Todėl neretai didžiųjų metų švenčių laukimą užgožia stumdymasis eilėse ar brangaus laiko gaišimas spūstyse, tiek rytą, tiek ir vakarą. Kaip to išvengti?

1. Išvykite anksčiau – kad ir penkiomis minutėmis.

Deja, bet kone kiekvieną dieną užfiksuojama po keletą eismo įvykių gatvėse vienu metu, ir kai kuriuose jų viešajam transportui tenka prastovėti dešimtis minučių, o kartais – ir virš valandos. Kai kurių probleminių vietų negali įveikti automobiliai, o jų tikrai neįveiks viešasis transportas.

Tad, jeigu norite tikrai suspėti ten, kur jums reikia, išvykite bent penkiomis – dešimčia minučių anksčiau – kai kada ir tiek pakanka norint išvengti spūsčių.

2. Atminkite – viešasis transportas neišvengia spūsčių.

Pasitelkdami turimą programinę įrangą nuolat stebime viešojo transporto eismą ir pastebime, kad viešojo transporto priemonės ilgiau užtrunka kelyje dėl spūsčių šiose gatvėse: Ukmergės g., Ozo g., Laisvės pr., Pilatės pr., Konstitucijos pr., Savanorių pr., Kalvarijų g., Olandų g., Justiniškių g., Antakalnio g., Šeimyniškių g., Žirmūnų g. Šiose gatvėse įsikūrę nemažai prekybos centrų ir parduotuvių, į kurias prieš šventes kur kas dažniau užsuka vilniečiai, todėl auga ir spūsčių tikimybė.

Kaip viešojo transporto eismo organizatorius, siekiame užtikrinti transporto atvykimą pagal pateiktą eismo tvarkaraštį, bet kartais mieste būna nenuspėjamų situacijų – sudėtingos oro ir eismo sąlygos, eismo įvykiai, spūstys, transporto priemonių gedimai ir pan., dėl ko sudėtinga užtikrinti viešojo transporto reguliarumą. Dažniausiai tai įvyksta, kai dėl eismo įvykio sustoja transporto eismas ir tuose maršrutuose, kuriuose transporto eismo intervalas dažnas – kas 3–6 min. Tokia situacija dažniau gali susiklostyti greitųjų autobusų maršrutuose, taip pat 2, 7, 16 troleibusų maršrutuose, ir atsiranda viešojo transporto prastovų.

3. Net ir persėdant galite nuvykti greičiau.

Jeigu keleivis ilgai nesulaukia transporto ir turi kelis pasirinkimo variantus, rekomenduojama nelaukti ilgai neatvykstančio transporto, o važiuoti kito maršruto autobusu ar troleibusu, nors gali tekti ir persėsti. Mobiliojoje programėlėje m.Ticket galima matyti realius transporto atvykimo laikus. Pasirinkus transporto judėjimo rodymą žemėlapyje galima stebėti transporto priemonių judėjimą tikruoju laiku bei atitinkamai planuotis tolimesnę kelionę. Tai įmanoma ir apsilankius m.stops.lt.

4. Sugedus autobusui ar troleibusui – bilietas galios ir toliau.

Jei transporto priemonė sugenda maršruto metu, keleiviams rekomenduojama toliau tęsti kelionę kitu atvykusiu transportu. Sugedus autobusui ar troleibusui, pažymėtas ar aktyvintas bilietas suteikia teisę keleiviui važiuoti kitu autobusu ar troleibusu iki galinės maršruto stotelės arba biliete nurodytomis sąlygomis.

5. Rinktis kelią per mažesnio intensyvumo sankryžas.

Didžiausios spūstys susidaro sankryžose, kuriose fiksuojami intensyviausi transporto srautai. Remiantis Vilniaus miesto automatizuotos eismo valdymo sistemos duomenimis, Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. sankryžoje užfiksuojama apie 85 tūkst. transporto priemonių per parą, Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje – apie 80 tūkst., Ozo – Gelvonų g. sankryžoje – 76 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g. sankryžoje – 70 tūkst., Laisvės pr. – T. Narbuto g.Pilaitės pr. sankryžoje – apie 65 tūkst. transporto priemonių. Eismo spūsčių trukmė šiose sankryžose koreliuoja su darbo dienos piko laiku: rytinio piko metu 7.00 – 9.00 val., vakarinio piko metu 16.30 – 18.30 val. Mažesnio eismo intensyvumo sankryžose piko spūstys trunka trumpiau.

6. Nekeliauti automobiliu vienumoje.

Pagrindinė eismo spūsčių priežastis yra didelis žmonių noras keliauti asmeniniais automobiliais, ir tai, jog 4 automobiliuose vidutiniškai važiuoja vos 5 asmenys, t. y. kiekvienas šeimos narys keliauja nuosavu automobiliu.

Beje, kasmet transporto srautai Vilniuje tik auga – 2016 metų rugsėjį, palyginti su 2015 metų rugsėju, sostinės gatvėse transporto priemonių padaugėjo 3 proc., arba 8 tūkst. papildomų transporto priemonių. Kitose šalyse naudojamos automobilių dalinimosi sistemos Vilniuje tik įgauna pagreitį, o jos iš tiesų mažina spūstis. Įsivaizduokite, jeigu vidutinis kiekvieno automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto sumažėtų kone dvigubai.

7. Nuolat stebėti situaciją aplink.

Kitos svarbios spūsčių priežastys: sankryžų blokavimas, blaškymasis tarp eismo juostų, eismo dalyvių neatidumas – naudojamasi mobiliaisiais telefonais, nesekami šviesoforų signalai, labiau domimasi šalikelėje vykstančiais darbais, praeiviais.

Beveik kiekvieno ciklo metu Eismo valdymo centro specialistai pastebi, kad užsidegus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 3 sekundėms nuo pirmojo, o spūsčių metu tarpai tarp automobilių siekia iki 40 metrų. Tokia vairavimo maniera eismo gaišatis susidaro net ir dienos metu, kuomet dėl sankryžų blokavimo ir vairuotojų neatidumo per 30 sekundžių žalio šviesoforo signalo trukmę sugeba pravažiuoti vos 5–6 transporto priemonės, kai jų galėtų pervažiuoti bent dvigubai daugiau.

8. Susikaupti ir nesiblaškyti.

Spūstyse rekomenduojama pasirinkti reikiamą eismo juostą iš anksto ir nesirikiuoti kaskart, kai pradeda judėti automobiliai kitoje juostoje. Papildomas manevravimas sukelia papildomas prastovas, didinama eismo įvykio tikimybė, mažinamas eismo juostų pralaidumas. Taip pat būtina laikytis saugaus atstumo tarp transporto priemonių, ypač esant šlapiai arba slidžiai asfalto dangai.

9. Branginti ir kitų laiką.

Vis dėlto, jeigu nepavyko išlaikyti budrumo ir teko „pasibučiuoti“ su kitu automobiliu, taupykite savo ir kitų eismo dalyvių laiką. Jeigu eismo įvykis – viso labo techninis, ir tikrai aiškus, eismo įvykio deklaracijoje nusibraižykite schemas ir pasirašykite, o likusią informaciją užpildykite patraukę savo transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip ne tik galėsite ramiai užpildyti likusias grafas, bet ir padėsite kitiems eismo dalyviams laiku pasiekti savo kelionės tikslus.

Galiausiai, 10–asis patarimas – viskas priklauso nuo pačių eismo dalyvių ir supratingumo vienas kito atžvilgiu. Neretai pamirštama, jog eisme dalyvauja ir daugiau žmonių, kurie keliauja įvairiomis transporto priemonėmis, ir tie žmonės, kaip ir jūs, skuba į darbus, grįžti namo, pas savo artimuosius.

Šventiniu laikotarpiu labai naudinga prisiminti vieną liaudies patarlę – neskubėk, ir būsi pirmas. Neskubėkime „nardyti“ iš vienos eismo juostos į kitą ar kovoti dėl stovėjimo vietos prekybos centro aikštelėje. Neskubėkime, ir tada tikrai suspėsime visur, kur mums reikia, ir šventės bus tikrai jaukios bei džiaugsmingos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)