir užlipti aukštyn, bet tai atims daug laiko, gali pavėluoti. Arba gali šokti! Nors rizika ir didesnė, bet rezultatus pasieksi efektyviau.

Dalinkis patirtimi. Nenutrūkstamas komandos mokymasis yra gerai, bet tų žinių perdavimas kolegoms – daug vertingiau.

Kuo daugiau dalinsimės su aplinkiniais savo patirtimi, sėkmės receptais, tuo didesnė tikimybė, kad išvysime daugiau nuostabių produktų ir sprendimų.

Pavyzdžiui, šiemet pradėjome nemokamus „Kayak UI Academy“ mokymus, kuriuose dalinamės patirtimi ir rengiame praktinius užsiėmimus.

Suprask, kad geras vadovas dirba su žmonėmis. Programuotojai dirba su programos išeities tekstais, o geras vadovas turi dirbti su žmonėmis. Yra daug vadovų, kurių darbas susideda iš užduočių paskirstymo ir informacijos srauto apdorojimo.

Tačiau laikui bėgant, tokie žmonės nebespėja apdoroti informacijos ir tampa silpnąja grandimi. Geras vadovas dirba su žmonėmis, veda juos į priekį, motyvuoja ir siekia, kad jo komandos nariai būtų iniciatyvūs, komunikabilūs, nebijotų atsakomybės ir priimtų sprendimus.

Skaičiai dar ne viskas, pagrindinius sprendimus priima žmonės. Dar viena svarbi pamoka, kurią kartu su komanda išmokome, susijusi su produkto vertinimu.

Siekiant įvertinti rezultatus, mėgstama pasitelkti tik skaičius, tačiau jie toli gražu neparodo visos situacijos.

Taip, jie gali pasakyti apie padidėjusias pajamas, pasiektus naujus vartotojus, bet egzistuoja ir daugiau dedamųjų. Juk pasitaiko situacijų, kai skaičiai atrodo geri, bet iš tikrųjų vartotojų pasitenkinimas mažas.

Todėl skaičius galime vadinti pagalbine priemone hipotezėms kelti, bet pagrindiniai sprendimai yra žmonių rankose. Vystant bet kokį produktą svarbu nuolat savęs klausti, ar aš norėčiau naudoti šį produktą? Jei atsakymas neigiamas, vadinasi, reikia tobulinti, kad ir kokie geri būtų skaičiai.

IT produktų vystymas nėra lengvas darbas, bet svarbiausia pamoka yra nebijoti klysti ir sparčiai mokytis iš klaidų. Kaip sakė Tomas Fordas, jei visi kartu žengiame į priekį, nereikia galvoti apie sėkmę – ji pati savimi pasirūpins.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)