Naujųjų namų gyventojai piktinasi – pakeisti vos kelis sugedusius lifto mygtukus jiems atsieina apie 500 – 1000 litų. Nors visiems gyventojams sumą padalinus ši išeina ne tokia ir didelė, daugelis stebisi susidariusia darbų ir detalių kaina. Perkūnkiemio mikrorajono gyventojai internete skundėsi, kad jiems už vieną lifto iškvietimo mygtuką teko sumokėti daugiau nei 950 litų. Žirmūnuose namo gyventojams už kelis sugadintus lifto mygtukus namą administruojanti bendrovė pateikė kiek mažesnę sąskaitą – beveik 600 litų.

Vienas mygtukas – 200 litų

Šeimyniškių gatvėje gyvenantis Algirdas (vardas pakeistas – DELFI) pasakojo, jog jam taip pat neseniai teko kartu su kaimynais gauti didelę lifto taisymo sąskaitą. Naujos statybos name gyvenantis vyriškis teigė, jog ši jiems buvo pateikta po to, kai nežinomi vandalai suniokojo liftą.

„Kažkas vandališkai sulaužė ir sugadino mygtukus, tad juos teko pakeisti. Tai buvo du mygtukai lifte, iškvietimo mygtukas apačioje“, - paaiškino jis. Iš viso už kelis mygtukus apie septyniasdešimt butų savininkų turėjo sumokėti apie 600 litų. „Galbūt taisytojai paaiškins – gali būti, jog tai buvo rimtesnis gedimas“, - didele mygtukų pakeitimo kaina suabejojo Algirdas. Jis sakė, kad nors ir kainavo nemažai, liftas buvo pataisytas gana operatyviai: per dvi savaites nuo gedimo.

Pasiteiravus apie tai, kas lėmė tokią didelę kainą namą administruojančioje bendrovėje „Corpus A“, jos atstovai sakė, kad taip nutiko todėl, kad buvo keičiamas ne tik mygtukas, bet ir mechanizmas. „Keičiamas pats įrenginys, ne mygtukų viršus, pats visas mechanizmas atitinkamą kainą turi. Taigi, ne pats viršus mygtuko buvo pakeistas, o visas mygtukas, - kalbėjo „Corpus A“ vadybininkas Marius Vaitiekūnas. - Jie streikavo, sunkiai veikė, įspaudė juos į vidų, tą patį mechanizmą sugadino. Tai dažniausiai vandalizmo atvejai“. Jis įvardijo, kad dviejų mygtukų pakeitimas gyventojams iš viso kainavo 563,03 Lt.

Kreipusis į liftą taisiusią bendrovę „Kone“, jos darbuotojų atsakymas buvo toks pats – liftų gedimų kainos tiesiog didelės. Liftų priežiūros direktorius Vaidas Vaičiuška patikino, kad taisymo darbai dažnai sudėtingesni nei atrodo gyventojams. „Jei tai – aukšto sustojimo mygtukas, panašu, kad šiuo atveju jis galėjo būti keičiamas visas. Jei tai – lifto kabinos valdymo mygtukas, tuomet už šią kainą keičiamas ne tik dangtelis, tačiau ir bazė, bet ne pultas. Tuo atveju tai kainuotų žymiai daugiau. - sakė jis. - Tai ne taip paprasta: sandėlyje neturime pultų kaip parduotuvėje, kiekvienu atveju klausiame gamintojo ir žiūrime koks liftas“.

Kainas kelia gamintojai

V. Vaičiuškos teigimu, aukštas liftų taisymo kainas lemia tai, jog gamintojų kainos vienodos visoje Europoje. „Perkame iš gamintojų, o gamintojų kainos yra tokios. Suprantate, visoje Europoje gamintojų kainos yra tokios pat. Tai, kas mums atrodo dideli pinigai, kitur atrodo normalūs pinigai. - sakė jis. - Didieji gamintojai užtikrina kokybę, mazgai atsakingi už saugą, todėl kainos ir yra didelės“.

Įmonės „Kauno liftai“ darbų vadovas Modestas Bagdonas apskritai nusistebėjo nedidele – beveik 600 litų dviems lifto mygtukams pataisyti – nustatyta kaina. „Vienas dalykas yra tas, kad užsienyje viskas skaičiuojama eurais. Paverskite juos į litus, tai ir gaunasi tokia kaina“, - sakė jis.

Vyriškio teigimu, daug pigiau taisyti ne naujus liftus, o tuos, kurie įrengti senos statybos namuose. Jis sakė, kad šiems tinka ir baltarusiškos detalės, kurių kaina gali būti ir dešimt kartu žemesnė nei Vakarų Europos gamintojų.

„Jeigu iš kitų šalių reikėtų sumokėti 600 litų, tai čia gali ir už šešiasdešimt litų nupirkti“, - juokavo pašnekovas. Jis sakė, kad taisymo kainą lemia ne tik lifto įrengimo data, bet ir, pavyzdžiui, markė, rūšis, gamintojas.

Liftai genda ne patys

V. Vaičiuškos tikinimu, reiktų susitelkti ne tik į dideles taisymo kainas, bet ir į pačių žmonių kultūrą. „Kaip taisyklė, gyventojai, kurie rūpinasi savo laiptine bei namu, rūpinasi ir liftu“, - sakė jis. Vyriškio teigimu, tai ypatingai jaučiama tose gatvėse, kur yra namų, kurių butai gyventojams buvo dalijami sovietiniais metais. „Pavyzdys galėtų būti Tuskulėnų g. Ten yra geltoni dvylikaaukščiai – du analogiški namai: viename gyvena žmonės, kurie yra nusipirkę butus, kita dalis tuos butus yra gavę. Iš karto matyti, kaip liftai tvarkomi“, - pasakojo V. Vaičiuška. Kolegai pritarė ir M. Bagdonas. „Svarbiausias faktorius yra žmonių rūpestis. Turi būti normalus savo turto tausojimas. O paskui jau visa kita“, - sakė jis.

V. Vaičiuška teigė, kad žmonės nepatenkinti didelėmis lifto taisymo kainomis, tačiau reiktų galvoti ir apie tuos, kurie liftus sugadina. „Būna, kad žmonės netgi pakeičia liftą, bet kitą dieną, ypatingai Naujininkuose, jau būna išdaužyti veidrodžiai, šviestuvai. Žmonės skundžiasi, tačiau tą laiką reikia išlaukti. Tai ne vien tik su liftais, bet ir su žmonėmis susijusi problema“, - sakė jis.

M. Bagdonas atkreipė dėmesį, kad dėl liftų gedimų kaltinti reikėtų ne tik išdykusius vaikus, bet ir tuos, kurie vartoja narkotikus, asocialius asmenis. „Tai žmonių kultūros dalykas. Viskas priklauso nuo to“ - kalbėjo pašnekovas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (170)