Tačiau smulkieji turi ir kitų privalumų, kuriuos galėtų išnaudoti ir kuriuos dažnai pamiršta ne pirmus metus verslui vadovaujantys įmonių savininkai ar vadovai.

Vasara – šurmuliuojančių mugių ir miestų švenčių laikas ir kartu smulkiųjų prekybininkų darbymetis. Nuo to, kaip, kur ir kuo seksis sudominti pirkėją, dažnam prekybininkui priklauso tolesnio verslo plėtra, o neretai ‒ ir jo verslo išlikimas. Tad ko didesnei savo verslo sėkmei iš mugių, miesto švenčių ar turgelių prekeivių galėtų pasimokyti verslo naujokai ir verslo senbuviai?

Derybos – abipusė nauda

Pernai „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa atskleidė, kad Lietuvos gyventojai dažniausiai pasirenka pirkti iš smulkiųjų šalies gamintojų ir prekybininkų, vertindami galimybę pasiderėti dėl kainos.

Geri derybų įgūdžiai praverčia ir gyventojams, ir verslininkams – ne veltui tokio pobūdžio kursai dėstomi žymiausiuose pasaulio universitetuose.

Svarbiausia derybų netraktuoti kaip vienos pusės nuolaidžiavimo kitai. Geriausia, kai gaudamas nuolaidą pirkėjas jaučiasi šiek tiek pasveriantis galios balansą į savo pusę, o pardavėjas derybų metu sukuria sau naujų galimybių.

Pavyzdžiui, mažesne kaina parduoti didesnį kiekį, kai vietoje vienos prekės pasiūlomos įsigyti dvi, tačiau mažesne kaina. Ne mažiau svarbu įgijus lankstaus pardavėjo reputaciją suburti lojalius nuolatinius klientus, o galbūt net užmegzti ilgalaikę partnerystę su kitais verslininkais – potencialiais tiekėjais ar produkcijos platintojais.

Vieta, vieta ir vieta

Kiekvienas bent kartą mugėje ar miesto šventėje dalyvavęs prekeivis patvirtins, kad net puikiausia prekė neišgelbės prastos prekybos vietos. Nebent investuotumėte papildomų lėšų atkreipti į save dėmesį, pasirūpintumėte papildoma informacijos sklaida prekybos vietoje. Tačiau greičiausiai šios pastangos pareikalaus daugiau investicijų ir laiko, todėl paprasčiau iš anksto pasirūpinti geros prekybos vietos rezervacija.

Savaitgalio prekyba geroje vietoje, kuri matoma didžiausiam žmonių kiekiui ir užtikrina didžiausią potencialių pirkėjų srautą, gali atstoti mėnesio ar ketvirčio prekybą nuošalioje vietoje, į kurią užsuka mažai pirkėjų. Ne paslaptis, kad ne viena parduotuvė ar restoranėlis, duris atvėrę netinkamoje vietoje, po kurio laiko yra tiesiog priversti užsidaryti.

Kiti svarbūs akcentai mugėse ar miesto šventėse – vizualus ir apgalvotas prekių išdėstymas, ryškus, matomas ir skoningas prekybos vietos apipavidalinimas, aktyvus bendravimas su pirkėju. Visa tai yra labai paprasti, tačiau dažnai užmirštami sėkmingo verslo principai.

Laimi ne konkurencija, o partnerystė

Smulkieji verslininkai dažnai turi įvairių tokiam verslui būdingų privalumų: nemasinė gamyba, išskirtinės medžiagos, ypatingas gamybos būdas, kartais netgi galimybė pirkėjui įsitraukti į gamybos procesą.

Tačiau jie taip pat susiduria su smulkiajam verslui būdingais iššūkiais, susijusiais su verslo infrastruktūra ‒ prekės ar paslaugos rinkodara, reklama, logistika, pardavimų plėtra, finansų srautų planavimas.

Miesto šventės, turgeliai yra vienas pavyzdžių, kuris geriausiai iliustruoja smulkiųjų prekeivių partnerystės naudą ir jėgą: bendras pirkėjų traukos centras, bendra reklamos apie prekes ir paslaugas platforma, kai kurių sąnaudų pasidalijimas.

Šiems sprendimams reikia iniciatyvos, įžvalgumo, noro domėtis aplinka ir naujienomis, tačiau įdėjus šiek tiek pastangų konkurencinę aplinką galima nesunkiai paversti naujomis galimybėmis verslui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)