Vidurio Lietuvoje – didžiausias

Kauno pakraštyje, šalia pagrindinio šalies kelio Vilnius–Klaipėda įsikūrusiame prekybos ir pramogų centre „Mega“ prasidėjo rekonstrukcijos darbai.

Po metus truksiančių darbų 2016 m. lapkritį „Mega“ duris atvers iš esmės atsinaujinusi. Išdygus naujiems statiniams centro plotas padidės beveik perpus – iki 102 tūkst. kvadratinių metrų. Planuojama, kad nuomininkų skaičius išaugs iki 200.

Įsikurs 70 naujų parduotuvių, paslaugų ir pramogų centrų, tarp kurių – vieno didžiausių tarptautinių prekybos tinklų parduotuvė „H&M“, 7,5 tūkst. kv. m ploto sporto ir sveikatingumo centras „VS-Fitness“ bei kitų populiarių prekių ženklų operatoriai.

Šalia prekybos centro bus įkurtas parkelis su vaikų žaidimo aikštelėmis, amfiteatru ir lauko prekybos vietomis. Šalia iškils daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė, nuo viaduko per autostradą vedanti kelio atkarpa „Megos“ link bus platesnė.

Mažiesiems lankytojams kuriamas išskirtinis edukacinis pramogų centras, o suaugusiesiems plečiama restoranų zona, kurią papildys vasaros lauko terasa.

Investicinė bendrovė „Baltic Shopping Centers“, valdanti beveik 200 mln. eurų komercinio nekilnojamojo turto portfelį, su projektą finansuojančiu banku „Swedbank“ į „Megos“ plėtros projektą investuoja 47 mln. eurų. Baigus rekonstrukciją, „Mega“ taps didžiausiu Vidurio Lietuvos prekybos centru.

Kol kas nėra tiksliai žinoma, kiek naujų darbo vietų bus sukurta. Dabar „Megoje“ dirba 1,2 tūkst. žmonių.

Įsikurs žinomų prekių ženklų atstovai

Naujo statinio plotas sudarys 54 tūkst. kv. m, iš kurių prekybai bus skirta 30 tūkst. Vos pradėjus darbus sudarytos sutartys su pirmaisiais būsimais nuomininkais. Jau aišku, kad po plėtros „Megoje“ taip pat veiks korporacijos „Apple“ produkcija prekiausiantis salonas „iDeal“, namų tekstilės, interjero prekių ir suvenyrų parduotuvės „Carreblanc“, „Rituals“, „ImDeco“, „AlanDeko“ ir „Tiger“. Tai − tik dalis prekių ženklų, kurie papildys „Megos“ asortimentą. Su kitais nuomininkais dar deramasi.

„Naujos parduotuvės „Megoje“ atneš dar daugiau stiliaus ir mados. Apie 60 proc. „Megos“ naujo nuomojamo ploto užims mados segmento prekių parduotuvės“, – leidiniui „Savaitraštis Kaunui“ sakė prekybos ir pramogų centrą valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė.

Nors parduotuvių, įsikursiančių atnaujintoje „Megoje“, sąrašas dar pildomas, jau aišku, kad tarp jų bus ne tik Lietuvoje pamėgtų mados prekių ženklų, pvz., „H&M“, „United Colors of Benetton“, „Etam“, „Jack&Jones“ parduotuvės, bet ir naujai į rinką žengiančiųjų: „Napapijri“, „Hiatus“, „Intimissimi“, „Calzedonia“, „Colloseum“, „Regatta“, „Dare 2b“, „Laura Ashley“, „Cream“ ir kt.

Plėtros planus sustabdė ekonominė krizė

„Megos“ plėtra buvo planuojama praėjus dvejiems metams po atidarymo – 2008-aisiais. Deja, šių planų teko atsisakyti.

„Nuolat sulaukdavome užklausų dėl patalpų nuomos sėkmingai veikiančiame prekybos centre, tačiau buvome išnuomoję visą prekybos plotą ir negalėjome patenkinti augančių prekybininkų lūkesčių, todėl nusprendėme plėstis. Tačiau 2008-ųjų pabaigoje, prasidėjus ekonominiam nuosmukiui, planus teko atidėti“, – pasakojo „Megą“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė R.Vyšniauskienė.

Atsigaunanti ekonomika, mažėjantis nedarbas ir didėjanti žmonių perkamoji galia paskatino „Megos“ plėtrą.

„Tekstilės, drabužių ir avalynės kategorijose augimas yra vienas didžiausių. Mažmeninės prekybos įmonės aktyviai ieško galimybių plėstis, į rinką ateina naujų tarptautinių operatorių, didėja konkurencija. Tokios pačios pardavimų augimo tendencijos vyrauja ir „Megoje“, – sakė R.Vyšniauskienė.

Pirmąjį šių metų pusmetį „Megos“ nuomininkų pardavimai augo 10 proc., o darbužių ir avalynės – 15 proc.

„Šiandien gyventojai prekybos ir laisvalaikio centruose ieško ne tik galimybių apsipirkti. Daugybei Lietuvos gyventojų prekybos centrai yra tapę susitikimų, pramogų, renginių ir šeimos švenčių vieta. Mes stengiamės viršyti šiuos lūkesčius, suteikdami įvairių galimybių laikui leisti“, – sakė R.Vyšniauskienė.

Pirkėjų srautas padidės 30 procentų

Dešimtąjį gimtadienį minintis ir daug žmonių pritraukiantis prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ įsikūręs strategiškai patogioje vietoje – dviejų pagrindinių šalies transporto arterijų – kelio Vilnius–Klaipėda ir „Via Baltica“ sankirtoje. Čia pat ir didžiausias Kauno „miegamasis“ rajonas − Šilainiai, kuriame gyvena apie 70 tūkst. kauniečių.

Pasak „Megos“ valdytojų, vieta yra ypač patogi atvykstantiesiems iš Vidurio Lietuvos. Čia nėra didelės prekybos centrų koncentracijos, todėl atsiveria puikių galimybių plėstis. Plėtros planus lemia ir gerėjanti Lietuvos situacija – toliau mažėja nedarbas, gyventojai optimistiškiau vertina ateitį, daugiau perka.

„Išskirtinė vieta, išvystyta infrastruktūra bei prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ lankytojų gausa, kurią dar padidina šalia „Megos“ pastatytas „Senukų prekybos centro“ biurų kompleksas, sudaro geras sąlygas plėstis. Planuojama, kad įgyvendinus visą komercinio komplekso plėtros planą, „Megos“ lankytojų srautai išaugs iki 30 procentų“, – vylėsi R.Vyšniauskienė.

Margaspalvio fasado nebeliks

Prieš dešimtmetį pradėjusią veikti „Megą“ projektavo Didžiosios Britanijos bendrovė „Chapman Taylor“. Tada sprendimas į visumą sujungti skirtingų stilių, spalvų ir iš įvairių medžiagų sukurtus statinius atrodė iššaukiančiai.

Ši spalvų ir stilių kakofonija akį ėmė rėžti šalia iškilus žinomo Kauno architekto Gintauto Natkevičiaus projektuotam „Senukų prekybos centro“ administraciniam pastatui. Statinio fasadas, nudažytas žemės spalvomis, ypač kontrastuoja su „Mega“.

Planuojant centro plėtrą priimtas sprendimas iš esmės pakeisti jos fasadą. Projektavimo darbai buvo patikėti Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato, architekto Rolando Paleko komandai.

Rengiant „Megos“ plėtros architektūros koncepciją, buvo stengtasi fasadą padaryti paprastesnį. Bus stengiamasi, kad centras taptų pravartus, atpažįstamas ir vientisas.

Po plėtros dabartinį „L“ raidės formos pastato projektą pakeis stačiakampis: bus suformuota nauja prekybos alėja, o lankytojų srautas prekybos centre galės judėti ratu.

Baigus darbus „Mega“ taps vientisu tūriu su griežtomis fasado taisyklėmis. Architektas R.Palekas fasadui siūlė naudoti keramikinį klinkerį arba aukštos kokybės presuotosios plokštės apdailą. Ji ne tik sukurtų vientisą pastato vaizdą, bet ir derėtų su šalia iškilusiu „Senukų prekybos centro“ administracijos daugiaaukščiu.

Šiai plėtros koncepcijai praėjusių metų rugsėjį pritarė Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET).

Persodins 200 medžių

„Megai“ plečiantis nuspręsta į kitą vietą perkelti čia augančius apie 200 medžių.

Jauni lapuočiai – mažalapės liepos, šermukšniai ir klevai į „Megos“ teritoriją buvo atvežti iš Trakų medelyno ir pasodinti lygiai prieš dešimtmetį. Pasak prekybos ir laisvalaikio centrą valdančios bendrovės atstovės R.Vyšniauskienės, buvo labai svarbu išsaugoti kiekvieną medį. Todėl priimtas sprendimas saugiai persodinti medžius netoliese ir baigus statyti dalį jų gražinti į naujai suformuotas žaliąsias zonas.

Dalis medžių po metų grįš į „Megos“ teritoriją, kur bus suformuotos naujos žaliosios zonos, kiti medžiai augs už maždaug 500 m nuo „Megos“ esančiame Kauno savivaldybei priklausančiame žemės sklype žemėje prie „Senukų prekybos centro“ biurų pastato.

Šie darbai patikėti bendrovei „Medeinės parkai“, vienintelei Baltijos šalyse turinčiai specialią techniką dideliems medžiams perkelti. Ji leidžia medį iš grunto iškelti su visomis šaknimis, išsaugant šakas ir jų struktūrą.

Pasak bendrovės „Medeinės parkai“ vadovės Jolantos Kuorienės, medžių perkėlimas primena vazoninio augalo persodinimą. Tačiau didelis medis su žemėmis sveria gerokai daugiau. Įprastai svoris svyruoja nuo 5 iki 7 tonų, priklausomai nuo grunto ir drėgmės. Persodinamų medžių kamieno skersmuo gali siekti 30 ir daugiau centimetrų. Specialia technika keliant medį, išsaugomas didelis jo šaknų gumulas, o tai leidžia greitai prigyti naujoje vietoje.

Šis metų laikas ne veltui pasirinktas medžiams persodinti: rudenį jie prigyja geriausiai.
Iki pat Kalėdų truksiantis medžių perkėlimas „Megai“ kainuos daugiau nei 30 tūkst. eurų.

Naujos vietos automobiliams

„Megą“ valdančios bendrovės atstovė R.Vyšniauskienė pripažino, kad vykstant statybos darbams lankytojams kils tam tikrų nepatogumų.

Tuo spėjo įsitikinti daugelis kauniečių ir miesto svečių. Statybininkams užtvėrus nemažą dalį automobilių stovėjimo aikštelės, rasti vietą transporto priemonei nėra taip paprasta.

Pasak R.Vyšniauskienės, automobilius klientai gali palikti kitoje „Megos“ pusėje. Kad nereikėtų toli eiti pėsčiomis, pirkėjams atverti tarnybiniai praėjimai.

Automobilius nuo šiol galima statyti ir šalia esančio „Senukų prekybos centro“ administracinio pastato aikštelėse.