Esminis skirtumas – kaina

Kalbėdamas apie esminius skirtumus, A.Šapoka pabrėžė vieną iš pagrindinių. Tai yra kaina.

„Kalbant apie esminius skirtumus, tai vienas pagrindinių – kaina. Kalbant apie gyvenimo kokybę, naujos statybos būste tu gali tikėtis turėti modernią inžinerinę sistemą. Tai reiškia, kad galbūt oras šviežiau cirkuliuoja, galbūt šiluma geriau pasiskirsto patalpose, galbūt geresnė garso izoliacija. Nuomai tai yra svarbu, galbūt tai nėra tiek svarbu, kaip pačiam pardavimui, bet nuomininkai lygiai taip pat į tai kreipia dėmesį“, – laidoje „DELFI diena“ sakė A.Šapoka.

Anot jo, yra įvairių priežasčių, kurios nulemia žmonių apsisprendimą rinktis vienokį ar kitokį būstą, tačiau tai tikrai nereiškia, kad senos statybos butai yra tušti ir su jais nieko nėra daroma.

„Tie, kurie neturi pakankamai kapitalo arba lėšų įsigyti naujam būstui, jie renkasi seną statybą, bet tai tikrai nereiškia, kad tie senos statybos būstai stovi tušti ir ten niekas su jais nieko nedaro“, – kalbėjo A.Šapoka.

Išsiskiria du rajonai

Pasiteiravus, kuriame rajone daugiausia senų butų, jis tikino, kad jų daugiausia Pašilaičiuose ir Fabijoniškėse.

Audrius Šapoka

„Tokių butų pasiūla yra didžiausia periferiniuose rajonuose, pavyzdžiui, Pašilaičiuose ir Fabijoniškėse. Kalbant apie Žirmūnus, tai yra rajonas, kuris yra labai patogus susisiekimo prasme studentams, iš Žirmūnų pasiekti centrą yra gana paprasta.

Natūralu, kad tos geros, patogios miesto vietos yra likvidesnės“, – aiškino „Ober-Haus“ generalinis direktorius.

Kokios nuomos kainos?

Senos statybos butų nuoma siekia 280-300 eurų.

„Dviejų kambarių buto nuomos kaina senos statybos name, pavyzdžiui, Žirmūnuose, miegamuosiuose rajonuose, siekia maždaug 280 eurų – 340 eurų. Didžioji dalis tokių nuomininkų yra studentai, jaunos šeimos. Galima sakyti, kad tie, kurie neturi pakankamai lėšų įsigyti būstui. (...) Nuomininkai vertina daugelį dalykų, bet jeigu naujos statybos buto nuomos kaina Vilniuje yra 430 eurų, tai senos statybos siekia 300-330 eurų. Tikrai daliai žmonių tokia pinigų suma yra labai reikšminga, dėl kurios jie renkasi senos statybos butus. Žinoma, gali būti problemų su inžinerija, dėl defektų, būklės, bet mažesnė nuomos kaina visa tai atsveria“, – kalbėjo A.Šapoka.

Specialisto teigimu, senus butus dažniausiai renkasi studentai arba jaunos šeimos.

Audrius Šapoka

„Jeigu žmonės ilgą laiką nuomoja butus, jie jau supranta rinkos niuansus, supranta, kaip nuomuotojai žiūri į būstą ir jie investuoja į tą būstą. Tai reiškia, kad jie kas 5-8 metus vis atlieka kažkokį atnaujinimą, remontą. Bet jie supranta, kad investicija atsiperka. Žinoma, yra dalis nuomotojų, kurie arba neturėjo kapitalo atnaujinti, arba jie tiesiog nesupranta, kad investuotas euras tau gali atnešti daugiau grąžos. Vis tik didesnė dalis nuomotojų dažnai investuoja į buto kokybę“, – tikino A.Šapoka.

Tikina, kad kainos auga

Tiesa, pasiteiravus apie naujus butus, A.Šapokos nuomone, rinka nėra perpildyta.

„Mano supratimu, rinka nėra perpildyta, bet tikrai galima pasakyti, kad didėja naujų butų pasiūla, Pernai mes skaičiavome, kad iki metų pabaigos bus pastatyta 4,5 tūkst. butų, o šiandien mes matome, kad tas skaičius bus net didesnis, o sandėlis Vilniuje yra maždaug tarp 1000-1200. Nuomos rinka galėtų būtų perpildyta su labai aiškiu signalu - kainų mažėjimu, o to mes kol kas nematome. Vilniuje ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose kainų augimas turi teigiamas tendencijas, nuomos kainos auga palaipsniui, auga tiek, kiek auga pardavimų kainos. Jeigu būtų perpildyta rinka, jeigu operuotų vien tik investuotojai su pasiūlos perviršiu, natūralu, kad nuomos kainos neturėtų tendencijų kilti“, – kalbėjo A.Šapoka.

Specialistas pabrėžia ir dar vieną svarbų senos statybos butų trūkumą – automobilių aikštelės.

„Nauji butai yra paklausesni. Tai lemia ir naujumas, ir tai, kad naujas būstas turi savus privalumus, vienas iš tokių - inžinerija. Senos statybos bute bendros erdvės dažnai būna nesuremontuotos, didelės parkavimo problemos. Sovietinės statybos namų kvartalai projektuoti prieš 50 metų, jie nebuvo suprojektuoti taip, kad galėtų talptinti tiek automobilių“, – sakė A.Šapoka.