Kai kurių NT projektų tinklapiuose galima rasti specialių pasiūlymų, kuriuose pirkėjams žadamos dovanos. Pavyzdžiui, Vilniaus Pašilaičių mikrorajone vystomas „Amber City“ naujakuriams siūlo skrydį oro balionu.

„Pavasarį taikomos ypatingos nuolaidos įrengtiems butams, o perkantiems butą su daline apdaila dovanojame skrydį oro balionu keturiems asmenims!“ – skelbiama jų tinklapyje.

Rinkoje yra ir tokių pardavėjų, kurie klientams žada nemokamą apdailą, buitinę techniką, stovėjimo vietą automobiliui, sandėliuką ir t.t.

Emocinis priedas

Amber City“ pardavimų vadybininkė Ieva Rimaitė DELFI pasakojo, kad tokią dovaną siūlo ne pirmą kartą.

„Praėjusiais metais irgi turėjome, – sakė ji. – Kiti siūlo buitinę techniką, mes siūlome skrydį oro balionu.“

„Amber City“ atstovė teigė, kad tokia dovana iš esmės neturi įtakos pirkėjų apsisprendimui įsigyti būstą.

„Butą perka ne dėl skrydžio oro balionu. Jei žmogus nori pirkti butą projekte, tai ir perka. Čia tik toks emocinis priedas“, – aiškino ji.

Foto: Amber City

Vis dėlto I. Rimaitė sakė, kad toks sprendimas pasiteisina. Nors negalėjo pasakyti tikslaus dovaną jau gavusiųjų „Amber City“ naujakurių skaičiaus, pašnekovė nurodė, kad jų yra iki dešimties.

Žmones veikia

V. Rūkas svarstė, kad jei vystytojai imasi tokių rinkodaros triukų, reiškia žmones tai veikia.

„Bet tai yra paprasčiausia kainos dalis. Jei gauni sandėliuką nemokamai, tai ne nemokamai gauni. Tiesiog sumoki brangiau už būstą arba gauni papildomą buitinę techniką. Tai yra tiesiog kainos dalis“, – sakė jis.

INVL investicijų valdymo padalinio vadovas teigė, kad siūlomas dovanas reikėtų vertinti kaip sumažėjusią objekto kainą.

Vaidotas Rūkas

Savo ruožtu „RealData“ vadovas bei NT analitikas Arnoldas Antanavičius pastebėjo, kad vystytojai tiesiog nenori mažinti kainų.

„Kainos mažinimas yra paskutinė priemonė, kurios jie norėtų imtis. Paprastai einama dovanų keliu arba pasiūlant kiek daugiau naudos už tą pačią kainą“, – sakė jis.

Sutampa su rinka

A. Antanavičius dar pasakojo pastebėjęs, kad nuolaidų ir akcijų kiekis paprastai koreliuoja su situacija NT rinkoje.

„Kai tik pirkimas yra geresnis, tai dovanų ir akcijų mažėja. Kai rinka sėda, tampa vangesnė, tada tenka pastebėti, kad vis daugiau vystytojų imasi tokių rinkodaros priemonių“, – sakė jis.

Arnoldas Antanavičius

Visgi, pasak A. Antanavičiaus, yra ir tokių vystytojų, kurie dovanų siūlo visada.

„Turbūt tiesiog yra tokia jų pardavimo taktika, tada atsiranda galimybė reklamuoti savo projektą, eiti į viešumą, gauti daugiau dėmesio. Juk jei nori parduoti projektą, turi būti matomas, žinomas. Atitinkamai pirkėjams irgi šiek tiek yra paskata gauti papildomų naudų“, – komentavo jis.