Bendradarbiavimo memorandume „Vilnius Connect“, kurį pirmadienį pasirašė Vilniaus meras Remigijus Šimašius ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, taip pat numatyta išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitumą ir patogumą visoms transporto rūšims.

„Geležinkelių rajonas Vilniaus mieste keisis neatpažįstamai. Istoriškai tai buvo industrinis rajonas, kur (...) turime remontų depus, mes ją keisime neatpažįstamai, transformuosime į modernią, šiuolaikišką, verslo ir mobilumo vietą“, - pirmadienį žurnalistams sakė M. Bartuška. Jis taip pat pridūrė, kad „Vilniaus centre daug didesnę raciją turi patrauklūs verslo centrai, o ne industrija“.

Paklaustas, kiek galėtų kainuoti projektas, jis sakė, kad apie tai dar anksti kalbėti.

M. Bartuška taip pat akcentavo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nenumato investuoti į nekilnojamąjį turtą.

„Nenumatome patys investuoti į nekilnojamąjį turtą, yra profesionalų rinkoje, kurie gali pasiūlyti, per partnerystes sieksime pritraukti, kad čia dalyvautų partneriai ir padėtų išvystyti šį rajoną“, - sakė M. Bartuška.

Tuo metu R. Šimašius sakė, kad pertvarkos tikslas yra leisti miesto centrui peržengti geležinkelį.

„Vilniaus centras labai sėkmingai peržengė į kitą Neries pusę, Neris nedalina, o jungia miestą, yra tiltas, kol kas per geležinkelį į pietų pusę Vilnius neperžengė. Tikslas - kad Vilniaus miesto koncepcija peržengtų į pietinę miesto pusę“, - sakė R. Šimašius.

Jo teigimu, stoties rajonas taip pat, užuot buvęs pakraštinis rajonas, taptų vienu iš centrinių atgimusios Vilniaus dalies akcentų.

„Tikslas - ant vienos ašies sujungti viešojo transporto terminalą, patogesnį nei dabar, geležinkelių ir naują autobusų stotį, kuri būtų iššūkis dabartinei stočiai ir pagerintų susisiekimą iš esmės“, - žadėjo R. Šimašius.

„Jei dabar atvažiuojame į geležinkelio stotį, yra tas žiedas, kuris yra netvarkingas ir kuris bus pertvarkytas į viešojo transporto terminalą, tai mes iškart galėsime leistis į požeminį praėjimą, pro visus peronus ir kitoje pusėje, maždaug už šimto metrų, iškart įeiti į autobusų stoties peronus, labai patogius ir modernius“, - kalbėjo Vilniaus meras.

Jis taip pat pridūrė, kad kol kas variantai dėl dabartinės stoties likimo yra įvairūs.

„Galbūt jos neliks ir bus kažkas kita, gal liks priemiestiniams autobusams, o ten (sujungtame centre, - ELTA) bus tarpmiestiniams ir tarptautiniams“, - sakė R. Šimašius.

Jo teigimu, dabartiniai autobusų stoties savininkai jokio vaidmens nevadina.

„Tikslas yra išlaikyti transporto mazgą pagrindinį. Turime užstrigimą su dabartiniais stoties operatoriais, ne kažkur kitur stumti, o dar labiau priartinti prie geležinkelių stoties“, - sakė R. Šimašius.

Anot Vilniaus mero, viešojo transporto pertvarka galėtų užtrukti maždaug dešimtmetį, nors realūs rezultatai galėtų matytis jau po penkerių metų.

Jis taip pat teigė, kad Vilniaus miesto savivaldybė svarsto galimybę persikelti arčiau geležinkelio stoties ir oro uosto.

„Noriu pabrėžti, kad jeigu čia atsiras galimybių būti arčiau geležinkelių stoties ir oro uostų, tai gali būti. Savivaldybė svarstys tokį variantą“, - teigė R. Šimašius.

Tuo metu M. Bartuška pridūrė, kad jo vadovaujama įmonė taip pat svarsto perkelti savo biurą į ateityje galintį atsirasti verslo centrą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (101)