Nekilnojamojo turto pardavimu besirūpinančios agentūros iš klasifikuotų skelbimų portalo aruodas.lt savininkės UAB „Diginet LTU“ direktoriaus Justino Šimkaus šių metų sausio 18 d. sulaukė laiško, informuojančio apie paslaugų kainų pasikeitimus nuo balandžio 1 d.

Kainų pokyčiai neatrodo logiški

Nekilnojamojo turto agentūros „Re/max“ vadovas Lietuvoje Žiuljenas Galeckas skaičiavo, kad jo vadovaujamai agentūrai įkainiai už skelbimų portale aruodas.lt talpinamus skelbimus išaugs daugiau nei 4 tūkst. eurų per mėnesį.

„Pasikeitimas tas, kad už automatinį skelbimų importą į portalą (aruodas.lt – red.) teks mokėti 300 eurų (be PVM) kas mėnesį. Anksčiau agentūroms, turinčioms 10 ir daugiau vartotojų (brokerių – red.) paslauga buvo nemokama. Pyktis kyla ir logikos nematyti tame, kad pakalbėjęs su „Diginet“ atstovu sužinojau, kad jie patiria kaštus dėl skelbimų patalpinimo ir už tuos 300 eurų kompanija galės importuoti neribotą kiekį skelbimų“, – pasakojo nekilnojamojo turto brokeris.

Ž. Galeckas teigė, jog nesusikalbėjimas su skelbimų portalo atstovais kilo dėl to, kad „Re/max“ bendrovė, pasirodo, turės mokėti ne vieną 300 eurų per mėnesį mokestį.

„Mes turime vieną duomenų bazę ir pateikiame duomenis, o jie sako – ne, jūs dabar turite mokėti už kiekvieną biurą atskirai. Mes turime 14 biurų“, – skaičiavo pašnekovas.

Taigi, bendrovės išlaidos nuo balandžio 1 d. pagal naują kainyną išaugs 4,2 tūkst. eurų per mėnesį arba 50,4 tūkst. eurų per metus.

Žiuljenas Galeckas

„O mes ateityje žadame ir plėstis ir mokėti už tokį dalyką 4 tūkst. eurų neatrodo logiška ir jokios argumentacijos, kurie ją naudoja, mūsų neįtikina, – pridėjo Ž. Galeckas. – Mes jaučiame, kad tai gali būti paprasčiausias naudojimasis monopoline situacija rinkoje“.

DELFI primena, kad dėl situacijos klasifikuotų skelbimų rinkoje savo sprendimą yra tarusi ir Konkurencijos taryba, kuri savo dėmesį į situaciją atkreipė po to, kai 2014 m. estų bendrovė „Eesti Meedia“, valdžiusi vienus didžiausių skelbimų portalų autoplius.lt, domoplius.lt, įsigijo bendrovę „AllePal“, turinčiai portalus skelbiu.lt, aruodas.lt, autogidas.lt. Po šio sandorio vienai bendrovei priklausančių svetainių pasiekiamumas sudarė daugiau nei 70 proc. interneto auditorijos.

Dėl galimai susidariusios dominuojančios padėties rinkoje pradėjo skųstis ir vartotojai, kurie greitai pajuto klasifikuotų skelbimų kainų augimą.

Savo iniciatyva pradėjusi tyrimą Konkurencijos taryba paskelbė atsisakanti duoti leidimą „Eesti Meedia“ įsigyti 100 proc. „AllePal” akcijų. Tiesa, klasifikuotus skelbimus įsigijusi bendrovė šį Konkurencijos tarybos sprendimą apskundė teismui. Vilniaus apygardos administracinis teismas įpareigojo konkurencijos tarybą atlikti papildomą tyrimą. Konkurencijos taryba galvoja skųsti teismo sprendimą. Tai gali padaryti ji gali iki vasario 19 d.

Sutapimas ar ne, teismas savo sprendimą paskelbė sausio 19 d., o informacijos apie nekilnojamojo turto portalo įkainių pasikeitimą agentūros sulaukė sausio 18 d.

Kantrybė senka

Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų asociacijos valdybos narys ir „Capital“ atstovas Mantas Mikočiūnas teigė, kad nekilnojamojo turto agentūrų kantrybė senka.

„Manau, kad yra bandoma brokerių kantrybė. Kol brokeriams netrūks kantrybė, tol jie mokės. Kai trūks, manau, nebemokės, bet tai čia kiekvieno individualus sprendimas“, – kalbėjo M. Mikočiūnas.

Pasak jo, dėl paskutinius porą metų augančių nekilnojamojo turto skelbimų paslaugų kainų brokeriai ieško alternatyvų brangstančioms paslaugoms.

„Tendencijos tokios, kad sandorių vis daugėja be aruodas.lt pagalbos ir aruodas.lt svarba brokerio darbe kuo toliau, tuo labiau mažėja“, – pastebėjo pašnekovas.

M. Mikočiūnas pridėjo, kad susidarius nemaloniai situacijai kvalifikuotų skelbimų rinkoje nekilnojamojo turto brokeriai randa naują būdą parduoti objektus: „Pagrindinė alternatyva ir sparčiai populiarėjantis dalykas tarp brokerių – tarpusavio bendradarbiavimas. Labai daug objektų pastaruoju metu net nepatenka į reklamą, o brokeriai tarpusavyje susikontaktuoja ir parduoda juos be papildomos pagalbos“.

„Capital“ atstovas taip pat paminėjo, kad klientai, kurie kreipiasi į brokerius tiesiogiai, dažnai gauna dar daugiau informacijos, kurios net nėra skelbimuose.

„Ober-haus“ Būsto departamento vadovas Audrius Šapoka teigė, kad į nekilnojamojo turto skelbimų portalo kainų pokyčius žiūri negatyviai.

„Kainos pakeltos neproporcingai ir tai yra vienašališkas paslaugų teikėjų kėlimas – be jokių derybų ir be jokių pokalbių“, – kalbėjo jis.

Audrius Šapoka

A. Šapoka skaičiuoja, kad per paskutinius porą metų kainos už skelbimus išaugo apie 2,5 karto: „Kai realiai skelbimai negeneruoja 2,5 karto daugiau pirkėjų ir užklausų. Sąlygoms liekant tokioms pačioms kainos kyla neproporcingai. Iš tikrųjų tai yra skausmingas dalykas. Laikas parodys, kas gali pavežti tuos mokesčius, kas neturės pajėgumo“.

„Jei anksčiau turėjome vieną solidų fiksuotą mokestį ir neribotą objektų skaičių viename portale, neįvardinsiu konkrečiai kokiame, dabar mes turime daugiau negu dvigubai mažiau vietų ir tris kartus išaugusį įkainį. Kur čia paslaugos gerėjimas aš nežinau, o ką verslui reiškia tris kartus padidėjęs įkainis nesunku susigaudyti.

Mes kalbame ne apie procentus, o apie kartus. Aš nežinau, kas pasikeitė: tos pačios objekto nuotraukos, aprašymas, kontaktai – tai yra portalo esmė“, – komentavo ir „Ober-Haus“ generalinis direktorius Remigijus Pleteras.

Bendrovės „Diginet LTU“ atstovė Viktorija Steponavičiūtė teigė, kad kalbant apie įkainių pokyčius nekilnojamojo turto skelbimams nuo balandžio 1 d. keičiasi automatinio skelbimų importo sąlygos.

„Automatinis skelbimų importas yra atskira papildoma paslauga, kuri apie dešimtmetį buvo teikiama nemokamai. Paslauga naudojasi iki 5 proc. mūsų klientų“, – kalbėjo bendrovės atstovė.

Pasak jos, klientai gali pasirinkti, ar naudotis automatinio importo paslauga, ar vesti skelbimus rankiniu būdu.

„Esame sudarę patogių galimybių naudotis skelbimų portalų paslaugomis ir be automatinio skelbimų importo. Galima paprastai dėti skelbimus ne tik kompiuteriu, bet ir išmaniuoju telefonu – būnant bet kurioje vietoje, bet kuriuo metu. Taip pat nors teikiame paslaugas keliuose portaluose, tačiau skelbimą įvesti tereikia viename – į kitus mūsų įmonės portalus skelbimus perkeliame patys“, – teigė ji.

V. Steponavičiūtė tikino, kad skelbimų įvedimas ranka, o ne importuojant automatiškai turi ir daugiau pranašumų: suvesti skelbimai greičiau matomi portale, išvengiama ir klaidų, kurių gali atsirasti duomenis perkeliant rankiniu būdu.

UAB „Diginet“ valdo klasifikuotų skelbimų portalus skelbiu.lt, aruodas.lt, autoplius.lt, cvbankas.lt, versliukai.lt, ntzemelapis.lt, kainos.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (304)