Aplinkkelio aukos

Karoliniškėse, ties A.Kavoliuko ir Sietyno gatvių sankirta esantis garažų miestelis mažėja. Netrukus nuo žemės paviršiaus bus nušluota apie 500 kilnojamų garažų. Griovimo priežastis – netrukus prasidėsiančios vakarinio miesto aplinkkelio statybos. „Dalis garažų patenka į būsimo statinio teritoriją, todėl gyventojams nori nenori juos teks nukelti“, – pasakojo Karoliniškių seniūnė Violeta Gedminaitė. Ji užtikrino, kad visi garažų savininkai buvo įspėti dar praėjusių metų lapkritį. „Iki šiol 200 žmonių dar neišardė garažų, bet jiems dar liko pora mėnesių“, – kodėl neskubama, aiškino V.Gedminaitė.

Prie griaunamų garažų Karoliniškėse sutiktas vilnietis Valdas automobilį kilnojamame garaže palieka tik tuo atveju, kai neranda vietos kitur. „Išsikelsiu, kai ateis terminas, nes kol neveja lauk, kam skubinti įvykius“, – pasakojo Valdas. Vyriškis pridūrė, kad yra galimybė perkelti savo garažą į greta esančią teritoriją, bet kaip pasielgs, negalėjo pasakyti. „Laikui bėgant šie metaliniai garažai vis tiek bus sunaikinti“, – savo neapsisprendimą aiškino vadybininkas Valdas.

Įrengs vaikų aikšteles

Tuo metu, kai Karoliniškėse metalinių garažų miestelis naikinamas civilizuotai, Panerių seniūnijos atstovai kovoja su nelegalių statinių savininkais.

„Prašome gyventojų nusikelti garažus, bet ne visi atsiliepia į šį kreipimąsi“, – kalbėjo Panerių seniūnas Audrius Miceika. Vyras paaiškino, kad kalbama apie keliasdešimt sovietmečiu Trakų Vokėje statytų garažų, kurių savininkai nežinomi.

„Tai yra niekur neregistruoti, projekto neturintys statiniai, neaišku, kam jie priklauso“, – minėjo A.Miceika.

Jeigu likusių kelių garažų savininkai per mėnesį nesikreips į seniūniją, statiniai bus nugriaunami be jų sutikimo. Jau dabar iš garažų teritorijos išvežta per 20 tonų su šiukšlėmis sumaišyto grunto. „Esame pateikę paraiškas dėl naujų vaikų žaidimų ir krepšinio aikštelių įrengimo“, – ateities planus vardijo Panerių seniūnas.

Darko miesto įvaizdį

„Šis metalo laužas, išsibarstęs po visą Vilnių, kenkia miesto estetiniam grožiui, todėl tokie garažai turėtų išnykti“, – užtikrintą požiūrį dėstė miesto Ūkio komiteto narys Romas Adomavičius. Jo nuomone, sostinei tokio tipo statiniai visiškai nereikalingi, tačiau yra kita medalio pusė – gyventojai.

„Kilnojamuose garažuose transporto priemones laikantys vairuotojai nenori prarasti savo asmeninės vietos, tai visiškai suprantama“, – susidariusią padėtį aiškino R.Adomavičius. Problemos sprendimas nepriimtas, nes galimi įvairūs variantai. Juos reikia derinti tiek su seniūnija, tiek su gyventojais. „Mainais už išardytą garažą žmogui galima būtų pasiūlyti įrengti papildomą stovėjimo vietą prie pat namų, tačiau tam reikia lėšų ir laiko“, – kalbėjo Ūkio komiteto narys.

Gyventojai neturi galimybių pasipriešinti valdžios ketinimams sunaikinti kilnojamus garažus. Savininkams priklauso tik garažo konstrukcija, o žemė, ant kurios statinys stovi, jau valstybės nuosavybė. „Prireikus nugriauti tokius garažus, sprendimas būtų nepalankus gyventojui“, – kalbėjo R.Adomavičius.

Vietoj garažų – daugiaaukštės aikštelės

Garažams nukelti miesto valdžia įkūrė specialią komisiją, kuriai vadovauja savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Jonas Urbanavičius.

Komisijos duomenimis, Vilniuje yra apie 40 tūkst. metalinių garažų, iš jų 28 tūkst. naudojami automobiliams laikyti. Pašalinus garažus, šie automobiliai atsidurs gatvėse, o daugiabučių kiemai ir šalia esančios teritorijos jau dabar sausakimšos.

Preliminariai komisija siūlo mieste vietoj metalinių garažų statyti daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Statytojai švaistosi ieškiniais

Padegėjai apdūmino valdžią

Konservatoriai: lietuvių mokyklos skriaudžiamos