„Reikia pažymėti, kad ŽŪM siūlo įvesti žemės mokestį, o Vyriausybė ir Seimas turi apsispręsti, koks jis bus. Politinė diskusija dar priešaky. Šiandien nekilnojamojo turto sandoriuose, kur pastatai yra valstybės valdomoje žemėje, valstybė iš tokio sandorio negauna nieko, ji tame nedalyvauja.

Manome, kad tai nėra teisinga ir sąžininga. Ši problema buvo pradėta spręsti nuo 2017 metų ir vis vienais ar kitais variantais atsiranda projektai. Šis paskutinis projektas jau kelis kartus yra teiktas Vyriausybės išvadai gauti. Manau, kad jis vienaip ar kitaip subalansuos situaciją“, – teigė jis žurnalistams antradienį.

Reaguodamas į NT vystytojų kritiką, kad priėmus įstatymo projektą NT vystytojams gali tekti sumokėti iki 105 proc. planuojamo statyti statinio vertės, K. Navickas pažymėjo, kad taip galėtų atsitikti tik tam tikrais atvejais keičiant naudojamos žemės paskirtį.

„Tai gąsdinantis skaičius – 105 proc. nuo kainos, bet jis atsiranda tais atvejais, jei 5 proc. keičiama žemės paskirtis (...), jeigu sklypo užstatymo ploto prasme intensyvumas didėja daugiau nei 40 proc., tuomet atsiranda 50 proc. žemės vertės mokestis“, – aiškino ministras.

„Jeigu valstybės žemė iš pramoninės paskirties sklypo yra konvertuojama į gyvenamąją, tai didžiąja dauguma atveju savivaldybė tokį pastatą atleidžia nuo žemės nuomos, ir valstybė iš tokių sandorių nieko negauna“, – pabrėžė jis.

Ministras teigė, jog iš siūlomo žemės mokesčio daug papildomų lėšų į valstybės biudžetą surinkti nesitikima.

„Nelabai tikėsimės iš to kažkokių didelių investicijų, tai tiesiog elementaraus teisingumo valstybės sąskaita įstatymas. Ypač tose savivaldybėse, kur žemės reforma yra baigta, ir savivaldybės gali formuoti sklypus ir juos parduoti aukciono būdu, tai, manau, yra teisingiausia būdas (...). Nemanau, kad valstybė turi likti bailio vietoje ir valstybės interesas turi taip pat atsispindėti. Ateity bet koks sandoris turi tai numatyti, kad bus tokia dalis mokesčio“, – sakė jis.

K. Navicko teigimu, toks žemės apmokestinimas paskatintų maksimaliai užstatyti NT vystytojų išsipirktą plotą.

„Taip yra atremiamas vystytojų argumentas, kad skatiname „skystesnį“ miestų vystymąsi. Priešingai, manau, kiekvienas vystytojas yra taip skatinamas maksimaliai užstatyti turimą sklypą, (...) taip pat skatinamas sutankinimas, kas yra ypač svarbu miestams. Kaip tik matome, kad jis (įstatymų projektas – ELTA) turėtų tai skatinti“, – sakė jis.

K. Navickas taip pat pridūrė, kad inicijuojamas mokestis būtų vienkartinis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)