Minėti fondai, tampantys didesnės paramos programos dalimi, bus naudojami siekiant remti organizacijų norą užsidirbti iš internetu perduodamos informacijos. Žiniasklaidos milžinės "The Financial Times", "The Guardian", Ispanijos "El Pais" bei Vokietijos "Die Zeit" palankiai vertina tokią "Google" iniciatyvą. Tiesa, kai kurios žiniasklaidos grupės, kritikuojančios bendrovės politiką, pasisako prieš.

JAV bendrovė dar 2013 metais tarėsi dėl panašaus finansavimo su Prancūzijos žiniasklaidos organizacijomis - taip norėta išspręsti kilusius nesutarimus dėl leidimo "Google" paieškos sistemoje rodyti antraštes ir tekstą, paimtą iš žiniasklaidos svetainių.

Šiuo metu bendrovės analitikai prakalbo, kad šis susitarimas "suteikė galimybių" imtis panašių sandorių ir kitose šalyse, kur laikraščiai taip pat nori apmokestinti leidimus platinti jų žinias.

"Pasinaudodama Skaitmeninių žinių iniciatyva "Google" dirbs kartu su leidėjais ir žurnalistikos srities organizacijomis, siekdama sukurti tvaresnius žinių modelius, - teigia "Google" strateginės partnerystės padalinio Europoje vadovas Carlo D'Asaro Biondo. - Tai tik pradžia, todėl kviečiame prisijungti ir kitus".

Tiesa, ne visos šalys mano, kad iniciatyva taps sėkminga, o pasiekti pavyks visko, kas šiuo metu žadama. "Sveikiname Skaitmeninių žinių iniciatyvą ir matome realų jos potencialą. Tačiau sukurta "Google" dalyje Europoje ji priklausys nuo to, kokius sprendimus priims bendrovės vadovai JAV būstinėje. Nėra aišku, ar (iniciatyva) taps sėkmingu pokyčiu, leisiančiu žurnalistikai klestėti skaitmeniniame amžiuje", - svarsto žiniasklaidos bendrovės "Guardian News & Media Limited" tarptautinio padalinio vadovas Tony Dankeris.