DELFI primena, kad kavinė savo paskyroje ragino švęsti gyvenimą ir pridėjo nuotrauką, kurioje suplėšyta Šventojo Rašto dalis Psalmynas, ji aptaškyta į kraują panašiu padažu.

Bendrovė laikosi nuomonės, kad taip reiškia pilietinę poziciją, kuria išreiškia protestą, tačiau dalis ryšių su visuomene specialistų teigia, kad tai – įmonės būdas siekti reklamos ir abejoja jo etiškumu, nors tokia komunikacija Žmogaus teisių stebėjimo instituto nuomone, nėra „neadekvačiai įžeidžianti.“

Reklama su ištepliota BBQ padažu maldaknyge yra durna, nes pardavimų nepadidins (ir nesumažins irgi), pirkėjo lojalumo nepakeis. Susilauks dėmesio, bet jis pats savaime nėra vertingas - aš žinau viską apie dėmesį ir populiarumą, - socialiniame tinkle reagavo A. Užkalnis. - TAČIAU vertybė yra tai, kad Lietuvoje taip GALIMA. Kad pas mus ne Iranas ir ne Saudo Arabija. Tai didelė vertybė ir ji besąlygiška. Ne „turi neįžeisti“, ne „tai galima pasakyti ir kitaip“. Galima. Bet čia LAISVA ŠALIS, kas kaip nori, tas taip sako.

A. Užkalnis dėsto, kad toks įrašas gali būti vertinamas įvairiai.

„Neskoninga? Gal ir taip, bet neprivaloma elgtis skoningai. Įžeidžia? Gerai. Įžeidiems reikia kuo dažniau kalt tarpuragėn, kad pratintųsi. Čia kaip whydotas - širdis norėtų jį uždraust už jo d***********s kūrybos epinį šūdinumą, bet protas liepia jį ginti, nes jei šiandien uždraus jį, rytoj ateis pas tave“, - komentavo jis.

Paklaustas, ar tokia komunikacija, jo nuomone, turės reikšmės įmonės įvaidžiui ilgalaikėje perspektyvoje, jis tuo abejojo.

„Pačios įmonės įvaizdžiui tai turės kažkiek svarbos, bet tikrai neatsilieps pardavimams, nes tie žmonės, kurie turi savo nuomonę apie tokį jų rinkodaros ėjimą, jie ten neis ir nepirks, bet tie, kurie perka, ten eiti nenustos“, - DELFI komentavo A. Užkalnis.

Jis mano, kad pasiektas žinomumas savaime vertės neturi, priešingai, žinomumas turi skatinti elgesį.

„Buko žinomumo reikia nebent tiems, kurių niekas nežino, bet jie nėra iš tų, - kalbėjo A. Užkalnis. - O tie, kurie sako, kad iš principo neis į „Keulė Rūkė“ yra tie patys, kurie sako, kad Užkalnio neskaito, bet jie yra geriausi ir ištikimiausi mano skaitytojai, tikrina DELFI po du kartus per dieną, žiūrėdami, ar Užkalnis ko nors naujo neparašė, o tada rašo komentarus, kad Užkalnio neskaito. Manau, kad su „Keulė Rūkė“ bus panašiai.“

Tačiau kokį poveikį tokia komunikacija turės, A. Užkalnis siūlo šiek tiek luktelėti ir bus aišku.

Ryšių su visuomene „VRP Hill+Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas Mykolas Katkus, bendrovei vadovavęs nuo 1999 m., taip pat pasisakė šia tema socialiniame tinkle.

„Šiek tiek apie kiaules. Pirma, apie viešumą ir nerealią reklamą (Anava kiek šėrų! Kiek laikų! Yuber pejaras, ne?) Aš štai jau penkiolika metų mėgstu savo klientams papasakoti, kad pigiausias būdas gauti viešumo - prabėgti nuogu užpakaliu Gedimino prospektu. Parašys ir pafotkins visi. Autoritetingai rekomenduoju pasiselfinti su nešvariais triusikais, kirmėlaitėmis ar genitalijomis, šėrų irgi bus nemažai. Tai tiek tos kiaulių reklamos“, - rašė jis.

Savo komentare jis vardijo, kokią alternatyvą siūlo greito maisto restoranas.

„Antra, kiaulės užsipuolė maldą ir vietoje to pasiūlė sočiai paėsti. Vakarų civilizacijoje, kurios dalis esame, kvietimas maldai yra būdas pasakyti, kad mums rūpi, mums tai svarbu. Tai - norime ar ne, tikime ar abejojame, ateina iš krikščioniškų mūsų civilizacijos šaknų, nes malda - aukščiau negu šiaip apgailestavimas. Malda - aukščiausia mūsų, mąstančių žmonių empatijos jausmo išraiška. Tie, kuriems yra tekę nuoširdžiai melstis, žino, kad meldžiantis visa tai, kas mes esame geriausio, mūsų aplinka, mūsų svajonės, mūsų gyvenimo mirusieji ir gyvieji susilieja į viena. Melsdamiesi pripažįstame savo kaltes, savo baimes ir savo menkumą ir pasižadame būti geresniais. Tai gilus mąstymas, dvasingumas, vidinis prasmės ir gėrio siekimas, kurį Maslow įkurdino savo poreikių piramidės viršuje, nesvarbu kokio tikėjimo ar netikėjimo būtų žmogus“, - mintis dėstė M. Katkus.

Galiausiai, ryšių su visuomene ekspertas rašo, kaip jis vertina maldos puolimą.

„Maldos puolimas visus sukrėtusios tragedijos metu - joks ne ateizmas, hipsterizmas, kultūriniai karai ar kova prieš religinius prietarus. Tai stuburo smegenimis vien apie ėdesį ir sueitį galvojančių primatų maištas prieš jiems nesuprantamus dalykus. Ir dar chitras noras prakalt kelis papildomus sumuštinius tokiems pat kaip jie. Baimės jausmas, tiesa, pas beždžioniukus irgi išsivystęs - Koraną pabijojo dėt, maža ką“, - savo asmenine nuomone pasidalino jis.

Norite pasidalinti savo nuomone, paprieštarauti? Jūsų istorijų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt. Taip pat rašinius galite siųsti naudodamiesi žemiau esančia nuoroda:

Vakar buvo daug postū facebooke su hashgtagu #prayforparis Ironishka, nes aklas zhmoniū tikėjimas aukshtesnėmis...Posted by Keulė Rūkė on Sunday, November 15, 2015

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (357)